Dobrý deň.
Rád by som sa vyjadril k zmene liniek MHD. Myslel som si, že pretrasovanie príde skôr, lebo niektoré linky boli veľmi málo využívané a niektoré naopak boli tak plné, že sa do nich niekedy ani nedalo dostať. Ale návrh, ktorý je už v súčastnosti realitou, ma poriadne schladil.
Moja nástupná zastávka je Lúčanka. Hlavným argumentom na zmenu MHD bolo otvorenie piateho bratislavského mosta. Má urýchliť dopravu,... Prečo ma ale potom ani jeden autobus z tejto časti Petržalky nedopraví cez piaty most? A prečo ma podobne ani jeden autobus nedopraví cez nový most, cez ktorý pred tým z tadiaľto chodili dva autobusy (90, 93)? Namiesto toho sa zaviedol petržalský autobus 99, ktorým sa nikam nedostanem.
Najviac ma pobavili oddôvodnenia pre zmenu MHD typu: nový návrh trasy linky 93 spojí priamo Hlavnú stanicu so zastávkou Vyšehradská a tým sa skráti čas potrebný na prepravu. To sú dve zástavky v Petržalke. A čo tých sedem (!!) ktoré takto stratili priamy spoj na stanicu?
Ale konkrétne, môj návrh:
93 – zmeniť trasu v Petržalke od zastávky Lúky II (Tesco) a spraviť jej konečnú na Antolskej. Toto by bola najlepšia zmena, ktorá by sa dala urobiť. Myslím si, že táto nemocnica nie je iba Petržalská, ale slúži celej Bratislave a aj okoliu Bratislavy. Teraz sa z mesta dá dostať na Antolskú min. s jedným prestupom (napr. z Hlavnej stanice, Autobusov stanice), ale napríklad medici (keďže je to fakultná nemocnica) sa z intrákov (z Družby) dostanú min. s dvomi prestupmi!! A takýchto príkladov by sa dalo nájsť viacej. Argument, že hlavné spoje chodia tak, že sa prekrývajú v dvoj minútových intervalov neobstojí a to z niekoľkých dôvodov. Tento interval je iba v špičke, mimo nej je niekoľkonásobne väčší a autobusy, ktoré obsluhujú túto časť Petržalky majú niekoľkonásobne väčší interval aj v špičke, mimo špičky už ani nehovoriac.
A kde zobrať autobusy? Napríklad nasledujúcou úpravou:
59 – zmena trasy na konečnú Vyšehradská cez Lúky V. Zastavovala by na zastávkach Nám.1.mája a Vazovova a mimo špičky by chodila po skrátenej trase (napríklad po Vazovovu). Toto by umožnilo zrušiť linku 94. Zároveň by som navrhoval zrušiť spoj 99.
Ďalej mi nie je celkom jasný význam trasy autobusu 95. V Petržalke má takmer celú (!!) trasu rovnakú s linkou 92 (iné iba dve zastávky). Stačilo by zhustiť interval liky 92 po skrátenej trase (Dolnozemská – Dvory, respektíve Patrónka), a posunúť konečnú 78 o dve-tri zastávky cez nám. Hraničiarov po Dostihovú dráhu a linka 95 sa môže zrušiť. (92 nie je možné zrušiť a ani skrátiť pre obsluhu Volkswagenu, preto tento návrh).
V súčastnosti nevidím význam vsunutia skrátenej trasy linky 92 v sedle na úseku nám. Hraničiarov – Patrónka, lebo okrem dvoch zastávok linky 92 (Einsteinova a Slávičie údolie) má s linkou 83 identickú trasu od nám. Hraničiarov po Dvory a potom v meste majú spoločnú zastávku na Patrónke (konečná skrátenej 92). A aj časy, ktorými sa ľudia dostanú na Patrónku sú porovnateľné (rozdiel 2 min.).
Toto sú tie najdôležitejšie zmeny, ktoré by som navrhoval. Tých návrhov by bolo aj viac ale bolo by to na dlhšie.
