Andy: dovodov zrusenia trate po sancovej je asi viac:
- prestavba krizovatky sancova - stefanikova
- podpora automobilovej dopravy, teraz idu eliny po vedlajsej ulici a nezavadzaju autam
- mesto sa rozvija skor na vychod, mozno bola snaha skratit cestu tymto smerom
- nova zeleznicna stanica ma(la) byt vychodnejsie, eliny by pokracovali v smere na stanicu od krizovatky zilinska-stefanovicova rovno na sever (teda 45 stupnov doprava)
- stefanovicova + starohorska je tzv. priecna os, malo to byt urcite centrum a zaroven dopravny prietah mestom (zhruba smerom k autobusovej stanici)
d3k0: 21Ab sa tusim vyraba tak isto ako 21Tr, vsak to je tusim na www.skodaostrov.cz...
tbc #4847: Takych inzeratov by bolo...
ALL: Preco vlastne zrusili elektrickovu trat na stefanikovej?
Ano, trat ktoru spominas tam nemam, pretoze by tazko mohla vies na povrchu a kazda trat tahana pod povrchom vyrazne predrazuje projekt. Mojou snahou bolo vytvorit nieco, co keby sa rozumne dotvoritli, tvorilo by seriozny protiprojekt voci projektu spolocnosti metro bratislava, akurat ze ja nie som schopny doplnit to tak, aby to mohlo splnit ucel konkurencneho projektu. Bol by som rad keby sa niekto pridal, na takyto ciel, ukazat vyhody, nevyhody, tak metra, toho mojho projektu, napriklad aj toho tvojho,; zmeny rozchodu a podobne. Detto je to brane ako husta siet s vacsim poctom liniek, ale prepokladam vyskyt maximalne 3 liniek na jednej radiale a akurat v centre by to bolo hustejsie. Na zhustenie siete by nebolo od veci vybudovat aj zabezpecovacku, da sa ist potom aj pod 90 sekundovy interval medzi vozmi. Vyriedenie zastavok je samozrejmost, ale nie je to dopodrobna dopracovane v tom mojom dokumente, tak ako aj kopa inych veci. Ak by si chcel robit aj velky nakup vozov na 1000mm tak cena by bola porovnatelna s 1435 pri seriach radove okolo 1000 kusov a viac (moj odhad) a tak narazovy velky odber vozov v priebehu neakeho roka az troch nepredpokladaj ze mesto unesie. (totiz ak zoberies polovicnu seriu, zaplatis za vyvoj raz tolko. a kym pri plateni za vyvoj pri 1435 ti pomoze dost vela dalsich DP ktore budu kupovat tie iste vozne, na 1000 je tych DP pomenej.) Tie dvere na "lavej" strane vozna v urovni podlahy nie su zly napad, ale asi ako schodnejsie vidim postupnu obmenu vozov za nizkopodlazne (v com je dost limitujucim faktorom prave rozchod - netvrdim ze nie su vozy, ale je ich menej a su vyrazne drahsie, - tak ako znizenie podlahu zvysuje jeho cenu, tak jeho cenu zvysuje aj zmensienie rozchodu) Detto je dost vyhodne mat obojsmerne vozy, odpada ti nevyhnutnost budovania obratisk... a dokazes obratit voz aj uprostred radialy, staci ti k tomu kolajova splietka. Velku vyhodu to ma pri neplanovanych vylukach, ale aj ked potrebujes posilove vozy v spicke, nemusis tahat vsetky vozy dokola po celej linke ale niektore otocis skor (praktizuju to napriklad v prazskom metre).
Jasne ze je treba viacero nazorov, ale bolo by treba dat sa aj dokopy a skusit vypracovaty seriozny projekt....
si:
a este jedno: Ty ten tvoj navrh (asi) beres ako hustu siet s vacsim popctom liniek. Ja som chcel vytvorit system s co najmensim poctom a hustymi intervalmi (prestupy ako pri ozajstnom metre/rychlodrahe). Povodne som mal 6 az sedem liniek. Potom som to dal na stol D3k0-ovi, Mike-ovi a inym ludom a ty zacali hovorit: Preco nieje linka odtial tam, a odtial tam, etc... Nakoniec to skoncilo na pocte 10 liniek, iba tesne pred hodem na web sa to prerobilo a kydla sa tam aj linka 11.
Si:
ano, chybaju prepojenia medzi radialami, to je fakt. Povodne som aj jednu linku mal, ved kym som to dokoncil, tak sa to vickrat zmenilo - a zassadne. Taktiez je zranitelna aj petrzalka, lebo je spojena iba cez stary most. Ale napriklad v tvojom navrhu mi chyba prepojenie HLST. Trat cez Sacovu alebo Stefanikovu ulicu by bola urcite zmyselnejsia ako po Starohorskej, ale ako si uz hovoril, ty mas iba povrchovu elinu. Ja to kombinujem s metrom. A ta rychlodraha je vlastne obycajna elina, ale na samostatnom telese s mimourovnovym krizovanim. Konflikt 1000/1435 mm: Mame na to odlisne nazory, ale mas pravdu, ze cena vozidiel je vyssia. Ja si vsak myslim, ze keby sa podpisala nejaka zmluva na dodavku vacsich serii (a to aj bude treba - vozovy park nam starne...), tak by cena mohla ist aj dole.
