Odpočuté z rozhovoru s vyšším pracovníkom DP Praha:
za lístky tržba 2 mld + dotácia 8 mld
pretože nasledujeme trend v mnohych Europskych metropolach a dost velkou mierou prispievame na dopravu. Táto obasť je v Prahe veľmi dobre zastúpená.
Zlá výhovorka. Ale oprati DP Bratislava, ktorý by mal dostať k 5 násobku svojej tržby, chodilo by sa krajšie a lepšie.
Možno by sa už tá električka do Petržalky stavala a vedelo by sa oveľa skôr kde sa dajú zohnať investičné prostriedky (ktoré sa dostanú do ekonomiky veľmi rýchlo späť).
A ešte jeden odkaz pre električkofilov v tomto meste...
Električka je doplnkový dopravný prostriedok. Napriek tomu že to funguje v mnohých, aj hlavných, aj večších mestách ako je Bratislava. V týchto mestách sú ale tieto električky dobre a výhodne napojené na roziahly, rýchly, bezpečný, dobre vybavený systém ťažkej koľajovej dopravy. Ktorého sa my v Bratislave nedožijeme. Kto je presvedčený, že áno nech slobodne vyjadrí svoj nesúhlas.
Električka Bratislavských rozmerov je nevhodná do centra mesta. Ak porovnáte Vieďeň, čo je lepšie ? Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú. Pretože o tom nikto nič nevie.
Určite sa zlepší prejazdnosť električiek mestom. A rozšírenie pešej zóny, pretože v Bratislave striktne platí, že kam môže ísť električka môže ísť aj auto.
Moja otázka je, čo sa stane potom, ako električka vyjde von. Možno v roku 2100 - výjazdy spod zeme Lafranconi, Krasňany,Jurajov Dvor, Bajkalská (môj odhad). Centrum bude oveľa väčšie a náročnejšie na dopravu. Potom sa tá električka bude hnať cez všetky preplnené ulice. Bude brzdiť a ohrozovať dopravu (s preferenciou alebo bez preferencie). Čím viac trate pôjde pod zem, tým budú trate na všetkých radiálach bezpečnejšie. Totiž človek musí byť v cieli rýchlejšie s MHD.
Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro, Nie preto, aby tam mohol byť jazdný pruh pre autá (pretože tak to u nás dopadne - autá a parkoviská). Električka do vzdialenej stanice z Dejvickej pokračuje tak, že metro ide oblasťou po inej trase. Tým sa dosiahne jeho nasmerovanie do veľmi preťažených častí a tým sa zlepší dopravné pokrytie mesta (nemocnica Motol, letisko). A rozvoj.
Čo teda v uliciach, v ktorých sa už dnes nedá bezpečne a pohodlne nastúpiť do električky so šírkou ostrovčeka 1 meter ? Rýchlejšiu električku ?
Myslím, že stačilo. Tri pripomienky:
Nosný dopravný systém existuje aj neexistuje. Je totiž stále. Každé jedno mesto ho má, aj Bratislava. Nič teda nie je nové. Nebudujeme marketingové politické sny a nerobíme zázraky. NDS v skutočnosti neexistuje.
Dopravný systém sa nestavia od Primaciálneho námestia, ale širšom ponímaní aspoň z A,HU,CZ respektíve v tom užšom z PK,DS,SC,TN,... A to z mesta aj do mesta.
Určite v minimálne polovici nemám úplnú pravdu. Alebo vôbec.
A este musim doplnit ze sice su nase VVER 440 omnoho bezpecnejsie ako RBMK, ale uz V1 je velmi stary a fakt by bolo dobre ukoncit jeho prevadzku a radsej dostavat Mochovce.
Verim ze to znie divne to ze ju mam rad a tvrdim ze je nebezpecna. O tom ze je bezpecna ma nikto len tak lahko nepresvedci. Uz len pri tazbe sa uvolnuje sajrajt ktory sposobuje rakovinu pluc a stitnej zlazy nehovoriac o tom, ze z vytazenych 1000 ton su uzitocne len 3 tony. A co je na tom ze ma tak fascinuje stiepna reakcia a to fantasticke mnoztvo energie ktore sa pri nej uvolni. A pekne je ze to dokazeme aj inac vyuzit ako len na elekt. enrgiu. ?