A záver:
V súčastnosti sú takéto zmeny pre mňa a moje okolie nepríjateľné! Aby som prestupoval 1 až 2 razy, keď vonku bude mrznúť a ešte keď vynechá autobus. „Nádherná predstava“. MHD budem odteraz používať iba vo výnimočných prípadoch. Inak budem chodiť bicyklom a autom. A takto uvažuje veľa ľudí. MHD bude potom menej vyťažená, budú môcť zredukovať spoje, nebudú musieť nakúpiť nové a drahé autobusy a Bratislava bude upchaná autami.
Všetci petržalčania (tí ktorých poznám) sa zhodujú, že súčasný stav je horší alebo oveľa horší ako bol pôvodný (!!).
A ešte jedna poznámka: Prečo tie návrhy vyzerajú ako keby dotyční nielen že nebývajú v Petržalke, ale ju ani len nepoznajú? Prečo o zmenách nemohli rozhodnúť kvalifikovanejší ľudia a priamo obyvatelia Petržalky? Však sa to týka práve nás Petržalčanov, ktorí každodenne cestujeme MHD.
S pozdravom nespokojný petržalčan Marek.
Hej neblbnite, použite vyhľadávanie spojenia na www.dpb.sk , tu a tiež na stránkach konkurencie www.m******d******.sk je to totálne upchaté.
1. Chcem pochváliť nové petržalské linkovanie, napadlo ma ako by som sa musel ondiť na trase AS nivy -> EU, keď by páni pos*anci zachovali pôvodné linkovanie (teda, že by ako plánovali, cez Apollo nechodilo nič).
2. Tých frfľošov by som chcel poprosiť, aby sem napísali svoje dojmy po týždni či dvoch, že či 50x prestupujú, či stávajú do školy na 8:00 o piatej, či je pestúpenie na iný spoj tak fyzicky namáhavé, že musia chodiť "športovo oblečení" (- ale ako fór to bolo dobré, hehe), atď,... A nezabudnúť pripojiť ospravedlnenie tvorcom zmeny...
? ? ?
Čo sa mňa týka bol som sa rozľúčiť s linkou, ktorou som do Petržalky išiel asi prvýkrát v živote v trase Malá scéna - Kúpalisko Matador (keď som bol malý jediné moje cesty do Petržalky boli buď z Lunaparku, resp. z Kúpaliska Matador na Malú scénu a opačne, vtedy to bolo pravda linkou 38), teda 82. Škoda, že som sa s bývalou 23 nemohol rozľúčiť v jej ďaľšom úseku Malá scéna - Hlavná stanica, keďže bola cca 2 roky dočasne odklonená do Prístavu. ? ? ?
A čo sa týka linkovania. Vie mi niekto povedať na základe akého kľúča bola zrušená práve 76? (logická by bola malá vyťaženosť, keby spolu s ňou padla 38). Ale inak to nové linkovanie v Petržalke beriem a plne súhlasím. Stačí si všimnúť tie súbehy do 4.9. napr. 78 a 86 v Petržalke a na Drieňovej, 96 s 85 na Tomašikovej a v Petržalke, atď.
Čo sa mňa týka bol som sa rozľúčiť s linkou, ktorou som do Petržalky išiel asi prvýkrát v živote v trase Malá scéna - Kúpalisko Matador (keď som bol malý jediné moje cesty do Petržalky boli buď z Lunaparku, resp. z Kúpaliska Matador na Malú scénu a opačne, vtedy to bolo pravda linkou 38), teda 82. Škoda, že som sa s bývalou 23 nemohol rozľúčiť v jej ďaľšom úseku Malá scéna - Hlavná stanica, keďže bola cca 2 roky dočasne odklonená do Prístavu. ? ? ?
A v ktorom veľkom meste na svete sa dostaneš zo stanice do každej MČ bez prestupu? No uznávam, že vo väčšine slovenských okresných miest kde majú linky minimálne špičkové intervaly 30 min. to tak väčšinou funguje.
