Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pred pár mesiacmi sa tu diskutovalo, že ktorá autobusová linka môže byť pre vodiča najnudnejšia a ktorá najzaujímavejšia. Tak po prelinkovaní sa situácia rapídne zmenila.
Môj názor ::
najnudnejšia : 55
najzaujímavejšia : 88
Autobusy nahradia električky (20.09.2005; Večerník; s. 9; Novák Matej)
Už vyše tridsať rokov sa diskutuje o vybudovaní metra. Minulý rok však vedenie magistrátu jednoznačne povedalo tomuto projektu stop! Namiesto toho by mala do roku 2008 premávať rýchlodražná električka. Spájať by mala Janíkov dvor, Lúky, Háje a Einsteinovu ulicu cez Starý most. Prvým krokom, aby sa takáto stavba mohla realizovať, bolo dobudovenie piateho mostu cez Dunaj.

Informácia o tom, že Starý most by mali v najbližších dňoch uzatvoriť, je nepravdivá. Most je aj napriek svojmu veku v dobrom technickom a statickom stave. "Pred pár dňami sme urobili niekoľko meraní a premostenie je schopné uniesť nielen osobné vozidlá, ale aj mestskú hromadnú dopravu," povedala Tatiana Kratochvílová, riaditeľka sekcie dopravy a cestného hospodárstva magistrátu. V súčasnosti sa most skladá z dvoch hlavných častí. Prvá polovica je cestná dvojprúdová komunikácia a druhá je železničná trať. Cestná časť má podľa odborníkov životnosť 13 až 17 rokov, železničná do 70 rokov a na rekonštrukciu je preto vhodnejšia. O niekoľko rokov cez Starý most povedie trasa rýchlodražnej električky - pripravene su tri alternatívy - povrchová, nadúrovňová a polozapustená. O tom, ktorá bude najlepšia, rozhodne ministerstvo životného prostredia do pol roka. "Ak sa nám podarí všetky povolenia získať do mája 2006, mohli by sme rýchlodražnu električku začať stavať už o rok," povedala T. Kratochvílová. Starý most potom uzatvoria pre automobilovú dopravu. Navýšia ho o jeden meter, aby vyhovoval plavebným podmienkam. V strede budú dve koľajové trate a po ich bokoch široké chodníky pre peších a cyklistov.

Pôvodný návrh, aby električky premávali od Janíkovho dvora len po Šafárikovo námestie, je už budúcnosťou. Najnovší ráta s tým, že budú pokračovať na Hlavnú stanicu, do Rače a Dúbravky.

"Umožňuje nám to súčasný stav koľajiska v hlavnom meste, ktorý je uspôsobený na rozchod koľajníc 1435 mm," upresnila T. Kratochvílová. Nové vozne by mali premávať z Janíkovho dvora cez Lúky, Dvory, Háje a ponad Einsteinovu a Dunaj do centra mesta. Aby však mohol dopravný podnik zabezpečiť rýchlu premávku, musí mesto kúpiť minimálne 30 vozidiel rýchloelektričky - odhlučnené, klimatizované, nízkopodlažné s premávkouvou rýchlosťou 80 kilometrov za hodinu. Každé vozidlo odvezie naraz do 300 cestujúcich a za nákup jedného z nich zaplatí mesto približne 80 miliónov korún.

Mesto bude financovať rýchlodražnu električku predovšetkým zo štvormiliardového úveru, ktorý si od banky požičalo minulý rok. Viac ako tri miliardy chce zaplatiť z vlastného vrecka, zvyšných 50 percent by mal financovať štát. O tom, že vlak bude naozaj kvalitný aj drahý, nás presvedčil jeden zo štyroch dodávateľov električiek v Európe, firma Bombardier Tá prezentovala na Petržalskej železničnej stanici nový druh osobného elektrického vlaku pre mestá. Od decembra začne premávať pravidelne na trase Bratislava - Viedeň. "Mohla by pokojne nahradiť električku v meste. Využívaná je v mestskej hromadnej doprave práve vo Viedni ako rýchlodražný spoj," povedal Stephan Krenz z firmy.

