Nemal by som to komentovať, aby mi tu zase nevynadali do hulvátov. Len zopár upresňujúcich dotazov: Takže kto pôjde napr. k Martinskému cintorínu, dá si vyhliadkovú jazdu cez letisko, prípadne si to struhne po Krasinského pešo?? Čio je na tom úsporného? Načo na letisko električku, keď tam jazdí 5,5 človeka? Nahradím tým aj 39 alebo ju nechám? Alebo budem mať prestupy čo likviduješ? Po tej železničnej nákladnej koľaji budú jazdiť Brillove obľúbené KT8D5 prerobené na diseselový pohon alebo pod výrazom "železničná koľaj sa obnoví" si predstavuješ vybudovanie električkovej trate v trase pôvodne železničnej vlečky.
Pri pozeraní toho historického trolejbusu v nových fotkách ma napadlo, že ako malý šrák som pozeral na trolejbus za plotom v starej Dúbravke pri detskom ihrisku. Bol asi v takom istom stave. Nevie náhodou niekto niečo o ňom? Alebo je to náhodou on??? Odvtedy si už nepamätám, aky to bol typ...
Tak asi takto - Chceš zrýchliť prepravu, tak elinam z dáš večnú zelenú. Prečo by na letisko nemohla ísť elina z hlavnej stanice. Trnavske na jednokoľajku Bajkalska , Tomasikova star. Ykea trnavka, tesko odbočka zlate piesky letisko trnavka Avion Ružinov a späť trnavské mýto. Bude to uspornejšie a nemusiš posielať do prehustenej premávky 61. železničná nákladná kolaj ktorá vedie od letiska smer zlate piesky sa obnoví a napoji na pôvodnu trasu elin. Z letiska potiahneš ďalšiu koľaj z druhej strany trnávky a maš prepojenie Ružinov takže nulty okruh na 1 trať na 1 spoj bez prestupov k tejto lokalite. Elina z petržalky X po trase Vajnorská však pokračuje až do Techn. parku ... ?
No, pripojim aj ja svoj nazor k navrhovanym zmenam. Ked som to cital 1x, nadaval som. Po viacnasobnom precitani som zistil, ze to nie je take hrozne. Ze budem musiet prestupovat viackrat? No a co! Mam dojem, ze skoro vsetci pindaju a ucelovo hladaju nevyhody. Ale to pozitivne prehliadaju.
Martin zabudo si uviest, to ze prestup stazuje aj stupidita cestujucich , ktory sa vzdy pchaju len do jednych dveri a zbytok nechavaju volne.
Jozinko dezinko: v plnej spicke rano dokaze elektricka co ma vacsiu kapacitu ako autobus vyprazdnit a nalozit ludi za cca 30sekund. Tak laskavo nefilozofuj nad 1,5 min.
Add: Safko: Si myslis, ze 95ka, ktora pride na Safko bude musiet hned odist? Zapomen, uz len zakon o prevadzke ti to nedovoli, lebo na konecnej je povinych 5 minut na obrat, co mi logicky dava, ze tam budu este minimalne 2-3 autobusi pred nim
A čo tak urobiť nosny system na bioplyn, tam už nebude problém prejsť cez železnicu vajnory. nemusíš hneď všade meniť trafá a len pridáš jednu koľaj naviac ... a môžeš obsluhovať i regiony, Všetko si to nejak tu iba komplikujú a peniaze len zasa nikde. Ako to bude na Trnavskej Račku a na ostatných križovatkách keď sa nám o pár rokov rozrastie Blava o niekolko Km a obyvateľov máme zasa naviac?. Le mi nepovedz, že zasa blabocam vševedko. Tá koľajova dopravá značné výhody má a nech už si kde kto tu tvrdí čo chce,vratane DPB...Ja preferujem, že je potrebné dať čo najskôr do prevádzky blavacky koľajovy nosný systém ...Aj prikl s napojením od dvojkolajnej trate na obojosmernu jednokolajku od centralneho trhoviska Zimny stadion ST ar., Bajkalska , trnavka napojenie zlate piesky Vajnory zel.st a späť atď.Nemusi to chodiť tak často ale može obslužiť aj okruh Trnavka Letisko zlate piesky letisko ružinov a pod. Ta jednokolajka pre rozbehnutie regio nosného systému
toľko prachov asa nezožerie. Takže pre aj proti ?