Nechcem pôsobiť prehnane malicherne, ale pri "aktualizácii" zástavkových označníkov v Petržalke si aspoň mohli dať tú námahu a pozostalé linkové tabuľky na nich zaradiť za seba. Vyzerá to nesmierne úchvatne, keď na označníku pôvodne obsadenom asi 12 tabuľkami ostali tri, a to každá v inej časti. Skoro akoby tie ostatné tabuľky niekto ukradol. ?
Huraaa nalogoval som sa ? Ludia neblaznite s tym downloadom CP na nove linkovanie ved v gastanovom su v predajni DPB cele kopiska toho...teda aspon v stredu boli ? P.S. Neviem ci som to tu len prehliadol v rychlosti alebo to tu nieje ale DPB a zeleznice ponukaju cestu na jeden listok vlakom aj MHD v BA ? ? ?
Zdravim vas...
suhlasim s vecou co napisal El Sergio..proste priznajme si ze sme lenivi...to je jedna vec...zvysili intervali, to je chvalihodne, ale dali do obehu busy ktore mali v zalohe - male, kazove, stare. Samozrejme nie len male, ale napr. dnes som isiel uz dvakrat v malom a neni moc prijemne ked su vsetci natlaceni na seba...a nebodaj niekto zakasle a za tri dni maju vsetci anginu.btw, pocul som ze na magistrate v petrzalke sa da oficialne stazovat na zmeny v MHD...takze vsetkym ktorym sa to nepaci, prosim podme tam a vyjadrime nespokojnost...ale aj tak...keci keci keci...viete ako sa riesi nespokojnost obyvatelstva v juhoamerickych statoch? Vyjdu do ulic a demonstruju dovtedy, dokedy nepride zmena. Slovaci su ale blbi, lebo ked su nespokojni, zanadavaju si doma pred telkou a vonku sklapnu. ale zakial sa v uliciach objavia nespokojne davy, (nie len hrstka s transparentmi) tak to situaciu moze pohnut...zeby stale platilo heslo "drz hubu a krok"??? ked to chceme vratit spat, bezme von a vykricme to. ?
Tak dnes nastal nečakaný jav. Vodič 95 normálne počkal na Nám. hraničiarov na 83, aj keď za normálnych okolností by už bol pol minúty preč! S našim DPB sa začína diať asi niečo pozitívne! Pravdaže teta vedľa mňa sa hneď sťažovala, že čo tak dlho stojíme. ? Nikomu sa nezavďačíte!
No ale klinec bol, keď babka za zastávkou Romanova začala v panike kričať, že vodič zle odbočil. To nech sa nikto nehnevá, ale po dvoch týždňoch, kedy boli vylepené farebné mapky hneď vedľa CP a po dvoch dňoch, kedy boli už aj nové CP, som myslel, že takúto blbosť už snaď nikto zadreť nemôže... ?
Btw., chválim Most Apollo. Pekne je to tam spravené, aj tá zastávka. Prekvapením pre mňa bolo, že napriek rannej špičke bol most úplne voľný. To isté križovatky za ním.Teda až na Miletičova - Košická. V tom mieste vidím obrovský problém do budúcnosti! ?
Podla mojho nazoru je hranica v tom, ak chce firma pre svojich zamestnancov nieco viac. Inymi slovami DP poskytne firmam potrebnu kapacitu v MHD, ale ak chce firma nieco viac, tak by si mala zaplatit. Napr. v 87 je kapacita na prepravu zamestnancov, teda podnik ma nejaku MHD. Ak by chcel Zabi majer linku napr. na Hlavnu stanicu, pochybujem, ze by ju DP zaviedol bezplatne. 91 a 191 stali na zastavke Nakupna zona Luky este davno predtym, nez tam nakupna zona bola, navyse to nie je navysenie vzkm, ak tam nieco stoji. Ina situacia by bola, ak by chcel Carrefour zvlast linku niekam do mesta. Tesco Zlate piesky su obsluhovane elektrickami - ak chcu aj autobusy, mali by si zaplatit. V tom vidim hranicu medzi tym, co je zadarmo a co by sa malo platit. Zakladna MHD by mala byt zadarmo, nadstandard za platbu.
