Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: marko #49206:
O čom to točíš?! Si sa sťažoval, že nestojí na Smolenickej. Nestojí, ale stojí na TERNE, kde stoja aj linky 59, 93 a 94. Nikto ťa nenúti ísť 99 k Tescu, ale môžeš vystúpiť na TERNE a prestúpiť na 93 (ak sa pošťastí aj na 59). Tak neargumentuj sprostosťami ty! ?
Reakcia na: tr3mp #49201:
Ak teda myslí odchody zo zastávky Farského 95, ktorou mohla ísť leda tak na Smolenickú, tak to má aj tak lepšie. Z ulice jungmannova to má bližšie k zastávke, nemusí prechádzať križovatkou, má porovnateľný interval s 95, netočí sa cez pol Petržalky (alebo sa točí porovnateľne ? ) a na zastávke TERNO môže buď prestúpiť na 93 v lepšom intervale (tak ako mohla aj na Smolenickej), alebo ísť odtiaľ aj peši, takisto ako zo Smolenickej. Ak od cesty TERNO - TESCO odpočítame cestu Farského (99) - Farského (95), vyjde jej to nastejno, možno ešte lepšie. ?
Reakcia na: El Sergio #49205:
To som uz spomenul zo zastavky Luky II (Tesco) na zast.Terno 9 !!!! minut. Nie je to chore? Normalny cas medzi tymito zastavkami je 2 min. Tak neargumentuj sprostostami!
Reakcia na: marko #49203:
Lebo stojí na prestupnej zastávke TERNO! ?
Reakcia na: Peon #49127:
Ja by som ešte pridal 92 S na 192. Totiž neviem, či DPB zabudol, že ešte začiatkom 90. rokov existovala linka 47 S, neviem či nie aj 43 S, ktoré ráno brali cestujúcich iba do mesta a poobede len z mesta. A tak teraz človek, čo pamätá toto označovanie si môže myslieť, že 92 S ide v špičke.
Reakcia na: tr3mp #49198:
K 1: Vysvetli my teda, preco ked idem smerom do Tesca tak 99 nestoji na prestupnej zastavke Smolenicka - popripade navrhni lepsiu prestupnu zastavku.
Ake nosne linky mas na mysli - co sa budu tocit po Petrzalke.

K 2: Tie linky by sa mali spojit. (predchadzajuce moje prispevky).

