nikdy by si nemal obiehat vozidlo z prava. Je to hazard. Aj v meste.
Na dialnici v tomto pripade porusujes dopravne predpisy rovnako ako ten co to v lavom dava tych tvojich 100 a nezaradi sa do praveho. Vyhlaska hovori jasnou recou o povinnosti zaradit sa do praveho pruhu.
Zaujimave situacie nastavaju na dialniciach, ked ty odbocujes von z dialnice (normalne na EXIT) a ides rychlejsie ako vozidlo v pravom pruhu. Pokial tam este je prerusovana ciara ma moznost vodic tohto vozidla odbocit...
Pozri sú dva spôsoby končenia:
a) idem po nábreží, zabočím vľavo pod most, vyhodím ľudí, vyjdem ako chodia 70ky, idem popri nástupišti 70ky a idem do vozovne
b) idem po nábreží, idem rovno, zastavím na nástupišti 70ky, vyhodím ľudí a idem do vozovne
Prečo sa to deje spôsobom a, keď spôsob b je lacnejší a pre asi aj väčšinu ľudí pohodlnejší?
Sorry, nejak sa to to odoslalo ale dokončím:
- linka č. 37 nezachádza k Tescu Lamač v oboch smeroch možno preto, pretože by sa musel zvýšiť počet vozidiel na tejto linke vzhľadom na predĺženie jazdnej doby
- S tými 30 a 37 to celkom nechápem. Nemá 70 konečnú v protismere príchodu týchto liniek? Ako by sa tam otočili? Na križovatke by sa tam klbák na 37 podľa mňa točil s aspoň menšími problémami a ak by to náhodou nevytočil tak premávka stojí...
- Nebudú cestovné poriadky? Akože nebudú? Nebudú vylepené ani na zastávkach?
- Neviem, možno preto, že ešte prebehnú stavebné úpravy a zastávka by sa musela opäť prerábať alebo niečo meniť (neviem, nechodím tade často)
Aj podľa mňa by to bolo logické a najmä bezpečné, no ustanovenia pre jazdu v obci platia aj pra jazdu po diaľnici v obci (s výnimkou rýchlosti jazdy), takže vodič si môže vybrať ktorýkoľvek jazdný pruh a ak vozidlá v jednom pruhu idú rýchlejšie ako v druhom, nepovažuje sa to za predchádzanie. Pritom nemusí ísť o súbežnú jazdu.
Mám otázky na lampáreň, kto chce nech mi odpovie...
- Prečo linka č. 37 zachádza k Tescu jednosmerne? Doteraz som si myslel, že tam môže byť problém s odbočovaním, ale keďže linka 38 tam zachádza obojsmerne, teraz to už nechápem vôbec.
- Prečo sa zastávka Kremencová nevolá ŽST DNV?
- Prečo končiace 30 a 37 nemajú výstupište na zastávke linky 70? Zbytočne robia kolečko pod Mostom, a aj tak väčšina ľudí ide na električku, alebo na 70ku.
- Prečo ešte zastávka Novohradská v smere na Čiližskú nie je v prevádzke? Nechávajú schnúť sklo prístrešku alebo ...?
- Načo bude premávať linka 42 a 44 keď ešte nebudú cestovné poriadky?
- Prečo ešte nemajú linky 30, 32, 37 a 92 v smere na Nový Most spoločnú zastávku Slávičie údolie?
ciste teoreticky. V meste je to lae v ramci subeznej jazdy trochu inak. Mozes si akoze predstavit, ze pravy pruh je rychlejsi.
A to najma z toho dovodu, ze najma rano si vsetci myslia, ze lavy je rychlejsi, najma preto, lebo nevedia predbiehat pomalsie vozy v pravom (najma busy a spol) tak sa hrnu v lavo a vsetci 50 na cele s tym volom, ktory toto stado vedie. Preto je vhodne predbiehat v pravom, lebo sa jednak nikam nedostanes. Horsie je, ked ti tam nejaky tupec, ktory sa nepozrie do spatneho vlezie. Praaask.
Ze sa vsetky sadky zbytocne trepu na Nivy je fakt. Co s tym urobime, zacpavaju mesto. Mam rad debilnych sadkarov, ktori nielenze nepouzivaju BUS pruhy (nie som si isty, ci na to maju podla vyhlasky narok, ale myslim, ze by mohli mat), ale jazdia v lavom pruhu. To je totalna dementnost a ignoracia.
Re #54493 tomas1: Tomu neverim sak co som cital asi 4 dni dozadu knihu autokskoly nemozes predbiehat auto zprava, a teda ked niekto ide pomaly v lavom pruhu musis na neho zablikat a nie je to od toho blikajuceho vodica drzost, ale ze sa iba dozaduje zakona pretoze pomaly iduce vozidlo ma ist vpravo. Ale samozrejme ked niekto pojde vlavo 130 a bude na teba niekto zurivo blikat tak 'mu asi pravom mozes ukazat prostrednik' ak ne oprav ma este nerobim vodicak
No, podla jazdnych vlastnosti tych vozov sa mi to doteraz vobec nezdalo...:)
Pre vsetkych znalych: Ked uz sme pri tom, tak ja som jakziv schemy ani nic podobne nevidel, a 90% veci co o tych vozovh viem, som ziskal pozorovanim ich spravania pri ich obsluhe Takze tak treba brat aj moje tvrdenia, nenarokujem si na patent na pravdu, a mozem sa mylit ako ktokolvek iny
Quakeman: Ked sme vraveli o odbudzovani: Ako presne TV Progress odbudzuje? Je tam nejaky menic, ktory vyraba (spojite) nizsie napatie, ktorym su zivene motory, alebo je tam len pulzny regulator, a sietovych 600V je vhananych do motorov po impulzoch, s tym ze po zintegrovani to da samozrejme menej?
Moze byt, ale zasa je to len zalezitostou vydarenosti motorov Ale taka TV14 neodbudzovala vobec, a podla toho ten voz aj (ne)siel
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
Na dialnici v tomto pripade porusujes dopravne predpisy rovnako ako ten co to v lavom dava tych tvojich 100 a nezaradi sa do praveho. Vyhlaska hovori jasnou recou o povinnosti zaradit sa do praveho pruhu.
Zaujimave situacie nastavaju na dialniciach, ked ty odbocujes von z dialnice (normalne na EXIT) a ides rychlejsie ako vozidlo v pravom pruhu. Pokial tam este je prerusovana ciara ma moznost vodic tohto vozidla odbocit...