Na rádiu Expres pred chvíľou hovorili, o novom vedení a by the way, že sajta www.imhd.sk momentálne NEFUNGUJE. Tak síce mi to ide jak na kravách, ale som rád, že som sa nalogoval. ?
Na zaciatok chcem vyslovit velku pochvalu tvorcom noveho linkoveho vedenia (ja osobne verim ze je to zmena k lepsiemu),
a taktiez aj iMHD.sk ze prinasali presne a rychle informacie...
Re #48746 d3k0: Uz niekolkokrat ma napadlo kde lezi hranica kedy si pravnicky subjekt (Slovnaft, hypermarkety,...) ma zacat prispievat na MHD.
Existuje aspon nejaky neoficialny pokyn ci zvyk?
Predsa vsetky firmy na uzemi BA platia (nemale) dane z nehnutelnosti mestu, a za tie by mali dostat urcite 'protisluzby' - napr. aj MHD, ci nie ?
Od Slovnaftu sa ocakava (ak som to spravne pochopil) ze prispievat bude, ocakava sa to aj od spolocnosti na Zabom Majeri ci Business Centier na Plynarejnskej, ak nie - v com je rozdiel ???
Prispievaju TESCO a Carrefour v Petrzalke na prevadzku (1)91? A preco uz TESCO Zlate Piesky priespievat ma...?
Je mi jasne ze v tejto mizerii treba hladat peniaze kde sa len da, ale ja osobne to vnimam tak ze magistrat by mal zabezpecit spojenia na miesta v ramci mesta, kam jeho obcania chcu cestovat... A nie ze urcite firmy platit maju a ine nie.
I ked to mozno nevyzera, nechcem rozohnat flame-war na tuto temu, skor ma zaujima ako sa pristupujeme k tejto otazke v radoch DPB...
Ak su to doverne informacie, kt. nepatria na forum - tak mi ich plz. posli(te) na e-mail -> dalej ich sirit nebudem...
PS> Prave som sa vratil z cesty po Rusku - su aj nejake fotky, ked sa usadim tak ich niekde zverejnim.
.... Z A S R A T A Z E B R O T A ..... odhlaste sa!!! Je pretazeny server....nech JA sa mozem prihlasit.... Z e b r o t a .......ja mam prachy........chudaci.....
Ty zakomplexovany uboziak a debilcek je asi Tvoj veduci ak teda nie si veducim Ty. Bodaj by Ta na vsetky strany povykrucalo a tyzden sa nemohol vysrat! ?
Pravdu mas, ale s tou pravdou chod akurat tak k psychiatriovi a mozno sa Ti aj odmeni!!! ? ?
Uz uz som chcel napisat pochvalu na www.bratislava.sk za Safko, ale dnes rano, ked som tade isiel IGK tam preferencia NEFUNGOVALA! A v Zapche stali 95 a 50, ktore som videl. Akzoe ?
....heeeeey s*****nci....odhlaste sa....je pretazeny server.... pomaly nacitava....co tu cucite..... je to mozne???? Zebrota zasrata...... ? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
marko
Rád by som sa vyjadril k zmene liniek MHD. Myslel som si, že pretrasovanie príde skôr, lebo niektoré linky boli veľmi málo využívané a niektoré naopak boli tak plné, že sa do nich niekedy ani nedalo dostať. Ale návrh, ktorý je už v súčastnosti realitou, ma poriadne schladil.
Moja nástupná zastávka je Lúčanka. Hlavným argumentom na zmenu MHD bolo otvorenie piateho bratislavského mosta. Má urýchliť dopravu,... Prečo ma ale potom ani jeden autobus z tejto časti Petržalky nedopraví cez piaty most? A prečo ma podobne ani jeden autobus nedopraví cez nový most, cez ktorý pred tým z tadiaľto chodili dva autobusy (90, 93)? Namiesto toho sa zaviedol petržalský autobus 99, ktorým sa nikam nedostanem.
Najviac ma pobavili oddôvodnenia pre zmenu MHD typu: nový návrh trasy linky 93 spojí priamo Hlavnú stanicu so zastávkou Vyšehradská a tým sa skráti čas potrebný na prepravu. To sú dve zástavky v Petržalke. A čo tých sedem (!!) ktoré takto stratili priamy spoj na stanicu?