K 5: Na 90 by stacili kratke autobusy (napr.j z 99). A kde zobrat busy na 93 - to som uz tiez niekolko krat spominal.
Reakcia na: zizi #49195:
Ako mám tomu rozumieť? Že doteraz si mala priamu linku k Tescu a Carrefouru z Jungmannovej? Ktoú z týchto: 80, 81, 83, 84, 89, 92? Žeby ani jednu? Aj tebe sa zdá? Ak si tam chcela ísť, tak či tak si musela prestúpiť (počítam že z linky 89 na linky 91 alebo 93). O čo horšia je tebou tak zatracovaná linka 99? V tom že má lepší interval ako 89? Že ťa priamo zavezie na zastávku TERNO, odkiaľ je Tesco nehnevaj sa naozaj len na krok? Alebo že na tejto zastávke môžeš prestúpiť na 93 so štvorminútovym intervalom priamo k Tescu? A odtiaľ je to k hlavnému vchodu Carrefouru zhruba tak isto ako je to zo zastávky 91? Takže kde konkrétne vidíš problém? Že sa ti v tomto smere doprava dokonca zlepšila? Najprv rozmýšľaj, potom píš. Najviac nadávajú tí, čo sa majú najlepšie! ?
Reakcia na: tr3mp #49200:
Už ma to asi napadlo, bude to bývalá 95 v trase Farského - Lúky II ... hoci to spojením k OC Danubia možno nazvať len so značnou dávkou fantázie. Pri tej pešej dochádzke je potom spojom k Tescu aj 99 na zastávku Terno. 🙂
Reakcia na: zizi #49195:
Mňa by veľmi zaujímalo, aké to bolo spojenie z Jungmanovej do Tesca a Carrefouru, čo DPB zrušil 🙂
Dneska som sa vracala domov zo skoly zo SAfka a prisla na zastavku 95ka a mala napisane sluzobna jazda ale ludia do nej normalne nastupili az na to ze nefungovali druhe dvere - tade kade chodia kociky. No tak sme sli a dvere furt nefungovali a pri texnopole vysla autobusarka(take cierne vlasy, nizsia a postava pri sebe) a vrazila do tych dveri ktore sa len narazom trochu pohli, a uz bolo v buse pomenej ludi a daco povedala ale my co sme stali v kruhu a dalej sme jej vobec nerozumeli lebo to nezakricala na cely bus.Tak sme presli na dalsiu zastavku a lduia vpredu vystupili a nic.Tak my nechapavo kukame potom dakoho napadne ze asi mame vystupit tak sme vystupila dalsia skupinka ale ludia co sedeli vzadu uz vobec netusili ani ze tie dvere nejdu a sedeli dalej.Potom ich ta autobusarka vyhanala von.Vacsina cestujucix boli nejaki mladi ludia co sli zo skoly ty boli kludni ale taky starsi chlap ten tam na nu zacal nadavat ze ci to uz nevydrzi ze cely cas to nefungovali a zrazu jej to uz vadi par zastavok pred konecnou a nadaval jej normalne.Ta daco tiez zakricla a ale my vonku sme nic nerozumeli.Nejakym ludom vzadu este zakricala ze ide do garaze a ked xcu mozu ist s nou a tak vystupili.Vsetci sme nechapavo civeli na odchadzajuci bus-to bol ten taky novsi s oranzovym pasom naboku.Mne osobne nevadi ze ma vyhodila dve zastavky pred mojou aj tak za min prisla dalsia 95 ale fakt by ma zaujmalo preco jej celu cestu tie dvere nevadili a blizko od konecnej kde uz cestovalo aj tak len zopar ludi vsetkych vyhodila a sla do garazi.
Reakcia na: marek26 #49191:
Konečne niečo, čo možno nazvať uceleným nekoncepčným návrhom 😉
Pripomienok je veľa, ja len zopár, ostatné určite odznejú.

Na začiatok, len ako pikoška, linka č. 54 už existuje na trase Východné - ŽST Vajnory 🙂

1. Linka č. 99 rozhodne nie je navrhnutá tak, aby sa ňou niekto vozil po celej trase ... jej funkcia je doprava z nosných liniek do konečných cieľov, aby sa nosné linky nemuseli točiť po Petržalke ako to bolo zvykom doteraz.

2. "Takto upravená trasa by zároveň bola náhradou za zrušené spoje autobusov č. 94 a č. 59, čím sa ušetrí jeden spoj" - jeden spoj možno definovať v zásade ako jeden odchod autobusu, resp. jedno jednosmerné absolvovanie trasy linky. Zrejme si myslel jedna linka. Musíš však myslieť na to, že disponibilný počet autobusov je konečný a v prípade, že by si spojil linky 59 a 94 do jednej, znamenalo by to zlepšenie intervalu 59 ale zároveň zhoršenie intervalu 94. Inými slovami omnoho viac vyťažený úsek Petržalka - mesto oslabíš a na úseku mesto - Rača budeš plytvať kapacitou, keďže tam premávajú aj kapacitné električky.

3. zrušiť linku autobusu č. 191 - to isté ako v bode 2, akurát budú chodiť prázdne spoje do Čunova a nebude stačiť kapacita do Rusoviec. Linka 191 je efektívne riešenie oblasti Jaroviec a Rusoviec.

5. "Ušetrené autobusy by mohli byť použité na obnovenie autobusu č. 90." presmerovaním 93 z Vyšehradskej na Antolskú autobusy neušetríš, skôr Ti budú chýbať. Takisto na zhustenie intervalov budeš potrebovať kĺbové busy, kde ich zoberieš?

Zrušením 88 úplne zrušíš spojenie východnej časti Dvorov a Hájov (predtým 81, teraz 88).
Veľká výhoda 88 je aj v tom, že nemá až také veľké rozdiely vo vyťaženosti v jednotlivých smeroch ako linky mesto - Petržalka. Na prepravu v silnom smere slúži prakticky na 2/3 - 3/4 svojej trasy (napr. ráno do mesta v smere k ASMN už od zastávky Kremnická, opačne od Bulíkovej).

