ja si myslim ze za to, ze bratislavsky vodici su hovada netreba menit politiku vo vystavbe ale politiku v ich vychove a trestani...
Re #43858 drink: aj ja si myslim ze Stary Most by nemal byt spraveny tak ze prejde iba tankista..., ale zase nechcem aby sa tam jazdilo (jedine ak sanitky resp ND).
Re #43853 Bohumil Kovac: ja mam taky pocit ze dopravu v priecnych smeroch v petrzalke netreba retardovat, skor si myslim ze co najrychlejsi odvod vozidiel na krajne dialnice, a pri mimourovnovom krizovani mozu co zneuzivat???? ved nepojdu smerom na mesto po trase elektricky (teda verim ze k tomu nepostavia aj cestu:-)). Okrem toho si myslim ze spomalenie a drzanie vozidiel v strede petrzalky bude mat negativny dopad na zivotne prostredie (ktore dufam v tomto strede dostane parkoidny a odpocinkovy charakter) a v konecnom dosledku prispeje k zbytocnemu vytvaraniu kolon naviac. Pri spravnej preferencii to moze byt elektrickam jedno (a v pripade rychlej odtahovky duplom), ale brzdenim nebudu trpiet iba autickari ale aj zberne autobusove linky! Bez ktorych je elektricka of course na dve veci.
Re #43864 fobust: ehm, obmedzit IAD ano, ale postupne a s tym ze mesto bude mat kapacitu pre tych co jazdili IAD aby nastupili do MHD. Inak je obmedzenie IAD zaroven obmedzenim MHD (aj autobusy a trolebusy jazdia na cestach).
Re #43865 Ámos Keynes: mozno niekde nasli ten ukradnuty ? len uz v nom neboli listky tak ho zreparovali dali spat, a zajtra si pon asi pride ten co ho zobral... pekna fikcia cooo ?
Re #43870 b.kovac: Vy mate zaujem prechadzat cez tu trat aj inde nez tam kde bude lavka??? Bodaj by Vas zrazilo... myslim ze prechadzanie cez trat je krasne vidiet v Ruzinove... az by tam bola taka rychlost ako chceme (a to chceme) v Petrzke tak by asi nejeden zivot vyhorel (mozno nie ten zrazeny ale dedo padne v brzdiacej elektricke). A naco nam je prechadzanie cez trat hocikde ked potom nas aj tak blokuje Chorvatske rameno???
Ak by mala na safko kazdych 45 sekund vojst elektricka od Bombardier tak by asi nepokracovala niekam do dalsej casti mesta (co je imho blbost aby sme si spravili linku do race a do ruzinova a do dubravky atd atd), ale by sa mala na kvapocke alebo cez mostovu otocit spat. Na Safku je dost priestoru na vytvorenie mastneho prestupneho bodu z Petrzky na elektricky do Dubravky a Spitalsku, na autobusy iduce smerom na Dostojevskeho. Neviem kam viac by ste chceli ist, ved aj dnes sa cez stary most jazdi iba na safko a na dostojevskeho a dalej... takze ak sa na safku bude dat na tieto smery prestupit je to ok. ba dokonca si myslim ze skratenie liniek ako 78 iba po safko prispeje k zhusteniu intervalu na nich. rovnako budu moct hustejsie jazdit nejake cisto petrzalske linky na privod k elektricka a navyse bude novy most takze smery na mileticku mozu mat svoj autobusovy spoj. Ak bude terminal tak moze na safko jazdit kazdych 45sekund Bombardier.
"(svetelne krizovatky) ... a pre HD priepustne bez obmedzeni. "
Ehm, mate asi na mysli iba elektrickovu HD ze? Autobusy pripadne trolejbusy ktore by chceli mat trasy v priecnych smeroch nie su HD... A ak sa vytvoria koli krizovatkam kolony tak tam postoja aj tie autobusy a potom vam ozaj bude trvat 15 minut sa k tej elektricke prepracovat...