Ale konkrétne, môj návrh:
93 – zmeniť trasu v Petržalke od zastávky Lúky II (Tesco) a spraviť jej konečnú na Antolskej. Toto by bola najlepšia zmena, ktorá by sa dala urobiť. Myslím si, že táto nemocnica nie je iba Petržalská, ale slúži celej Bratislave a aj okoliu Bratislavy. Teraz sa z mesta dá dostať na Antolskú min. s jedným prestupom (napr. z Hlavnej stanice, Autobusov stanice), ale napríklad medici (keďže je to fakultná nemocnica) sa z intrákov (z Družby) dostanú min. s dvomi prestupmi!! A takýchto príkladov by sa dalo nájsť viacej. Argument, že hlavné spoje chodia tak, že sa prekrývajú v dvoj minútových intervalov neobstojí a to z niekoľkých dôvodov. Tento interval je iba v špičke, mimo nej je niekoľkonásobne väčší a autobusy, ktoré obsluhujú túto časť Petržalky majú niekoľkonásobne väčší interval aj v špičke, mimo špičky už ani nehovoriac.
A kde zobrať autobusy? Napríklad nasledujúcou úpravou:
59 – zmena trasy na konečnú Vyšehradská cez Lúky V. Zastavovala by na zastávkach Nám.1.mája a Vazovova a mimo špičky by chodila po skrátenej trase (napríklad po Vazovovu). Toto by umožnilo zrušiť linku 94. Zároveň by som navrhoval zrušiť spoj 99.
Ďalej mi nie je celkom jasný význam trasy autobusu 95. V Petržalke má takmer celú (!!) trasu rovnakú s linkou 92 (iné iba dve zastávky). Stačilo by zhustiť interval liky 92 po skrátenej trase (Dolnozemská – Dvory, respektíve Patrónka), a posunúť konečnú 78 o dve-tri zastávky cez nám. Hraničiarov po Dostihovú dráhu a linka 95 sa môže zrušiť. (92 nie je možné zrušiť a ani skrátiť pre obsluhu Volkswagenu, preto tento návrh).
V súčastnosti nevidím význam vsunutia skrátenej trasy linky 92 v sedle na úseku nám. Hraničiarov – Patrónka, lebo okrem dvoch zastávok linky 92 (Einsteinova a Slávičie údolie) má s linkou 83 identickú trasu od nám. Hraničiarov po Dvory a potom v meste majú spoločnú zastávku na Patrónke (konečná skrátenej 92). A aj časy, ktorými sa ľudia dostanú na Patrónku sú porovnateľné (rozdiel 2 min.).
Toto sú tie najdôležitejšie zmeny, ktoré by som navrhoval. Tých návrhov by bolo aj viac ale bolo by to na dlhšie.
A záver:
V súčastnosti sú takéto zmeny pre mňa a moje okolie nepríjateľné! Aby som prestupoval 1 až 2 razy, keď vonku bude mrznúť a ešte keď vynechá autobus. „Nádherná predstava“. MHD budem odteraz používať iba vo výnimočných prípadoch. Inak budem chodiť bicyklom a autom. A takto uvažuje veľa ľudí. MHD bude potom menej vyťažená, budú môcť zredukovať spoje, nebudú musieť nakúpiť nové a drahé autobusy a Bratislava bude upchaná autami.
Všetci petržalčania (tí ktorých poznám) sa zhodujú, že súčasný stav je horší alebo oveľa horší ako bol pôvodný (!!).
A ešte jedna poznámka: Prečo tie návrhy vyzerajú ako keby dotyční nielen že nebývajú v Petržalke, ale ju ani len nepoznajú? Prečo o zmenách nemohli rozhodnúť kvalifikovanejší ľudia a priamo obyvatelia Petržalky? Však sa to týka práve nás Petržalčanov, ktorí každodenne cestujeme MHD.
S pozdravom nespokojný petržalčan Marek.