- "Pôvodný návrh, aby električky premávali od Janíkovho dvora len po Šafárikovo námestie, je už budúcnosťou" - uz buducnostou? :-))
Reakcia na: tomas1 #49830:
heh, dobre vediet, ja sice rusky neviem, ani azbuku neovladam, ale domysliet si este co ktory udaj som zvladol 🙂
Reakcia na: SZKV #49828:
jeeeeej, nestras s tim pesimizmem ? ja to spojeni potrebuji jako sul ? ovsem nevim, jestli to co pomuze, neni mi znamo, ze by od BA smerem na Breclav byla trat uspusobena pro vyssirychlost pendolina. ale proc ne, klidne at to jede jen o par minulkratsi cestu, i to je lepsi nez nic. ale kamaradi co tim jeli rikali, ze dost na ukor pohodli... hmmmmm. no jo, kazda sranda neco stoji.
Reakcia na: Tomi #49782:
Ak sú tie výrobky tak kvalitné ako belaruskaje T- busy, myslím ASKM sa volajú, dobré s nami a zlé preč...
Re #49792 hoppusmark: Odkiaľ berieš istotu, že v novom systéme budú zabezpečené prestupy a preklady lepšie? Alebo inak, myslíš, že Kajdi and comp. bude schopný spraviť napr. novú L 5 tak aby:
V Dúbravke bola v preklade s 9, tak aby od KV bola preložená aj s 4, 12, 17. Potom na Obchdodnej aby sa stretla s 13 a aby od Račianského mýta, resp. HYDROCONSULTU bola preložená s 3 a 17?
A L 13 tak, aby na STU v smere do CMO nadväzovala s 5 a zase sa stretla s 5 na Obchodnej po ceste na stanicu? A ešte ideálne 13 by mala byť na/z Hl. st. preložená s 2?
Ruské busy
BTW to ste tiež mohli hneď napísať, že v pravom hornom rohu je mikroskopické tlačítko pre anglickú verziu, aby som to nemusel lúštiť v azbuke! ? ?
http://www.liaz.ru/eng/prod_liaz6213.htm ?
Reakcia na: NN #49827:
Len neviem ako to myslíte s tými "deblokáciami". Ja sa v túchto medzinárodných vzťahoch nevyznám, ale nieje to náhodou tak, že RUSKÁ FEDERÁCIA dlhuje SLOVENSKEJ REPUBLIKE? A čo s tým má MESTO BRATISLAVA? Keď by sme "deblokovali" busy tak to vlastne znamená dotáciu mestu Bratislava od štátu, ktorý je veriteľom. Potom budú chceť aj v Prešove, BB, ZA,... A čo dostanú mestá, v ktorých MHD prevádzkujú SADisti?
Reakcia na: NN #49827:
Vyzerá dobre, opakuju, že se mi to líbí podstatně víc, než SOR BN12. Jde jen o to, že se to může v budoucnu DPB náležitě prodražit- nikdo nic neví o spolehlivosti těch busů, dodávka náhradních dílů asi taky nebude úplně OK a asi se nedá čekat, že by se tím obnovila větší část vozového parku v Bratislavě- nějakých 25 kusů by tam bylo dost atypických se všemi negativy, co s tím souvisí. Takto na pohled proti tomu nic nemám, ale fotka řekne jen málo a nikdy jsem tím nejel. Ono jedna věc je laciný nákup z deblokace a druhá co pak s tím- MÁV taky "nakupovaly" a teď se jim jednotky "usgyi" z Mytišči hromadí v Szentesi a dohromady se neví, co s nimi...
hm, neviem co mate proti tomuto ruskemu busu, vsak vyzera docela OK, je NP s 325mm podlahou a miest ma 171/39
http://www.liaz.ru/prod_liaz6213.htm

ak by to slo v ramci deblokacii tak by bol docela fajn
Reakcia na: m@rtin #49825:
Ten bezbřehý optimismus ti závidím- zatím nám ty vozítka stihly rozbourat takt na jedné ze dvou hlavních tratí v zemi a stejně se jim jezdit nechce...
Som spokojny s nasou dopravou a hlavne s ludmi ako to vynikajuco vymysleli. Klobuk dole pred nimi. Uz sa nemusime vozit len jednym busom alebo linkami, mozme vyskusat konecne aj dalsie. Co tam, ze sa potrebujem dostat inde,hlavne, ze sa vezem,ved si na druhej zastavke s radostou tych 10 az 30 min pockam na dalsiu linku mhd. Do prace nacas? Ved si majster respektive veduci zvyknu, ze je to pre nase dobro. Ta nasa mhd. ? Nevedeli sme, co nam tu na v hlavnom meste chyba, ale teraz to uz vieme. Je to nove linkove vedenie nasej mhd.
Este raz vdaka Vam kompetentym ako nadherne a rychlo sa nam cestuje po meste za nasimi kazdodennymi povinnostami. ?
Dakujeme Vam aj za perfektnu zabavu na linkach mhd. ?
!!!! #49822 tomas1 - OPRAVA posledný odstavec:.
...komplikovanosť učtovníctva občianskych združení...
?
4 Papyr: ?
Ruské busy - ja som len reagoval na to, že tu niektorí ohŕňali nos nad ich DESIGNOM. Chcel som povedať, že prvoradý nieje design ale spotreba, spoľahlivosť a pod. A niektoré z uvedených boli aj nízkopodlažné, ja tiež som proti nakupovaniu vysokopodlažných. Proste súdiť na základe designu sa mi nezdá šťastné.