Moj kamarat byva na Vysehradskej, v spicke cestuje na safko bezmala polhodinu. To ze mu to bude trvat 12 minut ho isto potesi.
Na zaver pridam to ako to zmeni moje cestovanie. Byvam v ovsisti, osemminut trva mojmu autobusu kym pride na Farskeho (z toho dve a pol minuty stoji na krizovatke Mamateyova->Sustekova->Bosakova), no a potom osem az dvadsat minut ide cez most. Ak na Farskeho budem cakat 45 sekund na Bombardier bude mi ta trasa trvat 9 minut ak tam budem cakat 3 minuty na Bombardier bude trvat 13 minut.
Cize sa mi moze stat ze moj kamarat dojde na safko skorej ako ja, hoci by sme vysli z domu naraz. Ja sa s tym ale dokazem zmierit. Co vy?
elektricka sa stavia ako alternativa k uvazovanemu metru. Aktualny interval by bol mozno 3 minuty, ale stavia sa s perspektivou do buducnosti. Supravy plne segregovane by potom neboli obmedzene dlzkou ako teraz.
Ako myslim fobust napisal, prirodzenu barieru tvori uz Chorvatske rameno.
Co sa tyka Stareho mosta, vylucenie IAD sa priam ziada. Pokial chceme vylucovat IAD z centra, nemozeme ponechat prejazdny Stary most. Jeho uzavretie vzdy prinieslo upokojenie do oblasti Safka. Za zvazenie stoji ponechanie autobusov, pripadne nudzovy prejazd.
Rád by som sa dožil rozšírenia pešej zóny na ulice ako Štefánikova, Štúrova, Dunajská, Nám. SNP, Nábrežie,... nehovoriac o starom moste. A z pohľadu električiek je dosť nevhodná predstava, že si znova poženieme dopravnú tepnu (aj keď električkovú) stredom mesta - Štúrova - Kamenné, SNP. Pritom centrum nebude primárny cieľ dopravy.
Nenadával by som, keby sa aspoň tentokrát nadal vyriešiť prestupný uzol, resp. následné pokračovanie električkovej trate do oblasti Pribinova a okruh Miletičova - Plynárenská, pretože táto oblasť sa stane najväčším administratívno - obchodným bodom Bratislavy a jej dopravná obslužnosť bude podľa môjho názoru pekne problematická. Nehovoriac o prístave, ktorý bude musieť časom výstavbe ustúpiť. A preto by sa mi videlo logickejšie Petržalskú električku zviesť práve do týchto končín.
V Petrzalke je 90 sec. interval pri vozidlach s kapacitou 300-400 osob nerealny. Stacit bude aj 3 min., co dava priestor na urovnove riesenie kerizovatiel v absolutnom bezpecnostnom luxuse. My vsetko porovnavame podla toho, co je dnes. Ale toto su veci novej generacie, je to zalozene na uplne inom systeme ako na " vetrani" elektricky na zastavke pred krizovatkou. Prave naopak, elektricka tu moze stat az za krizovatkou, ktorej signalizaciu sama ovlada a synchronizuje so svojou jazdou. Urovnove krizenia s elektrickou budu na uplne inom principe ako dnesne svetelne krizovatky. Uz sa robia pripravne prace na podobne zrychlenie trasy z Dubravky. Nakoniec, ak sa tvrdi ze mimourovnove je trendom, tak sa treba pozriet v galeri na N. Jerssey. Zauijimava je tiez Breda v S. Franciscu, ale aj obrazky d3ko z Viedne. Praha Barrandov nie je porovnatelny problem s Petrzalkou. My tu poterbujeme liecit aj sidliskove prostredie. Chyba nam trochu mestskosti - bezna ulica ci namestie. Trocu viac kompaktnosti . Inak budeme mat stale pocit, ze je to noclaharen. Aj polozapustene riesenia su barierou, tiez sa da cez ne prejst len tam, kde sa urobi lavka. Aj v Ruzinove by mala byt elektricka ohradena nizkym zivym plotom, ako je to v Dortmunde, cele teleso by namiesto na betonovych paneloch malo viest travnikom. Chiodcio mouz prechadzat cez urcene priechody, tie musia byt konstruovane bezpecne. Ja som taky u nas este nevidel... Ale existuje 2x istene systemy - svetelna signalizacia+ lomeny pohyb chodca cez cestu tak, ze pred vstupm do jazdnej drahy je nuteny pohybovat sa aspon 7-10 krokov v smere oproti smeru jazdy. A dalsie signalizacne prvky - zmena charkteru povrchov v mieste priechidu ale najmä pre vizidla aj pred nim. V mieste zasávok sa dá priechod pre pesích variesit úplne bezpecne.
