Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pele #49076:
No vidíš, ja si to isté začínam myslieť o Tebe. ? To, že bývaš rovno nad zástavkou, si nikde nenapísal. Rovnako, ako sa Tebe pohoršilo, sa mohlo niekomu inému polepšiť. Tak to dopadne pri každej zmene. Alebo si myslíš, že keď sa niekedy postaví električka alebo iný nosný systém, hoc bájne metro, že bude stále stáť pri každej vŕbe na každej ulici? Nie, bude stáť viacmenej presne tam, kde dnes stojí 95. Ty sa nad tým zamysli.

Okrem toho, keď píšeš o čakaní na 95. Tá má rovnako ako 90 známe odchody, navyše v pätkrát lepšom intervale. Ak si nečakal na 90, nemáš prečo ani na 95.

A poďme späť k číslam. Odhliadnuc od dochádzkovej vzdialenosti k zastávke Strečnianska, ktorá je stále viac než slušná (čo by v iných mestách, alebo aj inde v Bratislave, dali za 5 minút k zastávke s nosnou linkou), pozrime sa čo nám ponúka spojenie 95 + 88 zo Strečnianskej na Záporožskú medzi 7.00 a 8.00 ráno. Neviem, ako ty, ale ja vidím 12 minútovú jazdnú dobu _vrátane_ prestupu v takte 6 (!) minút. 90 mala interval 15 minút. 95 + 88 je to teda _reálne_ vrátane Tvojho dochádzkového času 17 minút, a to v takmer trojnásobne lepšom intervale. K tvrdeniu, že je to skoro polhodina, už nemám viac čo dodať.

Re #49073 marko: Nechcem si údaje cucať z prstu, tak poprosím niekoho, kto má o daných číslach prehľad, nech sem napíše, koľko autobusov sa v súčasnosti ráno točí na spomínaných linkách a prípadne aj kilometre na jedno kolo. Potom to snáď bude vidno lepšie. 🙂
A este by som si dovolil.
Isnpirovany zmenami by som zrusil L39. Naco je linka s 20 min. intervalom. Nasledne by som posilnil L31 aby ostal zachovany interval v useku Slavicie - Trnavske a zo zvysnych vzkm posilnit L61, (ta dnes casto praska vo svikoch a v L39 sa vezie tak 30 - 40 ludi. Mozno to sposobuje aj nevedomost o L63 ale aj to, ze nezastavuje pri Kauflande)

Dnes totiz jazdi L39 plna prave len v useku Slavicie - Trnavske neskor vozi vzduch a v uskeku Kooperativa - Avion jaydi L61 plna. Usek Suhvezdna - Clementisova by bola nahrada:
L67 pretup na Slowackeho
L78 prestup na ST Arene
pouzitie elektricky na ceste do mesta
pesia dochadzka
Aj ja mam ku zmenam par pripomienok ale netykaju sa vedenia liniek ale vytazenosti. L96 by bolo treba rano zahustit aspon na 6 minut lebo uz na zastavke Hranicna v smere do Petrzalky sa ludia nezmestia do autobusu. Dalsia pripomienka sa tyka liniek 93,94 a ciastocne 95. Skusal som sa nimi previest a poobede hlavne 94 z Petrzky vezie cez most 15 a menej ludi. Namiesto nich by som 68 zahustil v sedle na 10 a poobede 6 minut. 88 som isiel asi 3 krat a vzdy viezla len zopar ludi. Tu by som o 2 minuty natiahol. Dufam ze ma za to ludia z dotknutych oblasti neukamenuju. 🙂
Reakcia na: Kami #49094:

Ono proti IAD ako takej na moste nemam nic, ale nesmie v ziadnom pripade ovplyvnit akokolvek tramvaj, ak ma byt tato rychlodrazna.
K priamemu prepojeniu AS Mlynské Nivy - ŽST Petržalka by som navrhla použiť terajšiu L88: každý druhý spoj pustiť po trase bývalej 89 cez Jungmannovu, potom cez Rusoveckú k ŽST ,obratisko pri Matadorke a pokračovať cez Záporožskú pod Nový most. Určite by nevzrástli vzkm-
Reakcia na: Ámos Keynes #49097:
Nejaka asi ta preferencia rastie aj pri PKO aspon teda smer KV ?
Neviem ci to tu bolo ale:
Vo Vajnoroch boli vsetky pristresky Slovsport nanovo natrete. Klasicky konsturkcia strieborna, zvysok cerveny. ☺

Na zastakve Pristavna ani jeden JCDecaux pristresok bez reklamnej vitriny nesvieti.

Bol som milo prekvapeny, ze na ZST Vinohrady dostali elektricky preferenciu. Este nie je funkcna. ☺

Zrekonstruovany bol aj pristresok na zastavke Kolma pre L93, 94 smer mesto. Klasicky ako tie ne elektrickovych radialach. Sklo + zelena konstrukcia. ☺


K zmenam. L93 a L94 by tusim mohli mat poobede 5 minut a v sedle 10. L68 by potrebovala posilnit vo vsetkych casoch a zlepsit chronometraz. Vecer o 21.00 isla zo Slovanetu (meskanie 1 minuta) na Smolenicku s meskanim 5 minut. Ziadne zapchy nic. ?
Nemá náhodou niekto k dispozícii staré CP petržalských liniek, platné do 04. 09. 2005? Rád by som sa pozrel, ako sa niektorým "neľudsky" predĺžila cesta. Najprv nadávajú, že nemajú vhodný spoj. Keď im ho ukážete, tak pre zmenu tvrdia, že budú hrozne dlho cestovať, a môžu ísť radšej pešo. ? ? Ak máte, pošlite prosím na muzikant@pobox.sk Ďakujem ?
Reakcia na: 81-71 #49079:
Ale že či by nebolo lepšie vylepšiť najprv súčastné radiály za úver a nakúpiť na ne poriadne vozy a urobiť skutočne nosný systém. Ekonomicky sa mi to zdá divné, že si idem kúpiť druhú skriňu, pričom prvú mám poloprázdnu lebo nemám peniaze na oblečenie (a musím robiť hovadiny typu 59...) ?
To je na Slovensku bežná prax robiť veci nárazovo - najprv nechať zdochnúť a potom prísť so zázračným riešením, pretože:
1. Voliči sú blbí, ešte stále veria v také zázraky, priebežné udržiavanie považujú za samozrejmosť, nie sú z toho žiadne politické body.
2. Dá sa nato lepšie vyžobrávať zo spoločného ŠR. Predstav si, že by Ďurkovský chcel od Mikloša peniaze na obnovu vozového parku, nedostane ani 0,5Sk. Pri projekte zázračnej električky tu šanca je.
?
Reakcia na: fobust #49088:
ja by som dodal, ze prejazdnost Stareho mosta ma viac negativ ako pozitiv. Havaria remorkera ukazala, ze Stary most nie je strategicky dolezity pre IAD. V tom case bolo nabrezie nadherne prejazdne. Stary most umoznuje tranzit cez Namestie SNP a cez Spitalsku, co je vyrazne negativne ovplyvnuje situaciu v centre mesta. Z tohto dovodu je nanajvys dolezite aby bola IAD z mosta vylucena! Da sa uvazovat o nudzovom prejazde pre autobusy, ci zachranarov.
Reakcia na: Andy #49085:
No ja MHD az tak brutalne nezatracujem, ale ked by sa cloveku hodila, tak vtedy je tu tato sucasna nefunckna 😞. Napr. rychlesjie z a do prace a potom vo vecernych a nocnych hodinach cesta z mesta spat.

