Podľa mojich informácií tam bol plánovaný aj trolejbus.
Samotné spojenie malo zabezpečiť prepojenie Kollárovho nám. cez Dobrovského (predĺženie kasárne), Lazaretskú na Landererovu.
Toto je takmer moja predstava trasy B, s tým, že zahĺbenie pod povrch navrhujem tesne po zastávke Šafárikovo nám., ktorú by som umiestnil pri súčasnom parčíku (teda v úrovni občasnej električkovej zastávky). Teda podobne, ako spomínal Martin Fundárek. Ďalšie zastávky: Nám. SNP (hĺbená), Hodžovo nám. (razená), Hlavná stanica, Račianske mýto, Trnavské mýto, Miletičova. Výjazd z podzemného úsek by končil až za križovatkou s Jégého (jednoduchšia zaústenie plánovenej prestavba Záhradníckej na štvorpruh v úseku Mraziarenská - Jégého). Ostatné križovania na Ružinovskej by boli úrovňové preferované, na zváženie je mimoúrovňová križovatka s Tomášikovou (moja predstava kruhový objazd, električky podchádzajúce). Trasovanie na letisko už bolo určené v návrhu zmien územného plánu (stredom rozvojovej zóny pri diaľnici - z opačnej strany ako Avion), podľa mňa celkom vyhovujúce - trošku však treba domyslieť prestup na vlak kvôli jeho integrácii.
Ad Dobrovského - ja som videl iba plán na prepojenie Kolárovho nám. so Špitálskou, ale nie pre električku. Či tam bol plánovaný trolejbus, to sa už nepamätám.
Tak nejako by som si to aj ja predstavoval, s dvoma odlišnosťami:
1. Po prejdení križovatky pri Starom moste cez dnešné výstupište busov (zastávka) a sklesať do podzemia cez park.
2. Z hlavnej stanice na Račko pod povrchom. Bola by dosť škoda zabiť Pioniersku, problémom by bola asi aj dosť frekventovaná križovatzka s Karpatskou a odhadujem, že sklon z vrchného konca Smrečianskej pod Račko by bol asi dosť ostrý.
Oficiálna správa agentúry SITA: BRATISLAVA 24. júla (SITA) - Štyria mladí výtržníci zaútočili počas piatkovej noci na vodiča v električke číslo 4, keď prechádzala Krížnou ulicou v Bratislave. Z električky hneď vyskočili, no privolaní policajti ich prichytili kúsok odtiaľ, na Legionárskej ulici. Vodič vyviazol bez zranení, výtržníkov vo veku 17 až 20 rokov však obvinenie z trestného činu výtržníctva určite neminie. Agentúru SITA o tom informovala bratislavská policajná hovorkyňa Silvia Miháliková.
Zdravim BA kolegov. Nejako to tu nevidim tak vraj Štyria mladíci napadli v Bratislave vodiča električky. Kto vie viac? ? Ma ist o L4 niekde na Kriznej.
Vyzerato dost zaujimavo, ale na moj vkus je to pre bus dost dlhe. Sikovne bi to bolo pre elektricky lenze trate akosi nie sa?. Ale moze to byt, mohlo by sa to veselo uzivit. Aky interval navrhujes?cca
Tak ma napadlo, ze by sa mohla uzivit linka Zlate Piesky - Volkswagen s minimalnym poctom zastavok a snahou ako tak vyuzit dialnicny obchvat, pre ktoru je prirodzeny prestup na ine linky. Pre istotu som zvolil aj niekolko variantov jej vedenia, samozrejme zabezpecit vodicmi, ktori tym busom davaju co proto, lebo nema to zmysel pokial by sa niekto pachtil 41,5 km/h po dialnici. ?