Atď, atď ...
Reakcia na: d3k0 #49186:
A este drobnost. Z nem.Antolská na konečnú asi 30-60 sekúnd. To nie je veľa. A prečo teda tam majú teraz dve linky konečnú, keď podľa teba musia prejsť tak dlhú ? vzdialenost (je to asi 0.5 km medzi zast. nem.Antolská a tym tvojim lesom)?
p.s nechápem ako si niektorí myslia že sú odborníkmi na dopravu a spriavia naozaj "super" návrh v ktorom je zavedená priama linka od ich sídliska do centra a zlepšené spojenie určitého, zasa ich, sídliska, a všetko ostatné už je jedno...
Však marek26???
Vďaka Vám !
Touto cestou by som sa chcela DP poďakovať že mi zrušením spojenia z Jungmanovej do Tesca a Carrefouru ( ak nerátam tú okružnú jazdu po Petržalke spojom č. 99 ), vlastne šetrí peniaze. Núti ma nakupovať v priľahlých drahých domácich obchodíkoch s obmedzenou ponukou, pretože do nákupného centra Danubia z Jungmanovej nejde nič. Tým DP vlastne vyriešil viacero problémov, ktoré sa nepodarilo ani našej vláde. Napr. : stúpne obrat našim drobným slovenským obchodníkom, chudobný človiečik si za rovnaké peniažky však kúpi menej tovaru, nebude aspoň zbytočne priberať, no a nakoniec - ušetrí nám kopu času, ktorí môžeme využiť aj inak.
Takže ešte raz - VĎAKA.
Reakcia na: d3k0 #49186:
Pokial viem, tak cast petrzalky by obsluhovala 93 priamo, a velky zvysok 95+93 (velmi casto chodia). A budes na Antolskej o hodne skor ako s 99.
Reakcia na: marek26 #49191:
Suhlasim. Ak by sa spravila takato zmena - tak to by bolo to najlepsie co sa da pri bratislavskej mhd pre Petrzalcanov dosiahnut (mozno az na male detaily).
marek26: sorry ale ty zohľadňuješ iba sám seba+ nejakých ľudí...
Lenže MHD má byť pre všetkých!!! Nie len pre pár ľudí...
Pozri, mne by si tým tvojim návrhom totálne dosral cestovanie..
Napr. linky 88 a 99.....Taká 99, podľa teba SAFARI TOUR, NIE JE na to, aby si ňou cestoval od jednej konečnej na druhú!!! Je to spoj na to, aby si sa dostal k iným linkám! Ver tomu, že zrušením 99 odpíšeš VŠETKÝM ľuďom polovicu možných spojení lebo im znemožníš dostať sa na určité linky...
A neviem prečo všetci kydajú na L88 a chcú ju silou mocou dať z jedného mostu preč..No a čo že je v tvare U... Nevšimol si si že táto trasa bol dobrý nápad? Zo severnej Petržalky sa dostaneš do mesta na OBIDVA smery! Predtým si sa dostal jedným smerom do mesta, druhým iba do Petržalky...
A okrem toho bolo dobré priečne spojiť Petržalku lebo predtým keď by si chcel ísť napr. z Ovsišťa na Kremnickú alebo opačne, nemáš šancu! Všetky priame linky ti išli buď do mesta, alebo na koniec Petržalky...
Takže neviem v čom všetci vidia tú "srandu" na L88..
Lebo takú linku čo by chodila cez dva mosty ešte v živote nevideli.!!! Preto!


? ? ? ? ?
Vec:
Pripomienky a návrhy na zlepšenie zavedených zmien v spojoch mestskej časti Petržalka

