Niečo som čítal niečo mi poradili niečo som počul a niesom technický antitalent. A este niečo: bratislavské zápchy v horúcich dnoch a ktomu je bus plný a ešte pokazený snímač teploty chladiacej kvapaliny ,poddimenzovaný chladiaci systém na B73x dohromady urobia svoje.
Ak myslíš tú vôlu ventilov som dost stary na to aby som vedel rozoznat tieto zvuky. Otázka je či na motore v 3619 (LIAZ ML637/635) vôla nastaviť dá alebo je už zodratá vačka/zdvyhátka/vahadlá. To zistí len ten kto to rozoberie. A kedže tento typ motorov nemá samonastavovanie vôle tlakom oleja ako modernejšie typy tak sa musí pravideľne nastavovať. Ak k tomu pridám to, že tie motory ktoré sú prerobené na spalovanie plynu sa viac hrejú ,lebo zemný plyn je podstatne výhrevnejší ako nafta a olej ktorý tam dávajú v DPB nemá pri takejto teplote už dostatočnú viskozitu, stáva sa že tieto časti motora sa rýchlejšie opotrebúvajú ako na dieseli a tak sa na nich vôla musí nastavovať častejšie a keďže viem aké sú pomery v Krasňanoch tak je dosť možné že to nie je tam v ich podniku pravideľná údržba ako by bolo vhodné ale sa to robí až naposlednú chvílu . Skúsim prirovnať zvuk k vylagrovanému Oltcitu ak si ho počul a vieš si odmyslieť doslova pravidelný kovový hrkot čo veľké vôle v rozvodoch spôsobujú a porovnáš zvuk nastaveného s nenastaveným určite ak nie si hluchý pochopíš o čom to je. A o tom zapalovaní - totiž tieto plynáky fungujú ako zážihové motory na benzín tzn majú sviečky miesto trisiek a miesto vzduchu sa nasáva zmes plynu a vzduchu a elektronické zapalovanie ,ktoré používajú krátke karosy respektíve snímač ,ktorý riadi kedy sa má ktorý valec zapalit nie je štastne riešený, preto sa časovanie predstihu zážehu dosť často rozlaďuje. ?
Pribudne viac MIDI autobusov.? Či v BA uliciach budú rýchlejšie ako nosný systém, či budú mať dlhšiu životnosť ako električky / koľajové vozidla/, a či budú spokojnejší cestujúci však to už nespomenul. Nič nového len ... ?
Áno nie je, ale príde mi rozumnejšie investovať teraz o N peňazí viac a za tridsať rokov sa mi na ušetrených platoch vrátia. Pretože predsa to nebudem prevádzkovať krátko, metro sa prevádzkuje proste naveky ? , vie niekto o nejakom metre ktoré bolo zrušené ? (ale nie kôli bombardovaniu)
ale , ty si neaky expert od ucha, ako citam. Hmm, to by si ani stary harcovnici skuseny mechanici len tak nedokazali povedat. Hmm asi zaujimavu literaturu si cital coo? ☺
Dnes na Linke 30 3619 - B732 CNG Starko ma niečo so zapalovaním. Motor má dost nepravidelný chod ,ma podstatne znížený výkon a na voľnobehu má malé otáčky miestami takmer zhasína. Nebol plne obsadený ale na miernom stupaní mal vodič so zaradenou jednotkou čo robit aby sa rozbehol. Vôla ventilov tiež nie je o.k. Ak sa s tým dnes nebude niečo robiť v blízkej dobe može dôjsť k skriveniu klukového hriadeľa a k pridretiu lozísk (ak uz teraz nie je neskoro)co je na GO - takto moc tých penazí neušetríme! Ak zajtra plne obsadený bude vypravený na dlhé diely nielen ze sa tam asi nedostane ale bude to aj jeho koniec.
Vďaka za skvelý link. Všimol som si v texte
"...plnoautomatická prevádzka je finančne náročnejšia, ... "
Žeby boli platy veľa vodičov ako platy zopár informatikov???
Aj ja by som rád videl ako vyzerá tá skúšobná Pražská T6. Ale ak je v stave v akom bola publikovaná v DM tak potom nie. Alebo už jej dali v PARS Make-up? ?
naozaj? kde si videl foto? Pokiaľ myslíš tie, čo boli tu na stránke - tak tie boli od kolegu z Prahy. Do Bratislavy určite nedojdú skorej ako budú zaplatené...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BMko