Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: aquila #55995:
Milý aquila. Tak, ako Tvoja prezývka nie je žiadnou superzdravou minerálkou, ale len blbou vodou z vodovodu s bublinkami, tak aj ty sa snažíš zo seba robiť niečo, čo nie si, a rovnako aj z informácii Tebou prezentovaných.

To, ako je to s EÚ fondami a "ako idu cez BA projekty" (na slovenčinu si chodil k prezidentovi Schusterovi?), tuším až moc dobre na to, aby ma to nenapĺňalo optimizmom, že ČOKOĽVEK z toho REÁLNE vyrieši katastrofálnu situáciu v MHD v Bratislave, nieto ešte (ne)existenciu nosného systému. Tak to tu ale stále prezentuješ ty.

A že neverím "ani tomu prioritnemu projektu", to máš celkom pravdu. Stačí sa mi pozrieť, ako sa plnia iné "prioritné projekty" EÚ, ako sa ohýbajú podľa aktuálnej (ne)naplnenosti kasy a politickej vôle...
Reakcia na: galiyosha #55994:
heh, prekrucas 🙂

hovoril so o tvojej neznalosti EU projektov 🙂 projekt filialka je realny, to co som ti dal ten jeden link bol navrh, aby sa tym vyriesila aj cast MHD, to ze nevies citat je druha vec.

kedze mesto nechce tuto sancu vyuzit bude sa stavat len stanica filialka, tunel po dunajom, ja viem ze to je pre teba tazko pochopitelne 🙂

a ty teda neveris ani tomu prioritnemu projektu co ? 🙂

to ze si nedokazes priznat to ze si nevedel ani o tom ako idu cez BA projekty, ked si dokonca myslel, ze ziadne 🙂 tak to tiez svedci o tom, ze s a v tejto problematike vobec ale vobec nevyznas, tak isto netusis akoje to s EU fondami 🙂

si taky isty maly clovek ako igorko, ktory si mysli, ze ked vie urobit cenik na nejaku telku vie vsetko 🙂
Reakcia na: aquila #55992:
Neznalosť? Nie, narozdiel od Teba si uvedomujem, že to, že nejaká spoločnost nakreslí na základe nejakej súťaže nejakú štúdiu, ešte neznamená, že to je hotová vec. Ty to tak ale prezentuješ, a to je Tvoj hlavný problém.

Mimochodom, zatiaľ si mi neukázal JEDINÝ dokument, ktorý by som už dávno nebol videl alebo čítal.

Asi si ešte príliš malý, aby si dokázal pochopiť, že netreba veriť všetkému, čo sa napíše. Papier znesie všetko.
Reakcia na: tomas1 #55991:
vsak HLST sa uz ani rozsirit neda 🙂

inak ak myslis "rozsirenie" tu prestavbu prestanicneho namestia, to nie je nic ine len vystavba shopping centra na dobrom fleku 🙂 nic ine 🙂
Reakcia na: SZKV #55969:
ja som so ziadnymi invektivami nezacal, igorko tu len zneuziva internetovu anonymitu, nic viac nic menej, ze nevie argumentovat, ale len osocovat, je jeho problem 🙂

ja nehovorim, ze som neni omylny, ale to co predvadza igorko, sa nehodi ani do V.tej cenovej 🙂

Re #55971 S499.1023: igorko, ja vo velkosklade nerobim ako ty a ani nemienim tam robit 🙂 a co robi "produktovy manager" viem viac nez ty 😉 inak tebe prave ten zdravy rozum chyba, odporucam ta na sme.sk tak by si pasoval 🙂

Re #55973 AAA: pravidelny interval v prahe nie je 90 sekund ani na M1. o obsadenosti na M1 som nic nehovoril 🙂

hovoril som o ULF, ktora ma 4os/m2 a 220 ludi a nie 7 a 330 ludi ako si spominal ty 😉

to co sa bude stavat nie je rychloelektricka, ale obycajan radiala 🙂

Re #55977 tr3mp: skus si to precitat 🙂 U5 nic nebude delit, aj tam pisu ze U2 je najvacsi omyl planovania metra. U5 je asi taky mytus ako je v bratislave tazke metro o janikovho dvora dalej 🙂 ale vzdy sa to vytahuje pred volbami. tam aj presne spomenuli to co som tu tiez spominal, ze dopravu cez U2 bez akehokolvek problemu prebrali v pripade jej vypadu linku 1 &2, len im zvysili interval 🙂 a ak sa nahodou aj U5 budovat tak najskor okolo roku 2020 😉

ohladne uvadzania info, vsak informacie o projekte filialka boli aj na tomto webe, tak ja reku ze o tom vedia 🙂