Dovoľte mi, aby som v súvislosti so zmenami trás všetkých liniek v mestskej časti Petržalka od 5.9.2005 vyjadril svoj názor, ale zároveň Vám predložil i konkrétne návrhy, ktoré vychádzajú z mojich osobných skúseností ako denného radového cestujúceho, odkázaného na mestskú hromadnú dopravu. Nepatrím k čiernym pasažierom, poctivo si kupujem štvrťročnú električenku, ale kvalita poskytovaných služieb tomu doposiaľ vôbec nezodpovedala. Zavedené zmeny, ktoré sľubovali skvalitnenie dopravy v Petržalke, však sú pre mňa hlbokým sklamaním. Po ústretovom kroku v prospech občana niet ani chýru ani slychu. Stále sme doteraz počúvali najmä výhovorky, že najväčším problémom je z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov. Kam potom idú všetky peniaze z neustále zvyšujúcich sa cien lístkov a preukážok? Kedy sa za tieto peniaze konečne nakúpia chýbajúce autobusy, o čom sa neustále iba hovorí, ale nerobia sa konkrétne kroky ?
Po dôkladnom preštudovaní príspevkov k danej téme v prostriedkoch masovej komunikácie a preštudovaní navrhovaných zmien v MHD, dovoľujem si Vám predložiť svoj návrh na konkrétne riešenie úprav autobusových spojov.
Myslím si, že návrh úprav, ktoré Vám predkladám, by zefektívnil cestovanie, a to aj napriek prestupovaniu, resp. je to doplnok riešenia navrhnutých zmien v MHD, ktoré sa dostali do platnosti od 5.9.2005. Môj návrh vychádza z mojich praktických skúseností a pripomienok občanov z môjho blízkeho okolia k zavedeným zmenám.
Vaša reakcia na to, že cestujúci sa k zmenám v MHD postavili veľmi kriticky bola, že občania nemajú radi zmeny a na všetko iba nadávajú. Veľkou chybou kompetentných pri príprave zavedených zmien však bolo, že zmeny neboli navrhnuté z podnetov občanov. Tí, ktorých sa zmena týka, boli celkom vyradení z hry, ich názor nikoho nezaujímal. Nie je umenie urobiť nejakú analýzu na papieri, poškrtať linky, zrátať a vydeliť minúty autobusov. Možno na papieri to vyšlo s vysoko pozitívnym výsledkom. Myslím si, že Vašich odborníkov pritom vôbec nezaujímala realita. Vídajú ju pravdepodobne iba spoza okien osobných automobilov, keď predbiehali preplnené autobusy MHD, ktoré každý deň v zápchach mieria z Petržalky do centra mesta. Predpokladám, že do pôvodného stavu už nikto trasy ani prečíslované autobusy nevráti. Preto som sa pokúsil prakticky doplniť a upraviť Vami zavedený systém z pohľadu obyčajného človeka, ktorý denne cestuje MHD za pracovnými povinnosťami, ktorému je každá minúta času vzácna, pretože v dnešnej dobe čas sú peniaze.
Pevne dúfam, že moje pripomienky neostanú ležať len na stole, ale niekto si ich naozaj seriózne prečíta a zváži ich zapracovanie do analýzy, ktorú pripravujete ako vyhodnotenie zavedených zmien.
Myslím si, že môj návrh je konštruktívny a konkrétny, mojou snahou je skvalitnenie súčastného stavu a cieľom, aby sa občanom, ktorí sú odkázaní stále na MHD uľahčilo cestovanie najmä do práce. Verím, že čas, ktorý som tomuto návrhu venoval, nevyjde nazmar.
Komplexne ako praktický výsledok zavedených zmien sa dá zatiaľ iba konštatovať, že ťažisko zmien je najmä v zavedení autobusovej dopravy po okrajoch Petržalky, pospájaní jej jednotlivých častí prečíslovanými linkami, ale občania sa do centra do zamestnania dostanú iba po 2 až 3 prestupoch, pričom preskakujú z autobusu na autobus ako splašené ovce. Verte, že skrátené intervaly medzi príchodom jednotlivých liniek tu nehrajú žiadnu úlohu. Tento Váš argument je absolútne nepresvedčivý. Ak by sa cestujúci viezol priamo bez prestupovanie tak, ako to bolo doteraz, je to o tom istom čase a pre neho oveľa pohodlnejšie. O takomto skvalitnení môže hovoriť iba ten, kto sa nemusí v daždi, čľapkanici a chumelici tlačiť v malej sklenenej zastávke, kto nie je invalid, ktorý sa bez barle nikde nedostane. Pri pripravovanej zmene kompetentní „odborníci“ asi počítali najmä minúty a intervaly. Ale zabudli pritom na živého človeka, na starých a chorých spoluobčanov, matky s kočíkmi a deťmi. Veď nech si hneď ráno pekne zacvičia po autobusoch. Veď 2-3 prestupy nikoho nemôžu zabiť. Čo na tom, že ľudia sa tlačia jeden cez druhého v strese, nemôžu dýchať v stiesnenom, nevetranom priestore. Na papieri predsa vyšlo, že intervaly sú krátke. Tak to musia vydržať. Efektivita a kvalita ako princípy zostali niekde v kúte alebo pod hŕbou matematických výpočtov.
Zatiaľ jediným pozitívom zmien na základe mojej skúsenosti sú iba autobusové spoje č.98 a 68 a upravená trasa autobusu č.95. Dovolím si i podľa vyjadrení môjho okolia skonštatovať, že tieto zmeny sú prínosom v cestovaní.
Po dôkladnom premýšľaní Vám predkladám tieto konkrétne konštruktívne návrhy na zmeny a úpravu jednotlivých trás, pričom som pevne presvedčený, že by mohli byť námetom pre skvalitnenie MHD najmä s tým, aby cieľom pre zmeny boli nie vypočítané ušetrené minúty, ale najmä spokojnosť cestujúcich .



