Reakcia na: Vladimír #47884:
koľko ľudí, toľko názorov... Uvedenie len konečnej je nedostatočné (neviem kadiaľ ide), uvedenie nácestných zastávok je takisto na nič (neviem kam ide, ani kadiaľ ide). Vyvesenie všetkých tabuliek zase zaberie veľa miesta... Ja som to spravil kompromisne takto:http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=f5f0f0f239242f2823242f242133ef2f262e29
Jajcaj
K niektorym bodom sa vyjadrim:
6. EM-TEST pouzivaju vsetky SAD, ale niektore pouzivaju aj ine systemy zaroven, napr. BUSE transparenty, co je komplikovanejsie na ovladanie, lebo tam musia byt dva palubaky (napr. tie trnavske Novoplany)
SAD Nitra v MHD pouziva system R&G Mielec - transparenty aj odbavovaci system CL
7. Isteze palubaky EM-TEST zaznamenavaju pocet predanych CL, za aku sumu, a aj ciel cesty (okrem MHD samozrejme)
Revizori existuju aj v SAD, prave kvoli spomenutemu dovodu - kontrola vodicov, SAD povacsinou ale nemaju vlastnych revizorov, ale im kontrolu robia ceski revizori (CSAD Ingsped, alebo tak nejak sa ta firma vola)
8. Ako kde - ale vo vseobecnosti sa obnovuje nakupom novych vozidiel + GO autobusov Karosa 700. SAD Bratislava teraz uz len nakup novych (tento rok ale zatial nic) - starsie Karosy 700 uz sa v poslednom case na modernizacie neposielaju (GO vozidiel SAD Bratislava robili v ROSERO-P, Spisska Nova Ves)
SAD Bratislava ma cca. 30 ks Karosa C734 s pohonom CNG
9. SAD Bratislava - cca. 280 - 300 autobusov
DP Bratislava - cca. 475 - 500 autobusov (+ E, T)
11. Ano, zlavy poskytovane jednotlivymi SAD na primestskej a MHD pre diochodcov, studentov, ZTP su rozne ...
V dialkovej doprave plati volna tvorba cien - kazdy dopravca ma ine ceny ...
12. Tazko - spoje su prisposobovane konkretnym potrebam, vacsinu poznamok primestskych liniek vsak tvoria len udaje o obmedzeni daneho spoja (prac dni - x, skolske vyuc. - c, prazdniny - w, nepremava cez sviatky - napr. r, a pod.) + cakanie na pripoje, co su uzitocne informacie, tak v tom nevidim problem ...
13. ja preferujem sposob a) - z neho totiz ziskam viac informacii ... SAD Bratislava na ASMN ale pouziva system b) ...
14. na dialkovych linkach, tam je toho vela - takmer vsetky podniky SAD a ich zavody (nema zmysel to rozpisovat + plno sukromnikov (Slivtour, L&J MORE, MUČINA, KA&LO, V-trans, TURANCAR, ...)
primestske linky - okrem SAD BA:
SAD Dunajska Streda (+ DZ Galanta) - linky smer DS, GA, Velky Meder ...
SAD Trnava - linka do TT cez Budmerice, Modru a linka do Senice cez Rohoznik (SAD Trnava - prevadzka Senica)
+ nejake spoje aj prev. Hlohovec a Piestany - primestske linky do Hlohovca a Piestan (po dedinach len v useku TT - HC / TT - PN, medzi BA a TT idu expresne ...)
SAD Nitra - linka do NR (cez Sered), aj dlhsia trasa az do Zlatych Moraviec (prev. Zlate Moravce)
SAD Trencin - OZ Nove Mesto nad Vahom - prev. Myjava
- linka Myjava - Brezova pod Bradlom - Smolenice - BA
Nakupovat vozidla z CR nie je az take jednoduche, vdaka roznym legislativnym zabranam - neviem presne, ale stoji to dost namahy - vela papierovaciek, kolkov, homologizacii, kym sa podari tie vozidla uviest do premavky - podobne problemy mali aj v SAD Trnava s tymi prazskymi Karosami (iste, da sa to robit aj \"inak\", ale - nie v pripade nahrady Ikarusov Karosami) a trvalo im cca. 1 rok, kym ich uviedli po nakupe do premavky (v podstate sa na ne museli vybavovat komplet nove TP).
Inak, je pravda, ze su to autobusy este vo velmi dobrom stave, len napr. automaticka prevodovka sposobuje vyssiu spotrebu oproti Ikarusom, casto v lete sa prehrievaju ...
Novoplany su pouzivane uz len ako zaloha, ale vzhladom na staly nedostatok autobusov jazdia skoro stale ... Podobne Ikarusy stale sluzia namiesto poruchovych B741 ...