Inak mne nerobi problem zaparkovat auto v meste - ci uz na parkovisku platenom, alebo niekde pri okraji najuzsieho centra a vybavit si vsetko pesi 🙂 To takmer auto pouzivam ako MHD s tou vyhodou, ze kua ide mi vtedy, ked uz MHD nechodi + sa nemusim tlacit.
Reakcia na: Sommelier #49091:
A Taxikari by mali na 3 dni business ako na Silvestra ! Nech zije novy rok.
Reakcia na: 81-71 #49087:
Strajk uskutocneny pred niekolkymi rokmi (pocitam 1996 +/-) bol v mnohom napomocny. Doprava sa za tie tri dni pekne zviditelnila. By the way, nasledoval nakup 415 a 435, k comu mozno trochu strajk prispel, ale hlavne sa zlepsili podmienky pre vodicov.
No a strajk by ukazal, ake dopravne naroky na vsetky krizovatky v meste budu o par rokov s enormnym narastom dopravy.
Reakcia na: fobust #49088:
drzim palce, bol by som zvedavy, co ti na to odpovedia. ak sa bude dat, tak to copy/pastni aj sem. a samozrejme daj vediet aj ak ziadnu odpoved nedostanes a tvoja sprava zahuci v hlbinach...
Reakcia na: d3k0 #49055:
Az na to ze v DNV nie je interval L21 4min, ale rano je chvilu 5min (do cca medzi 06:30 - 07:00) potom uz 6min. A poobede je interval 7min. A v DNV linka 21 len tak tak kapacitne "stiha". Tie autobusy su vecne prepchate.
A navyse L21 robi nosnu linku aj na trase AS Mlynske Nivy ->Krizna ->Rac.myto ->Predst.namestie ->Patronka.
Rano ked niekedy prestupujem na Patronke, je vydiet ze linky z Dubravky tiez kapacitne len tak tak "stihaju". Elektricky z Dubravky su tiez pretazene.
Toto som poslal na magistrat, uvital by som aj Vas odorny ci laicky nazor na vec:

Dobry den prajem,

dufam ze tento text skoncil na spravnom oddeleni u spravneho cloveka, na piatej sekcii.

Po precitani novin sa mi natiskaju nasledne otazky ohladom vyuzitia Stareho mosta v buducnosti. Narazam tym na fakt, ze ma na nom ostat individualna automobilova doprava. Ak smiem, rad by som polozil na tomto mieste nasledovne otazky:

- Aky ma byt profil mosta? Myslim tym kolko akych pruhov v akom smere, ako od seba oddelenych, zabezpecenych a podobne.
- Ake bude vyskove obmedzenie vozidiel IAD na moste? Bude vobec nejake?
- Bude vylucena aspon premavka vozidiel nad 3,5 tony?
- Ako bude vyzerat krizovatka na Safarikovom namesti?
- Ako bude vyzerat CSS na rovnakomennej krizovatke?
- Mesto, pokial viem, planovalo zdvojkolajnit aj sucasnu jednokolajnu trat z Nam. L. Stura po Safarikovo a Sturovu. Ako to s tym vyzera, uvazuje sa este o tom?
- Aka bude priepustnost jednotlivych smerov, najma smer Most - Sturova, nabrezie - Dostojevskeho rad.
- Mysli sa aj na navaznost na zonu Pribinova? Tu bude treba rozumne napojit tiez.

Tieto otazky nepovazujem za predcasne, mali by sa nimi zaoberat osoby, ktore to maju v kompetencii a su za to platene. Najviac sa obavam toho, ze elektricky aj IAD si budu na moste delit ten isty jazdy pruh, co ma velmi daleko od rychlodrahy a vobec rychlodraznej premavky.

Ak smiem, rad by som napisal, ked uz auta na Starom moste musia byt, ako by som si to predstavoval. Uvital by som Vas nazor na mnou navrhovane riesenie.