Návrh č.1 - zrušiť linku č.99
Tento spoj je úplne zbytočný, je to vlastne „okružná jazda“ po Petržalke (pre Vašu informáciu už nazvaná cestujúcimi, zamestnancami dochádzajúcimi do Antolskej nemocnice SAFARI-TOUR) iba skomplikoval cestovanie občanom Petržalky, ktorí musia prestupovať len preto, aby sa odviezli ďalšie dve - tri zastávky domov. Navrhujem ho vylúčiť z premávky a nahradiť ho autobusmi č.88,č.90 a č.93 ( viď.zdôvodnenie nižšie).

Návrh č.2 – zladiť trasy autobusov č. 94 a 59, resp. ich zrušiť a zriadiť novú jednu linku č.54
Trasa : ( Holičská, Smolenická, Terno, ŽST Petržalka, Dvory, Námestie 1.mája, Račianské Mýto, Kukučínova, ŽST Vinohrady, Krasňany, Rača)
Navrhujem označiť ju známym pôvodným číslom autobusu 54. ( zrušené č.94 a č.59 )
Tento spoj by mal posilniť premávku v uvedenej časti. Mal by zastavovať na novovzniknutej zastávke (Železničná stanica Petržalka), kde sa sústreďuje veľa cestujúcich, pre zrýchlenie navrhujem zastávku Rusovská cesta a Aupark vynechať a pokračovať v smere do centra mesta. Zároveň navrhujem zastávku na Námestí 1.mája ( táto dlhodobá požiadavka občanov doteraz nebola vypočutá). Takto upravená trasa by zároveň bola náhradou za zrušené spoje autobusov č. 94 a č. 59, čím sa ušetrí jeden spoj. Navrhované možnosti, aby sa znížil počet prestupov :
Prestup: 1 krát- prestupný uzol Smolenická- smer Lúky
-prestupný uzol Vazovova- smer, Rača, Ružinov a Zlaté Piesky, na posilnenie odporúčam zladiť intervaly autobusov č.54 a č. 93.


Návrh č.3 - zrušiť linku autobusu č. 191
Tento autobus kopíruje trasu autobusu s.91. Prestupný uzol na konci sídliska Lúky 8 na autobus č.91 je neefektívne riešenie. Napr. ak sa chce občan z časti Lúky 2-5 dostať pod Nový most, musí cestovať autobusmi v poradí č. 98, č. 93 a č.91, alebo okružnou jazdou autobusom č.95 s prestupom na autobus č.88, čo je neefektívne a časovo náročné.

Návrh č. 4 - zaviesť opäť linku č. 90
(Nový most, Eisteinova, Kremnická, Záporožská, Závod Matador, Kopčany – sídlisko, Terno, Smolenická, Budatínska ,Vyšehradská ) - povôdná trasa a od Tesca Lúky 2 na Vyšehradskú ul. namiesto upravenej trasy autobusu č.93 (zabezpečí spojenie západnej časti Petržalky a ostatných častí Bratislavy s jedným prestupom s cieľovou stanicou Nový Most ako to bolo povôdne. Určite efektívne nahradí novozriadenú linku č.99 .
Prestup na ostatné smery – 1x
t.j. - Nový Most - smer Karlova Ves, Dúbravka, Lamač, Záhorská Bystrica, Podunajské Biskupice

