Da sa nieco take , par veci sa uz tak kupilo, myslim ze nejake zdravotnicke zariadenia...ale to by bolo ako s metrom, ludia by zacali nadavat ze zase vsetko len BA a inde nic. ?
Keď už som písal o tých nákupoch nových autobusov, tak nevie niekto, či existuje možnosť obstarať autobusy prostredníctvom deblokácií ruského dlhu? Oplatí sa vôbec kupovať z Ruska autobusy? ?
Hmm, a ko to vidíš s tou trolejbusovou tratou na Dlhé Diely? Tá trat bude vlastne začínat pod kopcom a končit na kopci? Nebude to rekordne najkratsia samostatna trat na svete ? Kolko bude mat 2 km? ?
možno 32 zachovajú, alebo budú duobusy stačiť nahradiť aj linku 32, aj tak má dlhé intervaly. Linku 32 určite celú nemôžu zrušiť, druhá vec je v akej bude podobe
Zaujala ma tá možnosť bezhotovostne si dobíjať čipovú kartu, teda predlžovať si platnosť električenky pomocou platobnej karty. Nápad nie je zlý, ale ako to bude v praxi? Lebo predpokladám, že to nebude fungovať tak, že strčím čipovú kartu do bankomatu a z účtu mi to strhne sumu. Chýba mi tam prepojenie platobná karta-čipová karta. To by museli byť spolu ako jeden produkt.
Tiez nechapem, preco by nemohli investovat 5-6 automatov na bankovky, hlavne na letisku, v pristave, na AS alebo na Hlavnej stanici ci na stanici v Petrzalke .. su pod kamerovym dohladom a su tam aj policajne zlozky .. [aspon dufam, ze sa tam aspon ukazu .. :D]
KiBEL: Lenže ono sa mieni kupiť iba 6!!!!! duobusov..A to je na 700 000 ľudí (ktorí sa nachádzajú cez prac. deň v BA) neskutočne málo!!!! Ako niekto napísal do diskusie na sme: v BA je strašná MHD!
Ad automaty na lístky: v tom článku v SME sa opäť DPB snaží vysvetliť ako sa to nedá, nikdy sa to nedalo a nikdy sa to tak nerobilo...
Aspoň v centre mesta tie automaty na bankovky spraviť mohli...
Veď aj vo Wien sú automaty na bankovky a EURO tam už majú!
Tak neviem o čom v DPB točia! Ešte nikto nevie čo bude v r.2009 a už sa na to vyhovárajú....
Nakoniec aj 5 alebo 10 EUR bankovkou by sa mohlo dať platiť v pohode..
Myslim, ze DPB z usetrenych penazi za vozokilometre by mohol zacal kupovat nove klbaky ... ale to je len dohad .. konec koncov kupuje nove kombinove trolejbusy ...
Nedávno som pozeral stránky výrobcu autobusov Solaris a všimol som si, že začali vyrábať aj verziu CNG. http://www.solarisbus.pl/english_site/sol_bus.html
Podľa tohto: http://www.solarisbus.pl/deutsche/referencje_dostarczono.html
by sa zatiaľ jediný takýto autobus mal nachádzať v DP Košice. Vie niekto o ňom niečo viac? Nebol by vhodným typom aj pre DPB? Myslím, že by sa nemali len prerábať staré Karosy, ale aj kupovať nové vozidlá. ?
Zaujímavé je, že košický DP má už 37 solarisov. Ako je možné, že tam sa investuje do poriadnych nových autobusov a Bratislava je schopná obstarať len pár SOR-ov a urobiť pár GO, resp. prestavieb na CNG. ? Mne osobne sa solarisy veľmi páčia ❤ a je len škoda, že nejazdia aj tu. Akosi sa mi zdá, že tento výrobca autobusov je na okraji záujmu DPB a pritom napr. tiež vyrába autobusy MIDI (ale asi sú drahšie ako SOR). ?
Kedy sa najbližšie dočkáme nových autobusov (nie midi, ale 12, 15 alebo 18 m)?
Mimochodom, dnes do noci som robil na vlastnej konstrukcii plne NP vozidla pre BA. Podvozky to ma sice pevne (ako napr. Combino), ale trakacky, brzdy aj prevodovku to ma plne odpruzenu, upevnenu mimo podovzku v strednom clanku. Aplikovatelne je to aj na 1435, len by sa vymenilo koleso s pruznymi tlmiacimi tiahlami, teda poradie ako su ulozene (cize rozdiel medzi 1000 a 1435 je asi ako u podvozku T3, motory s prevodvkami zostavaju, len sa posuva pozdlzny "nosnik" a tiahla za koleso alebo pred koleso. Tymi tiahlami myslim pruzne tlmice sluziacie na hladky prenost taznych a brzdnych sil mezdzi ramom podvozku a skrinou. Na kazdej strane je jeden trakcak s kotucovou brzdou ulozeny pozdlzne sikmo, priamo nadvazuje na hyopidne prevodovky. Odtial je prevod kardanom a drazkovanym hriadelom, nieco na sposob podovzku T3. Pohonna jednotka je umiestnena v silentblokoch v plne odpruzenej skrini. Rozvor je 1,7 metra, priemer kolesa 550 mm. Vinute pruziny zachytavajuce vertikalne sily su v rohoch, ich tlmice tiez. Vzdialenost capov, na ktorych visi skrina je iba 2,46 metra, cize vyrazne menej ako u obdobnych konstrukcii typu Combino a spol (tam je to mozno aj 4 metre). Hnaci sam o sebe je NP, ma styri sedadla a po jednom okne. Vyska podlahy v clanku predstavuje momentalne 400 mm nad TK, ale dalo by sa to myslim este znizit mozno na 380 mm. Nabeh z vlozenych clankov je po jemnej sikmej ploche, v nich je vyska podlahy momentalne 300 mm, ale nie je problem zavesit to nizsie. Vlozene visiace clanky maju 4 okna po 1300 mm. Krajne clanky su obdobne ako u Combina a spol, iba kratise, avsak s dverami sirky 1300 mm. Pri dlzke 36,5 metra to ma 8 hnacich naprav, cize ovela priaznivejsie tlaky ako ine konstrukcie. Prejde to oblukom o polomere 18 metrov, co som prebezne skusal natocit to. Niekedy by si mohol dojst na odbornu kritiku, lebo sa mi to nezda. Samozrejmostou je uplne odlisne rieseny klb ako sme zvyknuty. Sirka chodbicky predstavuje momentalne 800 mm, ale mozno ju bude treba este zuzit na 700. Pevnostne vypocty ramu samozrejme este nemam. ? Ani jeho typak.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark
Ad automaty na lístky: v tom článku v SME sa opäť DPB snaží vysvetliť ako sa to nedá, nikdy sa to nedalo a nikdy sa to tak nerobilo...
Aspoň v centre mesta tie automaty na bankovky spraviť mohli...
Veď aj vo Wien sú automaty na bankovky a EURO tam už majú!
Tak neviem o čom v DPB točia! Ešte nikto nevie čo bude v r.2009 a už sa na to vyhovárajú....
Nakoniec aj 5 alebo 10 EUR bankovkou by sa mohlo dať platiť v pohode..