1. Zlate piesky
2. Gagarinova – v obidvoch smeroch by stala na zastavke Ondrejovova, s tym, ze by sa otocila na parkovisku. Komplikovane, ale da sa
3a Pristavna – most Apollo
3b Pristavny most (nezastavuje)
3c Pristavna – Novy most – varianta nezachadzania do Petrzalky
V zásade by sa dalo uvažovať s "very light" projektom nízkopodlažnej električky v trase B, napadlo ma riešenie, kde by vozidlá pokračovali cez Štúrovu (s preferenciou) a Kamenné námestie a na Námestí SNP by vstupovali do podzemnej časti (tam je po vylúčení dopravy dosť miesta aj na ponechanie existujúcej trate nahor), čiže pokračovali by prakticky rovno a zanorili by sa do námestia. To by sa dalo riešiť súčasne s plánovanou výstavbou podzemných garáží. Spoločným razeným tunelom popod Hodžovo námestie (stanica pod úrovňou súčasného podchodu a podjazdu, s výstupom do podchodu), pod Štefánikovou možno aj hĺbeným (otázka aká je tam kanalizácia) a popod križovatku do priestoru Hlavnej stanice (ktorá sa tiež bude prerábať, tak by sa to mohlo časovo synchronizovať). Ďalšia etapa zo stanice smerom na Račianske Mýto by sa možno dala riešiť povrchovo pozdĺž trate (tam je priestor, ak by sa nerealizovala Severná Tangenta, alebo ak by sa projekty skoordinovali) a potom napr. odklonom cez Smrečiansku, ďalej už zrejme zas pod zem (prekrižovanie Račianskej a Filiálky/Trnavského Mýta), výjazd na povrch v smere Miletičovej a napojenie na povrchovú trať do Ružinova. To mi pripadá ako teoreticky realizovateľné. Samozrejme, z dôvodu ceny a priestorových problémov by sa nemuseli realizovať spojenia všetkých tratí, takže napr. na račiansku a vajnorskú radiálu by nebola trať prepojená, muselo by sa napr. z Rače na stanicu prestupovať (alebo ísť cez mesto).
Napokon, ešte existuje jeden spôsob aspoň trochu zrýchliť severojužné spojenie stanice, a to prepojením priečnej osi na Špitálsku. Údajne bol projekt prechodu električky z Radlinského na Špitálsku cez Dobrovského, čo by vyžadovalo nejaké domolácie, takže predpokladám že to už je passé - má niekto nejakú bližšiu informáciu?
Bohužiaľ, o starých projektoch metra nemám dokumenty, v tom čase som si mohol robiť tak maximálne výstrižky z Večerníka, orgánu ÚV KSS a to som nerobil. Viem, že raz bolo veľké nadšenie že sa ide budovať "prvá etapa rýchlodráhy", v podobnej trase ako súčasná "rýchloelektrička", teda z Petržalky cez Starý most, len za mostom to malo odbočovať na dočasnú konečnú na Pribinovej/vtedy tuším Martanovičovej (zhruba do priestoru dnešnej Slovenskej sporiteľne). Tuším to malo byť v prevádzke v 1986, ale nakoniec sa aj toto riešenie zrušilo. Vtedy tuším plánovali že trasa B aj s tunelom bude v prevádzke v roku 1998 a to sa mi vtedy zdalo ohromne neskoro
Potom bol plán, že sa to urobí rovno vo finálnej podobe, to sa aj rozostavalo (Janíkov Dvor, prieskumná štôlňa pri Dunaji a stavebné úpravy v Petržalke - vidno dodnes), to mali dokončiť do 2007, zas sa to stoplo, potom VAL, ten sa stopol ešte pred podpisom zmluvy, potom v 2002 zas metro s tým že sa deblokuje z Ruska, ale to bola už iba ďalšia verbálna stavba a nakoniec dnešný projekt. Bohužiaľ nejaké web stránky ktoré by to mapovali som nenašiel, zrejme toto nie je považované za zaujímavú časť histórie.
