To by sa asi ovládalo dvoma pákami ako UNCéčko. Škoda že je to len fotomontáž. ?
___________________________
Re #50390 Emo: Áno všimol som si, bez vysvetliviek je to dosť blbé. Pravda pred časom takto vydala aj železničný CP a tam im užneviemktorá trať úplne chýbala, oni vždy pokazia dobrú myšlienku magorskou chybou. ?
___________________________ #50400 NN: "a celkovo nemam rad elitarstvo, aj miesto klobasy pouzivam radsej "klbak""
- s tými slangovými výrazmi je to zaujímavé, keby bol slovník tak asi by bol dosť hrubý, ono sa to líši aj podľa regiónu. Napr. na Trnafsku kĺbovému autobusu nikto nepovie inak ako "harmonika". ? ?
___________________________
Re #50424 Red-Hawko: No s tými 23mld. si riadne prestrelil také drahé by to až nemalo byť. Električka do 5ržalky by bola dobrá vec, ale neviem či by nebolo lepšie najprv so súčastných tratí akoženosnej električky spraviť nosný systém (skrátiť cest. časy a nasadiť veľkokapacitné električky) a potom spraviť ďalšiu trať do Petržalky.
___________________________
BTW Pred chvíľou som na TA3 videl reklamu Siemens so zábermi večernej BA, s rozsvecujúcimi sa lampami a semaformi - no neviem či sa môžu až tak chváliť. ?
Hej, videl si dobre, niektoré úseky sú už zasfaltované, myslím, že už pred týždňom to spravili.
Ináč tá zatrávnená električková trať je super, ale ak by mala takto vypadať stále, treba sa o to riadne starať, čo je dosť nákladné (hnojivá, kosenie, nahrádzanie poškodených úsekov novým kobercom). Bohvie ako by to vypadalo s umelou trávou...
Už Ti to napísal hoppusmark. Autobus je jednoducho menejcenný smradľavý dopravný prostriedok.
Ideálny prípad (teda nie v Bratislave)
Rýchlodrážna električka - nosný systém, linky typu A-C-B.
Električka, resp. trolejbus - doprava v centre, vnútorné okruhy a pod.
Trolejbus - doprava do odľahlejších častí, resp. do častí, kde z určitých dôvodov nemôže jazdiť rýchlodrážna električka, alebo obyčajná električka. Zároveň doplnková doprava k električke, okružné linky a pod.
Autobus - menejcenná pomocná doprava. Krátke linky ako napájač k trolejbusu, prípadne električke.
V ideálnom prípade by autobusový vozidlový park pozostával iba z kinderiek a kapacitnú dopravu by riešila rýchlodráha, trolejbusy a električky.
Príklad napájačových autobusových liniek k metru, resp. tramvaji- viď. Viedeň
Príklad cestnej dopravy, kapacitných trombelusov a menejcenných smradobusov - viď. Salzburg
No to je jednoduché. Indivíduum - to si ako Ty a Gumokol - to je ako Tvoje auto (pokiaľ máš pneumatiky z iného materiálu, tak sa vopred ospravedlňujem)
? ? ? ?
#50424 Red-Hawko: Autobusy sú síce lacnejšie ako električky a na prvý pohľad sa môže zdať, že by bola výhodnejšia kúpa autobusov ako električiek....
Nie je to však tak. Električka má väčšiu kapacitu ako autobus, poháňaná je elektrinou(stačí sledovať situáciu s cenami ropy-tá bude čoraz drahšia a tým aj prevádzka autobusov čoraz viac finančne náročná...)
Na zabezpečenie rovnakej kapacity potrebuješ VIAC autobusov ako električiek, a preto by sa mohlo stať, že autobusy si budú navzájom zavadzať, nehovoriac o tom, že im budú zavadzať aj osobné autá a budú musieť stáť na križovatkách...
U električiek sa to dá vyriešiť preferenciou, u autobusov určite nie v takej miere.
Dôležitá je tiež životnosť vozidiel: u električiek aj 20(to len tipujem, nie som si istý)rokov, u autobusov len cca 6 rokov..
Ak chceš mať nosný systém, s ktorým sa môžeš dostať z jedného konca mesta na druhý, kde už je električka, z autobusu budeš musieť vždy prestúpiť...
Chcem sa tu inac vseobecne spytat vsetkych > co si myslite o vybudovani elektrickovej trate v 5trzke? Ako pokial viem tak sa tam ma kupit 30 elektriciek kazda po 80melonov =2,4mld + este vybudovanie trate -trepnem 23mld . Cize to dava dokopi cca 25mld. A nebolo by jednoduchsie nakupit autobusy (mne sa pacia ikarusy 435 {mimochodom aka je ich cena?}) ktorych cena je co-ja-viem-co napriklad 15melonov/kus? cize za 25mld by sme mali ....pocitam....... to by sme mali 1liter a 666kil (to ako 1666) novych peknych autobusov. Co vy na to? Hmm? ?
Ps:Kolko autobusov je teraz v Blave dokopi?
no to ako fakt-fest netusim, zatial sa tu este nevyznam, len sa rozbieham. Napr este stale netusim co to je IGK aj ked stavim sa ze ked my to dakto povie tak moja reakcia bude 'jaaaj, no jasnee'
Viem čo myslíš. Ten trombelus spravili naozaj pekne. Dúfam že to dostane vodič čo sa o to bude starať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark
Nie je to však tak. Električka má väčšiu kapacitu ako autobus, poháňaná je elektrinou(stačí sledovať situáciu s cenami ropy-tá bude čoraz drahšia a tým aj prevádzka autobusov čoraz viac finančne náročná...)
Na zabezpečenie rovnakej kapacity potrebuješ VIAC autobusov ako električiek, a preto by sa mohlo stať, že autobusy si budú navzájom zavadzať, nehovoriac o tom, že im budú zavadzať aj osobné autá a budú musieť stáť na križovatkách...
U električiek sa to dá vyriešiť preferenciou, u autobusov určite nie v takej miere.
Dôležitá je tiež životnosť vozidiel: u električiek aj 20(to len tipujem, nie som si istý)rokov, u autobusov len cca 6 rokov..
Ak chceš mať nosný systém, s ktorým sa môžeš dostať z jedného konca mesta na druhý, kde už je električka, z autobusu budeš musieť vždy prestúpiť...
Viac ti ale asi povedia odborníci
? ?