Doktor> Na Ikarusy mám akosi podobný názor. Proti Ikarusu môže naozaj vystupovať iba sfanatizovaný človek (asi anti-maďar), ktorých je na Slovensku naozaj dosť.
Ikarus 415 je dobrý voz s vyhovujúcimi jazdnými vlastnosťami. 435ky mali objednať s inou prevodovkou a možno trochu výkonnejším motorom, vtedy by boli ok.
Martin> Nezastávam sa našeho DPB, ale ku pravde, to čo si povedal, patrilo hlavne k vozovni Petržalka, čo je iba časť MHD v Bratislave. Tam by sa fakt mohli trochu uvedomiť. Zabudol si povedať, že vozy z 1. a 2. kolóny sú v relatívne dobrom stave (aj celkom čisté - občas ). Taktiež trolejbusy z Hroboňky a eliny z Krasňan sa za svojho vedúceho prevádzky a technického vedúceho hanbiť nemusia. Je tu plno kontrastov a bohužiaľ.. Ja však jazdím pravidelne trolejbusmi a autobusmi 2.DP, s ktorými som spokojný (Ikarusy 280 taktiež)
Si> Ja som bol na schôdzi ako ty, ale ak Ing.W niečo povie, to ešte neznamená, že sa musíme jeho názoru chytiť ako cvičené opice a nediskutovať nad alternatívami. Snáď je v tomto fóre potenciál na to, aby sa vymyslelo niečo, čo bude názoru na zmenu rozchodu konkurovať.
Ináč Karosy Bx31/2 a Bx41 sú z mechanickej stránky V R A K Y!!! To si musí každý uvedomiť. Ikarusy 4xx vôbec nemajú také nároky na údržbu - predstav si, že by sme kúpili 100 čojaviem Mercedesov - to by sa dielenskí CoCoTi (pardon) išli obesiť, alebo čo????
Podla mna je maximalne ironicke ze na financne podvyzivenom vychode mame lepsi autobusovy park ako v Bratislave (tolko k Martinovmu prispevku) ale vestko nieco stoji a v tomto pripade sa DPMK jednoducho rozhodol zbavovat sa "nadbytocnych" elektriciek.Ale rozhodne nemozem suhlasit so Si o otazkach Ikarusov 4x5-uznavam ze 435 sa ani mne nejako nepacia ale proti 415 nemam vyhrady a s radostou by som ich vymenil za vsetky tie Karosy 932 co sa ponakupovali.Ikarusy 415 maju oproti 932 hned niekolko vyhod:
1.Automaticka prevodovka je pre MHD urcite vhodnejsia ako manualna
2.Vykon
3.Ikarusy 415 mi oproti 932 pripadaju akesi "celistvejsie"-nerozpadavuja sa za jazdy ked autobus nabehne na priehlbinu (v Kosiciach jednoducho diera) na ceste.
A k tym rozchodom dodam len ze uz z financneho hladiska je zbytocne o otom rozpravat:
1.Financovat treba kopletnu vymenu trati
2.k tomu priratajte nove vozidla (kolko sa vam zachcelo?470?-500?)
3.Priratajte este polovicu ceny vstekych novych vozidiel nakolko chcete aby boli nizkopodlazne
4.Taka komplexna vymena sa nezaobide bez vymeny trolejov ako aj stlpov
5.Priratajte naklady na vytvorenie novych zastavok
6.Ak uz mate sumu priratajte k nej este 10% z nej z dovodu neocakavanych vydavkov ktore sa vzdy objavia
7.A k tejto sume pripocitajte este 5% z nej aby ste obsiahly inflaciu,vykyvy koruny a zmenu cien dodavatelov.
d3k0> 1. jedna z veci by asi bola, zeby som robil poriadok s dielencakmi
2. ja ti tu presne nezargumentujem vyhodnost rozchodu 1435, ale bol si na poslednej schodzi ? ak nie, skus o tom podiskutovat s Weiglom. Ja sa za nim tiez niekedy chystam, len mu musim poslat maila a dohodnut sa s nim, tak s amozes pridat :-)) mam ti dat vediet ked tam pojdem ?