Re #55981 galiyosha: ze to nesuvisi s bratislavskym metrom znaci len o tvojejj neznalosti 🙂

si pozri toto
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71268

a konkretny dokument k tomu
http://www.reming.sk/aktuality/NS_MHD_Bratislava.pdf

ohladne federalneho rozpoctu by som si musel vypytat papiere a nascanovat, co sa mi nechce 🙂

ohladne toho "pamfletu" za 600 mililard euro je tvoj problem v tom ze predpokladas ze vsetko tam najdes, co takto hladat sam dalej co sa skryva pod projektom 10, aha ja viem, ty na to nemas 🙂

alergicky mozes byt na cokovelk, ale nic si mi nevyvratil, len sa tu dalej strapnujes, ako igorko 🙂

Re #55984 ufo: myslel som po filialku, mea culpa :))

dik,za tie linky, snad aj taky primitiv ako galiyosha pochopi, aj ked pochybujem 🙂

Re #55987 galiyosha: mno konecne si uznal svoju absolutnu neznaslost 🙂

v bratislave sa ti chlapce pretinaju az dva multimodalne koridory, dunajska cesta a este aj VRT 🙂 ked vies velke prd o EU projektoch tak radsej drz usta a chod igorkovi urobit nejake tie ceniky 🙂

Re #55988 tomas1: vsak som to neskor popisal ako je to s U2 😉

Re #55989 Amos: je rozdiel rybnicne a umelka, to je jeden trojuholniceka este totalne skaredy. fuj 🙂 ten by som nechal zburat okamzite. v BA sa v poslednej dobe zburali podstatne krajske a podstatnejsie veci ako jeden trojuholnik na frekventovanej krizovatke 🙂

jedna vec je navrhovnaa rychlost, ale mas vozidla ? vsak ani ULF nechodi viac ako 80kmh 😉 aj ked ani tych 110 kmh sa mi nezda. take parametre nema ani kopu trati ZSR 😉

ohladne obyvatelov, tak ma pravdu, 87-81, lebo si zober je nenormalne mnozstvo vychodniarov, stredoslovakov a proste cezpolnych si nezmeni miesto pobytu, aj ked sa im ani nedivim, komu by sa chcelo behat po uradoch ?
Reakcia na: HB real #55980:
No pokiaľ je projekt Filiálka taký reálny ako vyzerá, tak nejaké rozširovanie súčasnej HLST je zbytočné.
Reakcia na: Ámos #55989:
"Nie je integralnou sucastou povrchu mesta a tak ho ani netvori."
- tvoje horizontálne 2D chápanie mesta sa mi nepáči. Podzemná osobná rúra je takou istou súčasťou mesta ako povrchová električka.
Slovo "mestotvornosť" sa tu pred časom rozoberalo zo všetkých strán, keď nechcete vyvolávať ďalšie hádky tak to zas nerozmazávajte, prosíím... ?
Reakcia na: aquila #55961:
Argument komunistickych pohlavarov, ktorym obhajovali zburanie podhradia bol, ze sa jedna o zanedbane uzemie, plne kriminality a jeho asanaciou sa priestor pozdvihne. Ty chces s takym istym nazorom burat umelku. Skutocne si myslis, ze mozme burat architektutu 20 storocia? Ze tu netreba zachovat?

Re #55972 SZKV: Mala by to stavat sukromna firma, takze je vacsia pravdepodobnost ze sa to podari. Aj ked ta ista fa stava na Hodzku a nejako im to prilis dlho trva. Je tam sice komplikovana prelozka inzinierksch sieti lebo chcu stavat podzemne garaze (no vlastne musia), ale aj tak. Uvidime. Ak sa zacne stavat, tak to dopadne dobre, lebo cokolvek podobne navrhu bude lepsie ako sucasny stav. Velkou zmenou by mala prejst aj ASMN. nastupistia pojdu pod zem hore budu pasaz, administrativa,...

Re #55974 yale: Nie nie som pretazeny. Maximalna dosiahnuta rychlost v Ruzinove je nejakych 110 km/hod.