Pri urcovani toho intervalu jazdy treba aj vediet, ze podla sucasnej studie Dopravoprojektu to zo stareho mosta vyusti na Safarikovo nam, a tento priestor ma svoju obmedzenu unosnost. Tam nemoze ( a ani netreba...co dalej?) vojst kazdych 45 sec. dlha 40m elektricka typu Bombardier. To je prave chyba magistratu, ze sa nehlada aj ine druhe spojenie s mestom. Ba jednej pupocnej snure je system zranitelny, lebo problemy nebudu v petrzalke, ale v centre. Ako dalej ? Kym sa pojde zem, prejde par desatroci...P0roblem nerozvetvenej elktricky v Petrzalke ma este jeden problem: dokaze priamo obsluzit len 1/3 Petrzalky, ostatni sa k neh budu musiet dostat priecnymi spojeniami, t.j. prestupmi. A tu bude strata casu pre cestujucich...Lebo z Janikovho dvore pridem na Safko za 12 min., ale 15 min. sa budem musiet k elktricke prepracovat. Dnes mi dojde z konecnej Luky VIII autobus na hl. stanicu za 29 min. V case spicky. Som presvedceny, za aj busy budu musiet nadalej fungovat.
Co sa tyka nakladov ,odpoved pre 43853 : mimourovnovy variant povrchoveho vedenia stoji 6 miliard, z toho 1,5 su len tie nadjazdy....Take iste naklady su vyratane pri polozapustenom variante. Ten nic nesetri, jazda okrem toho neposkytuje pozitok...cestujuci maju hlavy v urovni terenu ak nie nizsie. Svetelne krizovatky novej generacie su ovela lacnejsie, su vysokobezpecne a pre HD priepustne bez obmedzeni.
Co sa tyka stareho mosta - ak sa zrekonstruuje len v profile elktriciek, nebudu moct buduce generacie ale ani my ho vyuzit v pripade nudze na IAD. Pre MHD elktricky+bus by mal byt, ale nie formou jazdy busov po kolajniciach. Obmedzenie IAD nebude len snom, aj v tejto oblasti budeme musiet postupne prijimet normy EU. A aj ich kulturu dopravy, inak nebudeme rovnocennymi partnermi.
Venoval by som galerie par fotografii, ak by mi niekto poradil ako sa to tam da ulozit. Mozno by to bolo vidiet kvoli nasmu rozmyslaniu. Pozdravujem .
Ja len k tej premávkovej rýchlosti.
Metro v Prahe má premávkovú rýchlosť na Áčku je 30km/hod na Bčku je 37km/hod a na Cčku je 36km/hod.
Znamená to, že miesto podpovrchového riešenia klasického metra, hlavne teda na Áčku, mali v Prahe stavať povrchovú úrovňovú rýchlodráhu?
Ono to je vsetko pekne napisane, ale ma to jeden veliky hacik: Totiz dopravaci v nasom meste nechcu o obmedzovani IAD ani pocut a vsetci, co roky sledujeme stav dopravy (nielen verejnej osobnej dopravy) mame jasno v tom, ze akekolvek obmedzovanie IAD je snom. A akekolvek urovnove krizovanie by dopadlo tak, ze by tam elektricka musela najmenej pribrzdit, alebo by vetrala v zastavke, co je o nicom. Bohuzial. Suhlasim s tym ze podjazdy a nadjazdy nie su prave tym estetickym riesenim, ale ine u nas neprichadza do uvahy, aj s dovodov ktore som spomenul.