3. z tych nedorucitelnych mailov, tie mi povodne lozili na roota, lebo boli nedorucitelne, ale som to nastavil tak ze ti teraz lozia tam kam lozia, aspon mozes s nimi robit poriadok :-))
Martin: Ked si bol v BA, prave bolo take obdobie, ze 1/3 Ik 435 nejazdila, ale odvtedy sa to dost zmenilo. Ked som bol napriklad v Prahe, polovica vozov bola nehorazne spinava, ale preto hned netvrdim, ze je to u vas pravidlom.
Si: Ja by som zase DPB obhajoval iba s mierou - maju sice zviazane ruky, ale su aj lahostajni - chces priklad? (Uz 10-ty krat opakujem) Handrou zastrety transparent 1405, opravy stylom vyberiem motor, strcim do busu, nech vytecie olej na podlahu a podobne... Na to netreba dotacie, na to treba len volu chciet robit svoju pracu dobre. A aj opatrenia myslene v dobrom dopadnu "slovensky" - napr. elektricky mali kabinu v povodnom stave bez nalepiek a inych "vylepseni", ale uplynul nejaky cas a zase maju elektricky kabiny polepene a este horsie - na jednej je najnovsi Dopravny kontakt otoceny o 90 stupnov. Vyzera to hrozne.
KLF, Si: Prosim povedzte mi konkretne cisla, o kolko je "uzkorozchodna" elektricka drahsia od "normalnorozchodnej"? Dalej by som rad videl cisla, kolko by celkovo stalo prestavanie nasich trati na 1435 mm (vratane vymien podvozkov, zaplatenia nahradnej dopravy, straty na HDP vzniknutej v dosledku dopravneho kolapsu,...). (A to uz nehovorim o znicenych nervoch cestujucich.) V BA treba riesit rozvoj elektrickovej dopravy a nie desatrocia diskutovat o rozchode. (Podla mna rozvoj sa nerovna 1435 mm.) Keby sa energia vynalozena na rozchodove debaty vyuzila ucelne, uz by sme sa mohli vozit po novych tratiach.
Martin> Kosice maju naozaj autobusy lepsie vyzerajuce, ale 1. odkial na to beru peniaze ? odpoved je ze z odpredaja elektriciek, tie tam vyzeraju ako od macochy. 2. maju tu vyhodu ze nenakupili ikarusy ale autobusy a tie zjavne nemaju tolko detskych chorob a poruch ako ik4x5. Na management DP by som prilis nenadaval, maju dost zviazane ruky a nechcel by som byt na ich mieste, aj ked par veci by som urcite zmenil...
To se spíš obrať na Romana Bechyněho z www.citybus.cz, ten by ti o něm řekl víc.
Jinak ke stavu autobusů v DPB se ode mě asi nesluší vyjadřovat, jako od Pražáka. To je čistě vaše věc. Ale jedno mě zaráží. Všichni kdo u DPB pracuje ví, že dotací je málo a moc dobře ví, že jen tak na nové vozy nebude. A výsledek?: dost zdevastované nové Ikarusy 4XX, které v Blvě budou muset jezdit ještě hodně dlouho. Když jsem byl v Blvě, tak jsem
nemohl věřit-tolik nových Ikarusů s vyhořelým motorem nehledě na to, že do vozu pršelo. Převodovka vyndaná na protiskluzové podlaze, sedadla od šmíru, na náhradní díly nejsou peníze? Nevadí vůz se na půl roku odstaví. Žádné vozy nejsou garážované, vše stojí venku! Autobusy do kterých bych udělal díru prstem, jak byly hrdzavé.
V Ikarusu 280 jsem při jízděl viděl jak podemnou ubíhala silnice skrz podlahu. Co to je za management v DPB? Tohle se mi zdá, jako mrhání peněz, nehledě na to, že jako od vás daňových poplatníků jsou to peníze vaše. A tekhle s nimi nakládá. Nechápu.
I Košice, co jsem viděl vozový park, tak ho mají o vela lepší u autobusů než v Bratislavě.