To ze je pre mesto metro agresivne ti povie hociktory architekt. Ja som len reagoval na to, ze je metro mestotvorne. Nie, nie je a ani nemoze byt. Nie je integralnou sucastou povrchu mesta a tak ho ani netvori. Ak ano, tak potom su mestotvornymi aj kanalizacia, plynovod, vodovov a elektricke kable.

S tym, ze mnozstvo ludi byva v BA ale trvaly pobyt maju v hornej dolnej je fakt. Mozno by mesto malo spravit nejaku akciu a za prihlasenie sa na trvaly pobyt dat nejakych tych 1000 - 2000 Sk, tak ako to spravila Plzen. Dnes ma BA prijem na obyvatela z dane fyzickych osob nejakych 3800 korun. Boli by teda uz tento rok ziskovy.
Reakcia na: aquila #55948:
U2 by mala v budúcnosti pokračovať, okolo výstaviska a potom ďalej na druhý breh Dunaja do oblasti Stadlau. (info na www.wienerlinien.at - vpravo "U-bahn ausbau".
Reakcia na: ufo #55984:
Pokia¾ sa niè nezmenilo, tak, pokia¾ sa nemýlim, naša strana sa síce zaviazala, že spojí Petržalku s Filiálkou, toto spojenie však nie je súèasťou vôbec žiadneho európskeho koridoru, a tak hovoriť o nejakých miliardách z EÚ, ešte k tomu blokovaných èi premrhaných, je spájanie hrušiek s jablkami.

K tomuto na vlaky.net možno niè nebolo, ale keby som po aquilovi chcel ïalšie zdroje, urèite by som sa podobných stránok doèkal. Niè proti, vízie sú to pekné, ale on to tu prezentuje ako hotovú vec, ktorú nejaký zlý úradník na magorstráte celú zmaril...
Reakcia na: HB real #55975:
Tak to som pochopil tak,ze v centre pod zemou a na okrajovych stvrtiach podla podmienok prostredia?
Presne za to som.
Rozchod: postupný prechod na 1 435 mm.
Re #55974 yale: Napr. zvršok je v úsek Zátišie - Jurajov Dvor je myslím, konštrukčne stavaný na rýchlosť 120 km/h.
Re #55978 yale: Ale to potom môže byť NDS aj moderná rýchlodrážna električka, nie?
7851+52? O tom viem uz tak dlho, ako o tom, ze 7704/II ma byt vypustena po dokonceni 7703/II 😉

Tiez by ma zaujimalo, preco to nie je napriklad 7847+48... ale viem, ze to 51+52 nie je vobec iste (je to len uvaha).
Reakcia na: aquila #55944:
Aby mohlo ICE do Petržalky, jediné, čo k tomu treba, je upravenie nivelity nástupišťa v Petržalke. ICE má v Reichu povolenie jazdiť aj na trati Westbf.-Kledering-Hegyeshalom. Otázka je, na čo by sem chodilo... ?

Re #55981 galiyosha: na vlky.net nebolo nič k tomuto...
Inak s tebou súhlasím, ale zaujímavé je, že naše MDPT veselo podpisuje dohody s Rakúskom o výstavbe spomínanej trate. Riešilo sa to v roku 2004, neviem kde aquila dovtedy bol ?
http://www.bahnforum.info/smf/index.php?board=2;action=display;topic=11926;start=15
http://www.bahnforum.info/smf/index.php?topic=12113.0
JA sa chcem spytat ze co bude s tym plynofikovanym ikarusom ???? http://www.imhd.sk/ba/fotky/_00006/a1015c03.jpg
❓ ❓ ❓
Reakcia na: yale #55942:
🙂 Ja som len alergický na ľudí typu aquila, ktorí všade boli, všetko videli, ostatným tu hovoria niečo o "úbohom prehľade", a pritom nevedia ani prd. Na jeho trápne veľkohubé kecy som reagoval rovnakým spôsobom. 🙂
Reakcia na: aquila #55944:
Ale kdeže, ty demagóg, zase len zahmlievaš. NIČ si mi nevyvrátil, vyvrátil si akurát svoje tliachanice o nejakých miliardách EÚ, ktoré podľa Tvojich slov blokuje mesto, nehovoriac už o tom, že tento projekt vôbec, ale VÔBEC nijako nesúvisí s nosným systémom bratislavskej MHD.

A v tom pamflete sa VÔBEC nič konkrétne nepíše. To, že si videl nejaké lákavé obrázky na vlaky.net a spústu hypotetických projektov na kadejakých iných stránkach, nič nedokazuje. Všetky tieto megalomanské plány sú len v rovine zbožných želaní.

