neboj, tu sa objavia hned, ked ich DPB da k dispozicii. a na oficialnych strankach DPB mozno hned potom ale verim tomu, ze buduci piatok alebo tak ich tu uz najdes aj s velkym vykricnikom
To by som uvítal aj ja ? . Ale asi budeme musieť počkať až do 5.9. Potom, čo napísal Spectre, začínam niečo tušiť, ale dúfam, že to zostane len pri tušení ? ? ...
Patrím k tým, čo majú internet len v práci. A rád som sa tu oboznámil s novými cestovnými poriadkami pred ich vylepením na zastávkach , ktoré sa asi urobí v nedeľu 4.9. Privítal by som tú možnosť najneskôr do 1.9. Vopred ochotným kompetentným ďakujem. Snáď nebudem musieť striehnuť 4.9. na vylepovačov a prejsť si nové trasy liniek.
Dnes sa budeme rozprávať o mestskej hromadnej doprave na Slovensku. Každé mesto má svoje pravidlá. Niekde sa môže nastupovať len prednými dverami, niekde všetkými. Ani nakupovanie lístkov, respektíve platenie za cestu nie je všade rovnaké. Aké skúsenosti s využívaním MHD máte vy? Aký systém sa vám páči najviac?
Zapojte sa do Témy dňa - volajte na záznamník (421)2/4341 1177. E-mail: vysielanie@twist.sk
No stiahnuť by sa mali na tlačítko a natiahnuť by tiež mali ísť, ak by v tom mieste boli tzv. natrolejovacie korýtka. To všetko však predpokladá poloautomatické zberače, ktoré sú dosť drahé a neviem či ich DPB objednal. Inak čo som čítal nedávno nejaký článok, tak niekde v Taliansku je mesto, kde vybudovali nové "ostrovné" trolejbusové trate a teda jazdia tam duobusy, a na jednej linke aj niekoľko krát vodič vybeháva.
Mimochodom, spoje, čo budu chodit pod Nový Most, ako to bude so zberačmi? To pokažde zastaví trolík, šofer vybehne ako ked zberače vyskočia a pekne to tam bude robit? V zime to budu mat určite dobré páni vodiči ?
aha, tak to je zaujímavé, mne sa totiž zdá, že dnešný vozový park si žiada nove vozy a nie 15 ale aspon 100 a neviem či su blbí alebo do kedy chcu čakat s obnovou, šak každým rokom rastu ceny. Minuly rok pisali, že ich bude 15 a jeden bude stat 11 mil., tento rok už píšu, že jeden bude stat 18 mil. a to hovoria stale o tom istom type. Takže ak takto budu čakat až kym sa tie stare kraksne nerozpadnu, tak jeden voz bude stat aj 50 mil. ?
Mě přijde, že tu někdo musí být geniální. Ještě se nezačalo stavět do Petržalky nic, ale přesto DPB již ví, jak povedou tou dobou linky. To se nemůže změnit ani jedna autobusová linka?
hoppusmark: Celá veda o rušení 32 spočíva v tom, že vidíme ako neefektívne zachádzanie autobusov na Dlhé Diely, kde bude trolejové vedenie. Preto som ja vlastne navrhol dve možnosti. Buď ju nechať tak ako je a nasadiť tam duobusy, alebo teda upraviť nejak trasu tak, aby tá linka nemusela chodiť zbytočne na Dlhé Diely. (teda zmena 29, avšak neskôr sa ukázala ako nevhodná).
Cieľom nového linkovania(aspoň dúfam) bolo zjednodušiť a sprehľadniť trasy liniek.
Ja osobne považujem označovanie 92+192 za príliš zložité, vznikli by vlastne ďalšie linky navyše. Nehovoriac o tom že ak by bola napr. 277, tak to už má číslovanie ako trolejbus.
Podľa mňa najlepšie je označenie písmenami A, B (príp.C), vo Viedni asi vedia prečo to tak majú ?
Skúsim príklad: linka 80...Písmeno A by označovalo vždy DLHŠIU trasu, písmenko B vždy tú KRATŠIU.
Takže:
80a Kollárovo Nám.- Kopčany
80b Kollárovo nám.- Kúp. Matador.
A stačí dať len poznámku do CP tejto linky, že "a" je tá dlhšia, "b" tá kratšia.
Nemusí sa vyrábať a vylepovať ďalší CP pre tú druhú linku.
Ani mýliť verejnosť(čiže napr. ja:-), ktorá už vie že 80 bude chodiť striedavo do Kopčian a ku Kúp. Matador. A neobjaví sa naraz niekoľko nových liniek ako 180, 192, 2... )
Vopred ďakujem za prečítanie mojich príspevkov, dúfam že som nikoho neurazil len som sa snažil vysvetliť moje zmýšľanie čo sa týka MHD.. ?
Bol tu spomenutý príklad linky 78 ako linky odvšadiaľ všade...
Táto linka síce ide cez celé mesto..Lenže netreba zabúdať, že túto linku nevyužívajú iba ľudia, ktorí cestujú z Petržalky do Vrakune(resp. Dolné Hony), ale aj takí, ktorí cestujú napr. z Malej Scény na Trnavské Mýto...Alebo z Vrakune na Trnavské mýto...
Pýtam sa, ako by sa ľudia z Vrakune dostali na Trnavské mýto, keby išla 78 priamo, napr. cez Apollo alebo Prístavný most???
Aká linka by tvorila priečne spojenie cez Karadžičovu???
Podľa mňa by sme sa nemali držať iba toho, porušiť všetky linky odvšadiaľ všade, mali by tu byť linky všetkých druhov: nosné, pozdížne, priečne!!!, priame, doplnkové atď.
K linke 29: Prečo by sme mali obyvateľom Devína znepríjemňovať cestu do centra zachádzkou na Riviéru???
Totálne nelogické..
A prečo nemôžu ísť po nábreží popri električkách aj 2 autobusy? Napr. 29 z Devína alebo 214 z Dlhých Dielov? A hlavne keď vieme, že električky to nezvládajú kapacitne(v špičke) a ledva sa tam narvú ľudia z Dúbravky+ Karlovky???
Podľa mňa dať 214 v špičke až pod Nový Most je super nápad, v sedle sa kľudne môže prestupovať kedže nie je v elinách taký nátresk.
Alebo Lamač, 30 by som nerušil, ako tu už bolo spomenuté, je tu aj zachádzanie na Segnáre a nestačila by kapacita.
Ja si myslím, že po spustení nového linkovania 5.9. už budú trasy autobusov v celej BA viacmenej vyriešené(max. s malými zmenami v budúcnosti).. Tak si prosím vás nerušme aj to čo je dobré.
SU 15 CNG sa mi nezda nejako lenivsi. Je o dost tichsi ako diesel a usporiadanie sedadiel je trosku ine aj medzi prednymi a strednymi dverami. Navyse, ma vacsiu cast nizkej podlahy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
cestujuci