Pod pojmom tahova armatura rozumiem taku, ktora je "tahana". Ale nie, vazne: Ked si vezmem tahovu vyhybku, tak z hladiska konstrukcie tato drzi tvar vdaka tahu ktory na nej posobi pomocou taznych lan. Ono vyslednica sil by mala v idealnom pripade ist tahovymi lanami, pripadne jendym, ak sa jedna o nesymetricku vyhybku ktora ma tomu zodpovedajucu vyslednicu. Naproti tomu podvesna konstrukcia je drzana nosnymi lanami, pod ktorymi "visi", t.j. je iba napojena na stavajucu trat. Ono tento druhy sposob je IMHO ovela jednoduchsie a najma rychlesie namontovany ako komplikovane tahove geometricke utvary, ktore si vyzaduju osadenie eventualnych stlpov v kotrych su ukotvene tahove lana. Samozrejme, horsie drzi tvar, podvesne trubky lubia odpadnut ako som naposledy videl v krizovatke Mileticova - Prievozska. Tolko v skratke. Prosim o okamzite poopravenie ak sa mylim, dakujem.
yale
http://www.transportbahnen.at/refober.htm
http://www.transportbahnen.at/refprag.htm
Nie je mi však jasné, prečo to chcú zaradiť do MHD. Toto je vyslovene turistické dopravné zariadenie, cena tam pokojne môže byť aj vyššia ako štandardný lístok MHD. A poslanci si aj tak odhlasujú že budú chodiť zadarmo
Možno by sa dal použiť opačný prístup, lístok na lanovku by bol vlastne celodenný lístok na MHD, takže turisti by mali možnosť pokračovať z hradu trolejbusom do mesta atď.