DP hl.m. Prahy a.s. vypíše do konce srpna tohoto roku výběrové řízení na 250 nízkopodlažních tramvají s dodávkami v letech 2009-2018. Ty mají doplnit již 20 nových tramvají Škoda Anitra 14T+, které budou dodány v letech 2005-2008 Tady jsou její fotografie http://www.ospea.cz/clanek.php?page=205
Jinak v během dalších 14dnů by měl být ukončen provoz starých souprav na lince metra A. Starými soupravami 81-71 se bude možno svést pouze na lince B. I na lince B se již brzy začne jezdit modernizovanými soupravami, po odskoušení zabezpečovacího zařízení ARS na modernizovaných soupravách se počítá s nasazením v běžném provozu. Stav vlaků v pražském metru je v současné době:
Linka C:42 nových souprav M1 + 6 dalších, které mají být hotovy na začátku příštího roku
Linka A:25 modernizovaných souprav
Linka B:Již 9 hotových modernizací čeká na zkušební provoz, zbytek je tvořen starými vozy 81-71.
Si: tak nech pristavaju este jeden guloidny plynojem a nebudu musiet externy horak zapalovat. Ved zlozenim je to nejaky metan alebo velmi podobny uhlovodik. Dostatocne horlavy, dostatocne vybusny, dostatocne stlacitelny, dostatocne bezpecny, aj ked nie blbuvzdorny - vid COV Vrakuna, leta pane 198asi1, tam im to po akomsi experimente cernobylskeho typu svaclo do luftu tak, ze privolani hasici pouzili technologiu riadeneho poziaru a kompletne to nechali vyhoriet a vytavit.
Vrchneho VRBUSTa asi para oparila alebo stretku smrtol, pretoze na Roznavskej pod zeleznicnym viaduktom sa novie rychlostničkä objavili! Smer Trnavka 40km/h, smer mesto 35km/h.
fobust: Hej, má vzdialenosť otočných čapov 7,5 m ale je zase o 2 cm užšia a má iný tvar, takže prejazdný profil je rovnaký ako T3. S tým palivom je to tak - zatiaľ sa dá využiť akurát tak na výrobu jadrovej bomby ale všetci dúfajú, že raz sa s tým plutóniom bude dať robiť aj niečo iného, tak sa to skladuje v dočasných úložiskách a nikto sa neponáhľa deponovať to trvale.
aj ked ma zabijes, tak ti nepoviem (mozno z toho aj naozaj robia len to teplo, ale co si dobre pamatam, tak myslim ze tam mali aj neaky rotacny stroj ktory im to pohanalo... mozno si to ale iba s niecim mylim, v kazdom pripade ten plyn co sa vyrobi urcite nespaluju vsetok jalove na tom vonkajsom horaku)
Elektrinu? Ja som si myslel, že sa to používa len v kotolni na ohrev vody alebo na čo... Nevieš, aký to má výkon? By ma celkom zaujímalo, koľko elektriny je schopná vyprdieť taká Petržalka... ?
hmm no mozno sa budes divit, ale oni v tej COV v Petrzalke z toho bioplynu aj elektrinu vyrabaju, akurat problem je ze raz je toho bioplynu malo a inokedy zas vela a ked ho je prilis vela a maju uz plne zasobniky, tak im nezostane nic ine, nez ho spalovat v horaku...
Amos: v principe by som s Tebou suhlasil, aj ked nie uplne. Take smeti napriklad same od seba nehoria tak dobre, ako si vela ludi mysli, preto sa im podkuruje plynom (obdobne ako neboztikom v kremacnej peci). Len som akosi nepochopil, preco COV Petrzalka najrv kakovy bioplyn zhromazduje v plynojeme a potom ho v prilahlom horaku spaluju a v lete i v zime nim vykuruju atmosferu. Na to by tiez mohla vrcat nejaka malo kW kogeneracna jednotka a sracky nic nestoja, naopak, za produkovanie splaskov platime stocne
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
m@rtin
http://ostravsketramvaje.webz.cz/wana/wana02.jpg