Chcem sa opýtat, či sa aj u nás natierajú kolaje v oblúkoch vazelínov. Ked som bol v Košicoch, tak som skonštatoval, že horší zvršok ako je v KE už asi nikdy v živote neuvidím, ale čo sa týka toho natierania vazelínou v oblúkoch, tak to robia. U nás v BA som si to nevšimol.
najväčší problém je asi v tej "údržbe", ktorá je veškerá žádná, resp. minimálna. Ak by boli tie trate postavené tak ako sa patrí a pokiaľ by sa o ne aj náležite niekto staral, tak by tie šaliny nelietali zo strany na stranu ako napr. na Miletičovej, alebo Imricha Karvaša (Starohorská).
Mám pocit, že je úplne jedno, či by mala BA rozchod 1000, alebo 1435 mm. V BA by aj 1435 po rokoch vyzerala ako húsenková dráha. ?
..Som si dnes trochu všimol jeden z najnovších SOR-ov(konkrétne pod Novým Mostom 3528) a musím pochváliť dizajnérov zo SOR-u lebo sa mi tieto busy zdajú čoraz krajšie a "prepracovanejšie" ?
p.s.Samozrejme že chválim iba SOR B9.5, (BN12-tke nepomôže ani totálny "lifting"..
?
Ja sa v tejto problematike až tak nerozumiem. Ale po hocijakej rozbitej trati na 1435 mm idu eliny kludnejšie, tu ked ma trat 10 rokov, tak už uplne vyvaklana a eliny idu dost nekludne. A určite som videl 1435 mm trat o ktoru nebolo moc postarane, napriek tomu to na nej islo lepšie. Inak, v tej bratislavskej 1000-ke nemôže byt problem v tom, že po nej jazdia eliny, ktoré boli konštruované hlavne 1435 mm ? nie su moc tažké a široké na 1000-ku ?
Nie je, to závisí od trate. Pri rovnakých typoch pražcov je stabilita (nakláňanie) relatívne rovnaká.
Neporovnávajte tú paródiu na trať čo je v Pressburgu tak, ako keby to bola reprezentatívna ukážka 1000mm rozchodu. Sú aj užšie rozchody ako 1000 a funguje to. Tu nefunguje nic, rozchod je iba prachsprostá vyhovorka!
Pri 1435 NIE JE mensia moznost vykolajenia, to sa tu uz preberalo. Ja viem, ze to vyzera hocijako, ale keby si videl kvalitnu uzkorozchodku, napriklad v Linzi, tak by si 1435 na tramvaj zavrhol
Tramvaj koncepcie KT8 je BEZ PROBLEMOV vyrobitelna na 1000. Problem s tym mali iba sudruhovia v CKD. Oni mali celkovo problem vyrobit nieco rozumneho, ale holt, taka bola doba.
ano toto je ten dobra mercedes. tento nas bol povodne tagi isti ale si ho vzali do parady v SAO a dostali za ulohu prerobit z 2+1 na 2+2. tak zobrali karbobrusky a karoseriu rozrezali po dlzke na polovicu a rozsirili o pol metra. a tu zrazu zistili ze nemaju dostatok mercedesackich originalnych sedadiel. tak opravili sedadla zo starej karosy a praskli ich tam. aby netrhali krasu intrieru tak dali hore sietky tiez z karosy. ale ten s ktorym si jazdil ty tak ten je fakt dobry. tento nas v dosledku prerabky a naslednej nadvahy ma uz pekne znicene stabilizatory a obcas sa uz aj bojim nim s chodit.
1435 je určite čo sa týka stability vozidiel lepšia. No ak poznáš píbeh Liberca, tak môžeš byt rád, že tu s tým nezačalo. Liberec ešte menšiu siet ale problémy velké, bud rád. Navyše čochvila dojdú z Prahy resp. z Parsu dve z brusu zmodernizované T6A5.
ale na co je ten prechod a mozu to prebudovat ved pri 1435 je mensia moznost vykolajenia a stvrt mesta ma aj 1435 ale zase by museli prestavat pripadne kupit vozidla
sak to som hovoril o tej kt8 ze nemoze chodit na 1000mm lebo je siroka ale rano posielaju za sebou 2petky jednu z karlovky jednu z dubravky alee trebalo by aspon mi 3 popripade t6a5 17-ky namiesto k2
slovanista21: Zabudol som na 17, tú by som dal za podmienky, že 5 bude cez Kamenné nám., rovno cez Obchodnú.
A s tými KT8 inak povedané: Posledná dodávka bola myslím ako KT8D5N pre Brno, niekedy v rokoch 1997, 1998 a keďže ich výrobca ČKD skrachval, už sa vyrábať nebudú. Inak povedané už to máš jedno. No aj tak KT8 sa nikdy na 1 000 mm nerobila, a je otázne, či z technických dôvodov by vôbec na tomto rozchode mohla jzdiť. O tom ti však už skôr povie viac niekto iný keďže technika nie je práve moje veľké hobby.
ja si myslim ze rusenie elin sa v ziadnom pripade neda akceptovat akceptovat by sa dalo to keby posilnili petku ale poriadne myslim ze kt8 by stacili ale to nieje mozne
Mám dojem, že je tu malý problém a to, že nie je možné odbočenie od NOÚ k SÚSCH. A ešte k tomu by si zhoršil spojenie Kramárov s Hodžovým nám. a okolím.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
trepko