Reakcia na: 81-71 #54013:
Zasadny rozdiel je v tom, ze CR ma okolo 450 km koridorovych trati modernizovanych na Vmax=140 az 160 km/h (v podstate az na vybrane useky cela trat Nemecko-Decin-Praha-Ceska Trebova-Brno-Breclav), zatialco Slovensko ma modernizovany koridor jeden, z Bratislavy Race do Trnavy, o dlzke 40 km, cize 10x menej. A este aj na tom useku sa zatial 160 km/h nejazdi. V TOM je TAKY rozdiel medzi CR a SR. PRETO sa na ceskych kolajniciach da jazdit 160 a na slovenskych nie.
Papyr
http://en.wikipedia.org/wiki/Vauxhall_Motors
BTW, vedeli ste, ze ruske slovo vokzal (zeleznicna stanica) je priamo odvodene od nazvu londynskej stvrti Vauxhall? Tam sa totiz boli prizerat carski inzinieri, ked sa inspirovali pre stavbu zeleznice, prva stanica v Rusku sa na pamiatku londynskeho Vauxhallu nazvala vokzal a toto slovo sa ujalo vseobecne pre pomenovanie zeleznicnej stanice.