Reakcia na: aquila #55753:
"tunely sa nemusia prekrizit, je to vec navrhu" Ak to dokážeš navrhnúť bez prekríženia tunelov, tak máš všetky predpoklady na objavenie ďalšej alternatívy euklidovskej geometrie:-). Železnica bude totiž musieť začať klesať hneď za petržalským zhlavím, aby sa stihla zavŕtať pod dunajské dno. A električkový tunel by nevyhnutne musel ísť popod ňu.
Re #55847 aquila: Čo kolabuje na Kamennom námestí? Leda tak IGK popri zastávke vďaka priechodu pre chodcov pri jej čele. Inak som si tam žiaden kolaps nevšimol.
Re #55911 aquila: Mesto sa nevzdalo výstavby NDS. Len tým NDS má byť električka.
Re #55940 81-71: "Vacsia prepravna hodinova kapacita, rychlejsia preprava, nizsia koliznost/co je sposobene vyssim stupnom segregacie oproti elektricke/vacsia miera mestotvornosti, vacsi potencial co sa rozvoja mesta tyka co suvisi aj s tym, ze ma lepsiu prepravnu kapacitu, atraktivnejsi sposob cestovania /tiez sa dajme tomu v Prahe nevyberiem krizom mestom pomalou elektrickou ale rychlim metrom/"
Kristove rany, kto hovorí o POMALEJ električke? V Prahe je základom NDS metro a tam, kde je metro, je električka len doplnkovou dopravou. Segregovaná električka s modernými vozidlami nemá oproti metru vyššiu kolíznosť, nižšiu mestotvornosť či rýchlosť atď. Nemôžeš porovnávať metro a K2.
Re #55944 aquila: "dokoncenie do roku 2015, mozno 2017" Hmm, pekná perspektíva - autobusy ešte 9-12 rokov.
Matej Balog