"Teraz prosim tych, co vyskocia s tym, ze BA zivi vychod,..."
- ľudia s takýmito bryndzovými rečami tu dúfam ani niesú!!! ?Ako tu bolo už 1000krát povedané v Prešove asi nedávajú toľko peňazí na wolowiny ako v BA, tak majú nové busy...

#49811 - no comment.
_____________________
Re SZKV #49813 Asi máš pravdu.
_____________________
Re si #49814: Mno jo, asi vzhľadom na komplikovanosť učtovníctva neziskových organizácií alebo čoho a nevyvinutosť slovenského internetového prostredia je to problem, škoda. ? Keby mal d3k0 čas tak by mohol hodiť pár slov ako to je...
Reakcia na: galiyosha #49817:

Ano, ta klapka pri druhych dverach funguje presne tak ako si napisal. Chcem vsak upozornit, ze ak ju po lete prvykrat vytiahnes tak sa priprav na to, ze to zacne fukat aj kopu prachu, kotry sa za ten cas usadil v kanaloch. Takze nalepsie je najprv otvorit vsetky okna (pripadne aj dvere), vyprazdnit voz a vytiahnut to s tym, aby sa to najskor vycistilo. Ak by niekto vytiahol v plnom voze paku kurenia odpadovym teplom po prvy krat po dlhom teplom lete, tak by som sa velmi netesil. Vsak zistis. ? Apropo, stare kachny maju tu paku z vonkajsej strany, za druhymi dverami. Funguje tak, ze ked je vytiahnuta, tak vzduch fuka mimo voz, v zatlacenej polohe do voza.
Reakcia na: galiyosha #49817:
Mam podobnu skusenost, na zastavke Lucanka stala L93 a L98 prave prichadzala a vodic L98 si dokonca pockal kym L93 zavrie dvere a odide a az potom sa posunul dalej a otvoril dvere. A potom sa mozeme cudovat, ze ludia nadavaju. Bodaj by nie.

Re #49819 Spectre: Ak by to mali v grafikone, ako by sa to riesilo v pripade meskania? Uvediem vymysleny priklad L95 por.1 by na zast. Lucanka mal cakat na pripoj L98 por.8, ale bus L98/8 by sa pokazil resp. meskal 6 min. To by L95/1 cakal a L95/2 iduci o 4 min by ho predbehol?
Osobne by som sa priklonil len k dohovoreniu vodicom, aby ked vidia prichadzat inu linku, nech chvilu dlhsie postoja na zastavke.

Idealne by bolo urcit vybrane prestupne zastavky medzi linkami, kde by sa mali linky "stretavat". Napr.: pre L95 a L98 - Lucanka; pre L98 a L93 - ŽS Budatinska apod.
Reakcia na: galiyosha #49817:
Na prémie to nie je. U nás sa to proste nikdy tak nerobilo 🙂
Bolo by ale užitočné apelovať, nech im to napíšu do grafikonu, potom by museli čakať.
Reakcia na: cybermop #49803:
Ja som ani netvrdil, že cez Dunaj. Keď ideš vlakom, tak je ich vidieť.
No tak z tej výluky na Kapucínskej som úplne odviazaný. Asi budem do školy opäť istý čas jazdiť autom...

Inak asi začnem písať písomne sťažnosti na vodičov. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale pokiaľ sa mi asi trikrát stane, že na dvoch po sebe idúcich zástavkách vodič a-99 zavrie dvere a odíde zo zástavky presne vo chvíli, keď sa k nej blíži a-93, ktorej by mal robiť nadväznú dopravu. A v opačnom smere to isté spraví vodič a-93. To je minimálne na strhnutie prémií. V normálnom podniku by za takéto vychádzanie v ústrety zákazníkom asi vyhadozvali.

A na záver jedna otázka: Ako funguje tá klapka prepínajúca v zrýchlovačových električkách smer prúdenia chladiaceho vzduchu z oblasti zrýchľovača? Keď je dole, odpadové teplo ide pod voz, keď hore, tak do kupé, alebo je to naopak? S terajšou zimou sa mi to pri lenivosti (alebo škodoradosti) niektorých vodičov električiek určite zíde... Vopred vďaka.
Reakcia na: tomas1 #49811:
Tebe CHYBAJU reklamy na stranke? No, tak uz som videl mnohych, komu prekazaju, ale zeby niekomu chybali... No co cakat od cloveka, ktory proponuje nakup ruskych autobusov a trolejbusov...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.