A už je to tu, aj vo Švédsku si berú príklad z DPB, dokonce miesto prechodného štádia s CNG idú priamo na boplyn:
Vlak na bioplyn začne jazdiť v septembri
BRATISLAVA 22. júna (SITA) - Vo Švédsku začal v týchto dňoch fungovať vlak, ktorý bude konečne ohľaduplný k životnému prostrediu. Poháňať ho totiž bude bioplyn. Nový vlak bude od septembra tohto roka jazdiť na trase medzi mestom Linkoeping a Väestervik. Pokryje tak osemdesiat kilometrov východného pobrežia. Vlak disponuje dvoma motormi na bioplyn a zmestí sa doň 54 cestujúcich. Palivo sa musí dopĺňať každých šesťsto kilometrov. Vlak dokáže vyvinúť rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. Výrobcom novinky je spoločnosť Svensk Biogas, ktorá za jej výrobu zaplatila desať miliónov švédskych korún, čo je viac ako tridsať miliónov Sk. V súčasnosti po švédskych cestách jazdí viacero mestských autobusov na bioplyn a tisíce osobných automobilov využívajúcich zmes benzínu a bioplynu.
Ad 1.: Veď práve jazdou cez Ovsište by obišla 98 zápchu a ušetrila by Tebou spomínaných 10 minút. Ako vadia odbočenia doľava, keď sú obe na svetelne riadených križovatkách?
Ad 2.: Niekto pri súčasnom systéme prestupovať nemusí, ale je veľké množstvo tých, ktorí musia prestupovať aj dnes (a nielen raz). A v takom prípade je lepšie prestupovať na častejšie chodiace linky. Práve kvôli dôvodom ako je zima, dážď.
Čo sa týka dostatočnosti kapacity zastávok, treba si uvedomiť, že v prípade prestupného uzlu nebudú ľudia čakať na svoj autobus tak dlho ako dnes.
Ak vynechá spoj: V súčasnosti, ak mi vynechá autobus so špičkovým intervalom napr. 10 minút, tak môžem čakať teoreticky až dvadsať minút na ďalší (ak prídem v najnevhodnejšom čase). Ak vynechá linka s 3 minútovým intervalom, čakám max. 6 minút. Takže vynechanie spoja je skôr argument proti systému odvšadiaľ všade.
Ad 4.: Ak budeš posielať do zápchy linku 82 s intervalom 12 minút, autobusy sa Ti budú vracať späť s vyššou frekvenciou ako na súčasnej linke 92 s intervalom 20 minút. Dôvodom je to, že dĺžka pobytu autobusu v zápche nezávisí od intervalu linky, na ktorej premáva (okrem extrémne malých intervalov, napr. 30 sekúnd). Ako to myslíš so zmenou linky do otvorenia Sitín? Veď aj teraz sa 92 zdrží v zápche... Naviac, keby niektoré spoje začínali pri Vojenskej nemocnici, obišli by zápchu na D2 ... Takže ako Tvojmu návrhu rozumieť?
Mimochodom, dnes ráno som išiel 92kou z Lamača (6.59), v úseku Vrančovičova - Patrónka bolo ešte zo desať voľných miest na sedenie, opačným smerom bolo v 92ke asi iba zo 10 ľudí. Od Patrónky je bus už plnší. Na úseku Patrónka - VW je 92ka okrem zmeny smien vo VW zbytočne predimenzovaná.
Hehe, nič proti žst. Vajnory, ak bude niekedy korytorizovaná so vstupom do podchodu aj z druhej strany, tak to je pohoda, ale pri zachovaní súčasného stavu prechod po odpornom nadchode za účelom vstupu do koľajiska z druhej strany to nebude dvakrát užívateľsky príjemné.
No presne! A vieš si predstaviť, že keď takto dmentne reagujú ľudia, ktorí si o sebe myslia, že doprave rozumejú (v každom prípade majú aspoň o niečo väčší prehľad), ako bude ryčať bežný substrát? Engerauskí poslanci sa už prejavili ako dokonalé brzdy a diletanti, ale tam je to tuším tradícia.
predĺženie električkovej trate je plánované po ŽST Vajnory, bez prechodu cez železnicu., nie len po NAYku
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
enge2