Návrh č.5 - upraviť linku 93
(Hlavná stanica, Hodžovo námestie, Zochova, Aupark, Dvory, Rusovskácesta, Smolenická,Lúky 2, ZŠ-Budatínska, Budatínska Znievska, Lúčanka, Ľubovnianska, Antolská nemocnica). Nosná linka je veľmi doležitá ako spojenie nemocnice na Antolskej a nemocnice na Kramároch s centrom mesta. Toto riešenie by nahradilo linku č.99 (úsek Tesco, Lúky 2 až Lúky 7 po Antolskú nemocnicu). Ušetrené autobusy by mohli byť použité na obnovenie autobusu č. 90. Navrhujem v rannej špičke zhustiť interval linky č.93 ako pri linke č.95. Úpravou trasy by sa posilnilo cestovanie v časti Panónska cesta a Antolská nemocnica, čím by sa vyšlo v ústrety občanom cestujúcim na lekárske vyšetrenia.


Návrh č.6 – upraviť trasu linky č. 88
Alternatíva č.1 : skrátiť trasu linky Mlynské Nivy- Kúpalisko Matador
Alternatíva č.2 : vrátiť linku do pôvodného stavu s trasou: Ovsište - Šafárikovo námestie a zrušiť novovytvorenú linku. Spojenie s autobusovou stanicou by zostalo zabezpečené prestupom na Šafárikovom námestí na autobus č.50. Linka 88 zabezpečovala spojenie celého sídliska Ovsište s centrom Bratislavy.
Alternatíva č.3 - upraviť linku
Cez víkend namiesto spoja č.78 by chodila po pôvodnej trase Ovsište - Šafárikovo námestie.
Navrhujem vrátiť trasu do pôvodného stavu s celotýždennou prevádzkou. Nahradila by linku č.99.
Prestup na ostatné smery 1x-smer NIVY, Ružinov, Rača, Podunajské Biskupice(č.70 od Malej scény )

Návrh č.7 - upraviť trasu linky č.78
(Pôvodná trasa: Dolné Hony - Starý Most), predĺženie po Mlynarovičovej, Bosákovej, Šustekovej, Bulíkovej, Mamateyovej do Ovsišťa. Riešenie by nahradilo linku č.99.
cez víkend-č.78skrátená trasa-Ovsište-Šafarikovo námestie.V tomto prípade by bola alternatíva č.1 autobusu 88.A náhrada za nepremávajúcu 84 cez víkend z Ovsišta.
Upravit trasu linky č.92 (Volkswagen, Eisteinova, Hálova, Jungmanova, Námestie hraničiarov, Hrobákova, Bradáčova, Technopol ) tak, aby sa neprekrývala s trasou autobusu č. 95.

Ak by 88 nepremávala cez víkend (nahradou by bola 78 Ovsište-Šafaríkovo námestie-skrátená trasa),tak navrhujem č.96(určené spoje ako posilnený spoj cez víkend ) v oblasti Prokofievova, Caufland, Zdravotné stredisko-Háje, Starohajská, Lachova Lstredovýchodnej časti Petržalky).

Rekapitulácia:
Zrušiť linku 99,91,94,59,
Zriadiť linku 90,54-zlúčená linka náhrada 94 a 59,
Reakcia na: inTony #49154:
No na zastávku Romanova linkou 99 asi ťažko... ?
Ale ja to tak budem robiť, 206/212/pešo - SAV - 93 - TERNO - 99 - Bradáčova. Ale ľudí by som zas nepreháňal pešo z Markovej alebo Bradáčovej, keď je to zbytočné... ?
ešte k tým "drahým" autobusom: nevyrába sa napr. taký MAN aj v Poľsku? Lebo čo som videl na nete tak po Poľsku behá dosť NP autobusov tejto značky...
Lebo ak sa tam vyrába, tak určite nebude tak závratne drahý ako keby bol priamo z Nemecka...A poliaci by si ho nemohli dovoliť v takých množstvách...

A čo tak napr. Mercedes CONECTO??? Síce nie je nízkopodlažný, ale má (podľa môjho odhadu a zraku:-) ešte nižšiu podlahu ako IK435... Už aj to by podľa mňa uľahčilo prestupovanie v BA...
CONECTO sa vyrába v Turecku, takže určite nie je nejak závratne drahé... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.