V kazdom pade si myslim, ze cim viac narozov, tym lepsie. Kazdy z oboch prejektov ma nieco do seba. Hlavny rozdiel medzi mojim a tvojim projektom vidim v tom, ze ty elektricku chapes cisto ako elektricku, pricom ja idem aj dalej a vidim ju aj pod zemou a na rychlodraznej trati (vo svete to v pohode takto slape). Ak sa mylim, tak sorry. Inak ak by sa ti chcelo, tak mozes k tomu tvojmu projektu aj trochu detailnejsie popisat, ako si to predstavujes (vozidla, polohy zastavok, etc, ...)
drink:
to niesu dvojstranne elektricky, su jednostranne, ale kvoli urovnovemu nastupu som dal na lavej strane dvere vo vyske podlahy. Inac, uz mi viceri ludia za to vynadali, ze to je sprostost. Ja sa nehadam, ale je to mozne riesenie, ako vyriesit problem nastupu urovnoveho a aj klasickeho. Ak budem mat cas, mozno napisem pokracoani toho sci-fi, ale uz so skutocnymi obojsmernymi vozidlami. Urovnove nastupovanie bude potom posuvnymi (sklapacimi) schodmi alebo nebude vobec - nizkopodlazne vozidla. Na rozchode 1000 to necham, ved aj tam existuje dost vozov.
Pozrel som si scifi o rozvoji elektriciek - dobry zaciatok. Keby to nebolo take maximalisticke, nemuselo by to byt scifi. Jeden navrh - dopravne napojenie zony Pribinova (nove SND) - co takto elektricka Safarikovo nam - Pribinova - Kosicka - Ruzinovska? Tie "dvojstranne" elektricky sa mi velmi zepozdavaju.
Turbo: k tvojmu projektiku. Celkom pekne, az na neake technicke nedostatky (ak si to budem znova citat a budes chciet tak ti ich aj vypisem) ale jedna pripomienka. Myslim ze na http://www.pieskovisko.sk/rozvoj_elektriciek.html je troska kompletnejsi navrh na rozvoj siete, podotykam len ze povrchovej elektricky, v tvojom navrhu mi chybaju prepoje medzi radialami vo vychodnej casti mesta co robit tieto trate velmi zranitelne. Jo a pri obhajobe 1000ky stale zabudas na jednu vec - cena vozidiel (co je myslim ze dost podstatny argument:-)) A co sa tyka opotrebenia v oblukoch pri 1435 - ja osobne by som na novych vozoch pouzil elektricky diferak, t.j. dva motory, kazdy pre jednu stranu spojene do serie.
Ak sa nieko chce, pohrate sa s udajmi na tamtom URL a pripadne ich sem niekde prasknite :-))
Bon-Cu: to je jedno co pekne im tam napises, mna by este urcite napadlo par teplych slov, ale treba aby videli ze im nepise len jeden clovek ale viaceri.. ze je o temu zaujem... a hlavne, pis vlastnymi slovami, aby im bolo jasne ze to nepise ten isty clovek :-))
si - no, ked si tam dopisal, ze sak aj ja in napisem par horucich slov...ale jek som cital tie tvoje, nebolo co dodat Asi to cele zkopirujem a pridam znova s mojim nickom
Bon-CU: tak som si to precital a hned som im tam aj pridal neaky komentar. Keby tak urobil kazdy z nas, mozno sa tomu aj budu v tych novinach zaoberat :-))
Bon-Cu: Ta rychlodraha by mala tiez rozchod 1000 mm - nie je problem. Ide len o trochu iny styl stavby trate a zaroven aj o iny druh zastavok pre lavu stranu navrhovanych vozidiel.
Hehe, no o tom som ani nevedel Pekna recenzia, ale vidim, ze hodnotenie sa oproti predvlanajsku zhorsilo - vtedy sme mali za originalitu 4/5
Turbo - jasne ze precital, uz je to par dni...Ale vo vseobecnost s tebou aj suhlasim, hlavne ak islo o elektricku /klasicku/ pod zemou. To s rychlodrahou, terda po jednej trase by premavala rychloelektricka a zaroven aj klasicka /=upravena trat pre oba rozchody/ to je niake cudne a aj podla tej mapy...som sa v tom trosklu nevyznal...a si to ani neviem predstavit, iba ak by po kazdej trase premavala bud klasicka elektr. abo iba rychloel. Teda, celkovo, to co si napisal je sci-fi, tak ako ma byt Aj ked, biektore vetvenia drahy sa mi celkom pozdavali...ale stale mi chyba obratlisko pod hradom, tak ako bolo ked el. v BA este iba zacinala...jak je rybarsky cech...ao jek je to parkovisko...ale to je len tak mimochodom
Martin: Hmm, skoda, troliky maju dobre. Aj ked kazdy novy typ ma detske choroby - napr. o T6A5 by vedeli ludia z vozovne Krasnany rozpravat. Boli to vraj najhorsie vozy, co zazili a vymenili tam tolko veci z elektrickej vyzbroje, ze uz vraj ani jeden voz nie je povodny...
no co, uz si neikto z vas precital tento sci-fi ???
ak nie, tak si precitajte a napiste co si o tom myslite.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy
tbc #4847: Takych inzeratov by bolo...
ALL: Preco vlastne zrusili elektrickovu trat na stefanikovej?