West: ako bystrican s Tebou HLBOKO nesuhlasim. Za Meciara sa mozno nejake prachy tlacili (ustredia bank, Posty, ...) ale velky PRD do dopravy. Este v roku 1996 vozovy park vyzeral asi tak ako teraz v Blave (odmysli si I4xx, SOR, TrM) az na tie diery v podlahe a vypadavajuce skla ! Prva dotacia prisla az v roku 1997 (to aby sme nezavideli Ziline, Kosiciam, ...)!!! Je pravda, ze Blava bola a je zanedbavana, ale pri troche usilia to mohlo byt (o nieco ale predsa) lepsie. Este aj autobusova stanica ma nabeh byt stavbou storocia. Meciar sluboval, bude Dopravna banka, da prachy na dostavbu, ale velky ...
Majkl: doplnim Ta. Tie vozy jazdili, ale dost velku zasluhu na presnosti ma aj pocasie. Vela snehu bolo od 25. do 26. od 28. vecer do 30. ked bol vikend/sviatok takze miesto klbakov nasadili solo vozy. Druha vec je ze kym klbaky stiahli, jazdili dobre.
Kua, nepomozem si, ale Si ma pravdu co sa toho rozchodu tyka! Da sa povedat, ze s nim plne suhlasim. PERFEKTNE to vystihol aj s s tymi cenami pri rovnakom type, ale dvoch roznych rozchodoch.
Bon-Cu: Presne tak. Kto si vsimne jeho posobenie, tak sa sem-tam niekde objavi, porozprava novinarom bla bla bla, zas zmizne, nikto o nom nic nepocuje a pri dalsej predvadzacej udalosti sa ukaze. Horsieho primatora sme snad este nemali.
Zapad /west/ - prepac, ale ked je to vyrocie zalozenia SR No, co si pred par dnami pisal, ze Moravcik chce niake prachy pre BA...no, uz len to ze si tu o tom napisal dva dlhsie prispefky ma troska zarazilo...ale...Presne ten isty Moravcik /prim BA/ bol na zaciatku 90tych rokov velv. v Taliansku...A tam si ho az moooc dobre pamataju co je to za, s prepacenim, hajzla! Ten ma tzv "hrabaci komplex", teda, ze by ON nieco investoval-dal ludom a nie sebe...mozes cakat!
Turbo> nik netvrdi ze nie su vozidla na 1000ku, ale ked zoberies 2 vozidla rovnakeho vyrobcu, rovnakeho typu ale jedno bude na rozchod 1435 a druhe na rozchod 1000 mm, tak to druhe bude vyrazne drahsie. Ked mi neveris, zisti si to u vyrobcov.
West> Okrem ineho bola debata napriklad aj o tom, ze ak by sa siel radikalne obnovit vozovy park (t.j. nakupit nove vozy), tak ak by sme nakupovali vozy pre rozchod 1435 mm a prerabali rozchod trati, mozno by sme na tom este aj usetrili, ale urcite neprerobili (lebo ako vedlajsi efekt by bolo ze by boli opravene trate:-)) ako keby sme sa rozhodli nakupit nove vozy pre rozchod 1000 mm. A to tu teraz nie je ani tak o tom, ze ci sa ma v lete spravit vyluka a zmenit rozchod, ale ze s akym sposobom by sa mali elektricky rozvijat. A dalsi rozvoj na 1435 by priniesol citelne znizenie nakladov tak pri zriadovani ako aj prevadzke. Dufam ze sa tu so mnou nezacne este niekto hadat ze naco rozvijat elektricky :-))
Stale si myslim, ze zmena metroveho rozchodu v Bratislave na "normalny" je uplna blbost. Vozidiel na 1000-ku je dost, aj nizkopodlazne. Urcite je ich este viac ako som uviedol v predchadzajucom prispevku. A vseobecne sa ceny nizkopodlaznych vozidiel pohybuju dost vysoko, a to na ktorykolvek rozchod.
kto chce vidiet nizkopodlazne (aj rychlodrazne) elektirky na 1000 mm rozchode, nech sa pozrie sem, alebo sem, alebo aj sem.
Vestko najdete aj separatne na siemens.com.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Bon-Cu