Zo strany Petrzalky by auta a elektricka isli nasledovne: Za krizovatkou s Farskeho ulicou by elektricka (ktora ju krizovala mimourovnovo - nadajzdom) pokracovala vo vlastnom telese napravo od cesty (v smere do mesta), spolu by nadjazdom presli ponad Einsteinovu a dialnicu. Nasledne by sa cesta napojila na cestu Pri Starom haji, priame pokracovanie na most by nebolo. Ostala by tam rychlodrazna elektricka. Dovod vysvetlim nizsie. Elektricka by isla bez akehokolvek urovnoveho krizovania prakticky az po Safarikovo namesite. IAD by sa na most vratila najazdom z Klokocovej ulice. Vzhladom k miestnym pomerom by to bol asi "slimak". Sucasna odbocka za mostom smerom na Viedensku cestu by zanikla, mohla by sa v buducnosti vyuzit na rozvetvenie elektricky smerom na Sad Janka Krala, Aupark, Inchebu a Dvory (samozrejme mimourovnovo, rychlodrazne). Ak to mam porovnat so sucasnym stavom Stareho mosta, tak by sa mostovky (cestna a kolajova) vymenili. Otazka na tomto mieste je, nakolko to umoznuju rozmery povodnych pilierov, totiz trebalo by umiestnit bud jednu siroku, ale dve uzsie mostovky vedla seba. Osobne sa priklanam k druhemu rieseniu - t.j. rekonstruovana a rozsirena zeleznicna mostovka na mieste sucasnej cestnej a nova mostovka vylucne pre potreby IAD na strane opacnej. Pri rekonstrukcii by sa cestna mostovka rozobrala, nadstaval by sa pilier. Tam by sa preniesla byvala zeleznicna, zrekonstruovala a rozsirila by sa a nadstaval by sa zvysok pilierov, na ktore by sa ulozila mostovka nova, cestna. Pri zivotnosti sucasnej cestnej mostovky 13-17 rokov si myslim, ze nema realny vyznam ju este opravovat. Na obe mostovky by samozrejme isli konzoly pre pesie lavky, sirsie ako je terajsia, aby mali aspon dva metre. Myslim ze by to nemalo predstavovat az taku zataz pre prutovky elektrickovej aj cestnej (novej) casti. Vyustenie na Safarikovo namestie by bolo vylucne pre elektricky. Fyzicky zamedzit prejazdu IAD v smere Sturova - Stary most, Dostojevskeho rad - Stary most a neuvazujem ani o pravej odbocke z Vajanskeho nabrezia. Treba tam dat zatravneny zvrsok, pripadne otvoreny so strkovym lozkom, nech nikoho ani nenapadne ist tam. Smery by boli jasne dane - zo Sturovej vylucne dolava (svetelne) alebo doprava s danim prednosti v jazde, ako v sucastnosti. Rovno by sla jedine elekricka, zastavku by som osobne umiestnil na najazd na stary most, z viacerych dovodov, ale to je na dlhsiu diskusiu. IAD by mala vjazd na a z mosta na strane mesta okolo Ministerstva vnutra, sucasna komunikacia by sa rozsirila. Nakolko sa v zone pribinova planuje rozsialha vystavba, tak by som uvital ak by sa to cele zakomponovalo s touto akciou, ci uz urbanisticky, logisticky alebo aj casovo, nech sa to spravi naraz. Nebude to mat take negativne dosledky na kvalitu zivota v okoli.

