VYLÚČENIE Z PREPRAVY V PRAXI ...
Re #46784 fobust: Ale dožvie ako to vyzerá v praxi, veď vodiči sa tiež boja o svoje zdravie i o život...
Je pravda, čo sa tu raz písalo, že osobu, ktorá napr. príliš zapácha môže vylúčiť z prepravy vodič len vtedy, keď ho na to upozorní iný cestujúci, ktorý povie, že ten zápach ho obťažuje?
A predpokladám, že v nočákoch vodiči nikoho nevyhadzujú a mnohí tiežcestujúci určite jazdia načierno. Ozaj, už nie sú v niektorých nočákoch tí SBS-kári, že?
------------------------------------
VEČERNÁ DOPRAVA NEVYŤAŽENÝCH LINIEK - PRÍKLADY
Ozaj, nie je tak trochu nespravodlivé, že na sídlisko vo Vlčom hrdle ani cez pracovné dni ani cez víkendy po 20 h. nejazdia žiadne spoje? Viem, je to neďaleko od zastávky Slovnaft, ale aj tak je to o ničom v porovnaní s inými lokalitami...
Lebo napr. do Lieskovca prichádza posledný spoj až o 22:30 h. a býva tam určite menej ľudí než vo Vlčom hrdle-Sídlisku... A do Kopčian, kde sa dá ísť z 86-ky či z 90-ky pešo prichádza posledný spoj až 23.12 h.
A taktiež sa mi zdá nespravodlivé, že z Povodia Dunaja odchádza posledný spoj už 18:40 h. (cez víkendy 19:40 h). V tom čase už zrejme nikto nekončí prácu v Povodí Dunaja, ale nablízku sú záhradky, občerstvovacie zariadenia, chatky a cyklistická hrádza... Nie je odtiaľ až tak ďaleko na zastávku Micherov majer (linka č. 77), ale tá ide odtiaľ posledná každý deň už 20:02 h.
Pre porovnanie, prečo "vyťažená" linka č. 27 ide až k SOŠ PZ SR až do 22:15 h. každý deň? Poznáte ešte nejaký iný príklad zmylsuplnosti či nezmysluplnosti premávky niektorých menej vyťažených liniek v skorých ranných či neskorších večerných hodinách?
--------------------------------------
NA KTORÉ LINKY POJDU NOVÉ SORY?
Môj amatérsky odhad: 27, 77, 79 ... alebo skôr na nejaké iné??
Re #46784 fobust: Ale dožvie ako to vyzerá v praxi, veď vodiči sa tiež boja o svoje zdravie i o život...
Je pravda, čo sa tu raz písalo, že osobu, ktorá napr. príliš zapácha môže vylúčiť z prepravy vodič len vtedy, keď ho na to upozorní iný cestujúci, ktorý povie, že ten zápach ho obťažuje?
A predpokladám, že v nočákoch vodiči nikoho nevyhadzujú a mnohí tiežcestujúci určite jazdia načierno. Ozaj, už nie sú v niektorých nočákoch tí SBS-kári, že?
------------------------------------
VEČERNÁ DOPRAVA NEVYŤAŽENÝCH LINIEK - PRÍKLADY
Ozaj, nie je tak trochu nespravodlivé, že na sídlisko vo Vlčom hrdle ani cez pracovné dni ani cez víkendy po 20 h. nejazdia žiadne spoje? Viem, je to neďaleko od zastávky Slovnaft, ale aj tak je to o ničom v porovnaní s inými lokalitami...
Lebo napr. do Lieskovca prichádza posledný spoj až o 22:30 h. a býva tam určite menej ľudí než vo Vlčom hrdle-Sídlisku... A do Kopčian, kde sa dá ísť z 86-ky či z 90-ky pešo prichádza posledný spoj až 23.12 h.
A taktiež sa mi zdá nespravodlivé, že z Povodia Dunaja odchádza posledný spoj už 18:40 h. (cez víkendy 19:40 h). V tom čase už zrejme nikto nekončí prácu v Povodí Dunaja, ale nablízku sú záhradky, občerstvovacie zariadenia, chatky a cyklistická hrádza... Nie je odtiaľ až tak ďaleko na zastávku Micherov majer (linka č. 77), ale tá ide odtiaľ posledná každý deň už 20:02 h.
Pre porovnanie, prečo "vyťažená" linka č. 27 ide až k SOŠ PZ SR až do 22:15 h. každý deň? Poznáte ešte nejaký iný príklad zmylsuplnosti či nezmysluplnosti premávky niektorých menej vyťažených liniek v skorých ranných či neskorších večerných hodinách?
--------------------------------------
NA KTORÉ LINKY POJDU NOVÉ SORY?
Môj amatérsky odhad: 27, 77, 79 ... alebo skôr na nejaké iné??
fobust
Prepravny poriadok pise: (vyberam)
Čl. 5
Vylúčenie osoby z prepravy
1. Do vozidla nemá prístup alebo z prepravy môže byť vylúčená osoba javiaca príznaky nadmerného požitia alkoholických nápojov alebo iných návykových látok a osoba, ktorá pre chorobu a mimoriadne znečistenie odevu, alebo z iných dôvodov môže byť spolucestujúcim na ťarchu. Dopravca je ďalej oprávnený z prepravy vylúčiť :
(...)
d. osobu, ktorá znečisťuje vozidlo,
e. osobu, ktorá inak obťažuje cestujúcich (napr. verejné pohoršenie, narušenie poriadku vo vozidle a pod.) alebo oprávnenú osobu dopravcu
2. Osobu z prepravy vylučuje dopravca tak, aby pri výstupe z vozidla nedošlo k ohrozeniu jej života alebo zdravia.
3. Cestujúci vylúčený z prepravy nemá nárok na vrátenie zaplateného cestovného alebo cestovného a dovozného.