Uvažované vozidlá boli v rôznych projektoch rôzne, nejaký čas tam bola R1 http://www.metroweb.cz/metro/R1/R1.htm , potom pre rýchlodráhu vraj niečo od "súdruhov z NDR", ťažké metro malo byť to isté čo v Prahe, čiže ruské, potom VAL - ten užší, 208 (tuším ten širší vtedy ešte ani nebol), tá deblokovaná vec mala byť ruské "light rail" metro, čiže zrejme niečo v štýle trasy Butovskaja v Moskve: http://trehgranka.metro.ru/gallery/vagon/vagon_skif_butovo.htm
No a NP "rýchloelektričky" - to uvidíme, typov na výber je dosť, aj keď niektoré možno nebudú dostupné na 1000 mm (alebo nie za rozumnú cenu). Ale na to tu majú parketu iní.
Asi najznámejší a často uvádzaný "učebnicový" príklad takýchto netradičných riešení MHD je Curitiba, Brazília. Namiesto metra postavili a úspešne prevádzkujú "autobusové metro", tiež označované ako "povrchové metro" alebo BRT - bus rapid transport.
vidis ty si mu mohol aspon povedat ze bude na stranke ale ja ho nemam na jaku dat. Nemas zaujem?? Inac minule som pofotil asi 20 fotiek na letisku zo 61tky a vsetci boli v poho. Aj so strechy UNI banky na Svatoplukovej 207cku. Inac mohol tento nas vol aspon videt ze som mal na hlava dokonca aj siltovku s velkyyyym napisom KAROSA, ale asi bol daky zaslepeny.
Verim, stalo sa mi podobne. Vodis vyskocil s nejakou palicou a so slovami "Prečo ma kur*a fotiš? Nemaš čo fotiť?" ---> samozrejme som nebol sam a vysvetlovanie bolo tazke, ze som nefotil jeho a ze autobus (ze bude na stranke). Odteraz sme ja a moj s kamarat s nim v pozitivnom stave. ?
Jakého úda som dnes stretol by ste neverili. V Trenčíne pred Tescom idem si odfotit B732,1699 špz KM 296 AJ lebo ju na Slovensku moc nevidím a tu sú dve. Keď som ju fotil zo zadu tak na mňa vybehol zvnútra vodič a spustil: "Čo to fotíš!? To ti kto dovolil!!! Rozbijem ti ten foťák, vytiahnem film na svetlo!!!" Škoda že je to digitál ale to neva. No cestujúci vnútri len čumeli jak veveričky na kaktus. Strašný debil to bol. S takouto reakciou som sa teda ešte nestretol.
ver tomu - a to ma zrejme bude čakať každodenná túra peši od Pečnianskej do AUPARKU na 50tku do školy. Preto tu tak za jej predĺženie agitujem. Je to dobrých 15 minút od domu a to sa mi asi nebude chcieť...
to by sa dalo vyriešiť takto: spoj, ktorý by zachádzal na Kúpalisko Matador by nezachádzal na Šafárikovo nám. Bolo by to dosť komplikované - hlavne v cestovnom poriadku. Ale ak by sme sa vykašľali na Viedenskú cestu a 50tku predĺžili od AUPARKU cez Einsteinovu - zast. "Einsteinova", ďalej "Kremnická", atď. nenabralo by tá zachádzka zbytočne až 5-6 minút ale vlastne len nejaké 2 minútky, lebo pri kruhovom objazde (ako l. 82 počas minuloročnej výluky) pri Auparku by odbočila na Einsteinovu. No späť by 50tka musela ísť po Viedenskej ceste, tam by to teriganie sa do Auparku bolo veľmi komplikované - točila by sa až niekde pri výjazde na Prístavný most. Ale týmto jednosmerným spôsobom obsluhy Viedenskej cesty by boli zastávky na nej (podľa mňa) dostatočne pokryté MHD.
ono by možno boli viac využité, ale zrejme tam boli aj viac ničené. Čo sa týka vandalizmu aj opotrebovania. ? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
IC506