A na tie Tvoje úbohé invektívy mi ani nestojí za to reagovať. Úbožiačik...
Reakcia na: tr3mp #55977:

Ano to suhlasim bolo by dobre uz konecne postavit nejake nove podchody a hlavne skvalitnit kolajiska lebo je to kapacitne len tak-tak.A velmi by ma potesilo keby sa postavilo najake poriadne pristresie pre celu plochu kolaji.Co ty nato?
Reakcia na: Ámos #55958:
ešte k tomu vymieraniu BA - niekde som našiel údaj, že developeri odhadujú v Bratislave požiadavku na cca 40000 nových bytov. Bohužiaľ to neviem nájsť, ale myslím že aj takýto hrubý odhad hovorí o tom, že nejaký rozvoj tu asi je.

Teraz je otázkou, či sa mesto bude tváriť, že v zásade sa nič nedeje, starneme, vymierame a stagnujeme a to čo sa v regióne stavia je súčasť bubliny, ktorá spľasne, preto nám stačí tmoliť sa po centre po povrchu, alebo v nejaký rozvoj verí a zásadne ho podporí - napríklad aj tou trasou B.
Reakcia na: AAA #55973:
Ja výstavbu systému podobného DLR len podporím. V zásade nenamietam ani proti VAL, ale uprednostnil by som systém so železničným zvrškom a nie pneumatikové metro.

Zásadný rozdiel medzi električkou z Petržalky, ktorá povrchovo prechádza centrom a ľahkým metrom (DLR, VAL), ktoré ho prekoná podzemnou trasou, je, že metro rýchlo prejde aj centrom - teda bude aj ďaleko atraktívnejšie a v Petržalke bude možné k staniciam navážať cestujúcich aj z väčšej vzdialenosti - aj tak ušetria čas. Obmedzí sa tým význam sekundárnej radiály Panónska, cestujúci z južnejšej oblasti Petržalky nebudú chodiť napr. na 93ku, ale po priečke sa dopravia k najbližšej stanici metra. V trase B navyše budú dopravné požiadavky aj v iných úsekoch, napríklad Hlavná stanica - Trnavské Mýto (až Ružinov), Hlavná stanica - centrum.

Preto trvám na tom, že ten úsek v centre je rovnako dôležitý, ako petržalská radiála. Ak si pozriem mapu tratí z roku 1957, je zaujímavé že vtedy električka chodila aj do Petržalky, aj cez centrum na stanicu v priamej trase. Samozrejme, dopravné nároky boli vtedy úplne iné (neexistovala značná časť dnešného mesta), ale podľa tej mapky je zrejmé, že električka bola vtedajším nosným systémom, ktorú dopĺňali autobusy a trolejbusy.

Stojí za to si to pozrieť.

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=obr_ine/mapy&no=0&id=27302aeef7f5f9f11f2130212d
Najväčšia sranda na tomto fóre je to, že viacero diskutujúcich na tomto fóre si predstavuje ideálny nosný systém v cieľovej fáze ako LRT v centre plne mimoúrovňové (teda pod zemou), na radiálach segregácia podľa lokálnych pomerov, podľa možnosti takisto 100%. A pritom si tu často do metrofilov a električkofilov nadávajú ľudia s veľmi podobným názorom ?

fobust, aquila: K tomu U2, ak je pravdivá nasledujúca neoficiálna stránka, tak súčasné U2 bude rozdelené na dve časti a vznikne U5 a celá situácia bude vyzerať trochu inakšie.
http://homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/m/large2020.html
resp. viaceré etapy návrhov do budúcnosti:
http://homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/english/future.html

Re #55944 aquila: Možno by prospelo vecnosti diskusie, kedy si nabudúce uvádzal info o projektoch hneď (aj keď práve tento projekt pre mňa novinkou nie je) a nie až po dvoch-troch stranách vzájomného osočovania ... kto má toľko balastu čítať?
?

Re #55970 HB real: Má sa stavať nová stanica? No hlavne prestaničný priestor (= nákupné a administratívne centrum) a naviac aby sa nepovedalo nová staničná hala. Ale nejaká zásadná rekonštrukcia koľajiska a zvýšenie kapacity (napr. zväčšenie poštu nástupíšť, ich predĺženie) nebude... Aj samotný projekt má v názve "Predstaničný priestor Hlavnej stanice
ŽSR v Bratislave" ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.