Plne si uvedomujem ze taketo riesenie by stalo viacej finacnii, ak by bolo realizovatelne, ale ked region trva na tom, aby na Starom moste bola IAD (dovody v ziadnom pripade rozoberat nebudem a ani nechcem), tak nech si tam zaplati cestnu mostovku + ine, s tym spojene, stavebne upravy. Nebude to malo, co je mi jasne. Upozornujem, ze ak chceme mat skutocnu rychlodraznu prevadzku, taku ktora prinesie zlepsenie verejnej osobnej dorpavy v dotknutom uzemi a mala by stacit aspon na 15-20 rokov, tak v ziadnom pripade nesmieme ist do nerozumnych kompromisov. Myslim tym kompromisy take, ktore sposobia kolaps dopravy na krizovatke Safarikovo namesite (musi to tam fungovat aj v buducich rokoch!), nezmyslene zdrzanie elektriciek a mozne riziko kolizii, ktore by ochromili cely system a sposobili iba jeho nespolahlivost a dalsi odliv cestujucich. Viem ze ma ist o docasne riesenie, ale pojem "docasne" je v nasich pomeroch velmi relativny a vzhaldom k financnim moznostiam skor dlhodoby (desiatky rokov). Slubil som ze objasnim dovod, preco chcem obmedzit, nie uplne zrusit prejazd IAD cez most. V smere Farskeho - Stare mesto ostava spojenie cez nadjazd nad Einsteinovou, Pri Starom haji, Krasovskeho a Klokocovou ulicou na most, na strane mesta cez Pribinovu na Dostojevskeho rad. Cielom je predlzit a sklukatit cestu natolko, aby bolo pre vodicov vyhodnejsie ist skor cez iny most. Ostava vsak zachovana moznost pre tych, ktory sa chcu k divadlu Arena, stadionu a pod. dostat, mozu prijst aj odist, chcem obmedzit iba tranzit cez tuto oblast, ako aj cez centrum mesta.

Hadam sa zhodneme aj na tom, ze IAD treba v centralnej mestskej oblati utlmovat, lebo ma vyrazny negativny vplyv na kvalitu zivota v meste. K tomu Vam mozem poskytnut tiez moje predstavy, ako toho dosiahnut. Samozrejme ze vsetko je to iba navrh, diskusia je ocakavana a vitana, aj kritika, pokial bude konstruktivna a nezacne mat podobu vyjadreni "to sa neda", "nikdy sa to tak nerobilo", "bolo by to bars zlozite", "ludia by to nechapali" a podobne. Chapete na co narazam.

Zaverom by som objasnil, preco som si dal tu praco tuto moju predstavu pisat a posielat Vam. Vsimol som si pri zastavke elektriciek PKO istu stavebnu cinnost, ktorej vysledok ma byt nieco, co sa az neuveritelne priblizuje k tomu, co nosim v hlave uz roky. Dalej je to uprava na Safarikovom namesti. Mam z toho pocit, ze sa u nas uz zacalo rozumne mysliet a postupne presadzovat tieto myslineky aj do praxe. Preto dufam ze som nestracal zbytocny cas pisanim tohoto prispevku tak, ako som mal pocit v minulosti, kedy som bol odbity argumentami ako sa nieco neda (ak by som bol navrhoval napr. suacsne upravy Safarikovo nam. pred troma rokmi, bol by som vysmiaty). Ono ak sa zacalo konecne nieco robit, tak je to nebezpecne, lebo teraz budem ocakavat, ze sa v tom bude pokracovat, nie je to dufam jednorazova akcia.

S priatelskym pozdravom

Erik Ziak
Reakcia na: untrop #49086:
prosím, len štrajk nie ? Radšej by na to mali doplatit papaláši a nie občania, ktorí možno akurát tak môžu za to, že naleteli Ďurkovskému v jeho predvolebnej kampani. Ako dostatočný trest by asi bolo, ak by sa o Doprastav a magistrát hl.m. SR Bratislavy začal zaujímat NKU a finančná polícia. To, ako sa tu prehajdákavajú peniaze na IGK a ako sa nič nerieši ohladom MHD to je na basu! Exemplárny príklad za všetky: most Apollo...či už z hladiska financií alebo z hladiska MHD, nie je čo dodat.
Reakcia na: 81-71 #49079:
Ja som myslel že tie rádové mld do infraštruktúry IGK sú z veľkej časti tvorené stavbami NDS...
ale inak ma sere že na dostavbu apolla sa prachy našli ... mal by aj DPB vydierať ako Doprastav.... chcelo by to štrajk zase...
Anndy008: Ja to mam do centra MHD porovnatelne ako autom, ale s autom je problem s parkovanim. Ale na dlhsie vzdialenosti je auto aj rychlejsie aj sa da zaparkovat. Ma to len jeden hacik, nemam auto. 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.