Tak mam pocit, ze sa nam rozmaha jazda na zadnom spriahadle. Mozno to bola nahoda, ale dnes som ich videl troch.
Kokos a za bieleho dna dokazali daky sprayeri na 7104 (momentalne vo farbach T-Mobile) nasprayovat ciernym sprayom daco... Ale vodicka to na konecnej vydrhla. Mi vravela, ze to museli niekde v Ruzinove asi. Mozno to bola ta ista partia, co som ich ja videl sa vyvazat na zadnom spriahadle. Kua, skoda, ze vodic nesmie pouzit voci ludom fyzicke nasilie. Mam co robit niekedy...
Ahojte,prosim vas mohol by mi dakto povedat,ci aj vam nejde stranka www.cp.sk ??? su tam cestovne poriadky SAD a vlakov a potrebujem sa tam surne dostat,ale nejde to.... ?
Bohumil Kovac: urcite sa da s vela bodmi Vasho prispevku suhlasit bez akychkolvek vyhrad, ale s istymi aj nie. Petrzalka potrebuje rychlu, lacnu, kvalitnu a ekologicku dopravu. Preco ju pouzit ako retarder IAD? Co je to za nezmysel umelo stavat miesta moznych kolizii? Trendom vo svete su mimourovnove krizenia a krizovatky. Bezvyhradne s Vami suhlasim v tom, ze takyto system je mestotvorny. Utvorme si ho tak, aby bol funkcny a ucelne splnal nase poziadavky na kvalitu MHD.
takmer so všetkým súhlasím. Myslím však, že je možný aj kompromis: napríklad estakáda od Starého mosta po prechod cez Chorvátske rameno, potom väčšinou po povrchu, prípadne jedna podzemná stanica. Mimoúrovňových križovaní s IAD môže byť viac, ale na estakáde, alebo pod zemou by mali byť autá, nie električky!!!
Ešte jedna poznámka: Starý most by podľa mňa mal ostať bez IAD, prípadne len ako občasná/dočasná výpomoc pri nejakej havarijnej situácii (niekto ale môže povedať, že havarijná situácia je stále ? ).
SZKV: zas posudzujes cosi, comu nerozumies? Co to je za zvratenost, aby som rychlodraznou elektrickou spomaloval auta??? Nemas pocit, ze by to bol pridrahy retarder?
proti spomalovaniu aut sice nic nemam, ale nosna kolajova trat by mala byt podla moznosti co najmenej zranitelna a preto by som povazoval za vyslovene nevhodne pouzit trat ako prostriedok na spomalenie auticiek. Auto v kolajisku sa vyskytne aj bez toho aby vobec skolidovalo s kolajovym vozidlom, staci ze je trat niekde pobliz cesty. A to je ta zbytocna zranitelnost, cestujuci urcite budu mat radost ked im vozidla nebudu premavat pol alebo aj celu hodinu kvoli neakemu autu ktore malo kolajisko spomalit... A pristup cestujucich bude potom asi taky, ze autobus sa nehode vyhne, elektricka nie, tak my chceme radsej autobusy...
OK, každý má svoj názor, ale ja som bol pozreť na pražskom Barrandove a alternatíva dráhy, ktorá je hĺbená, na niektorích úsekoch sú vybudované umelé tunely je podľa mňa omnoho lepšia. Povrchové riešenie ako napr. v Ružinove taktiež tvorí bariéru. Detská hocikedy môžu vbehnut velmi lahko pod kolaje, kdežto ak je trat mierne zapustená v zákope a na niektorých miestach kde sú komunikácie je zakrytá, vylučujú zbytočné náklady na svetelnú signalizáciu , zložité križovatky a nebezpečnejšie prostredie. Podľa mna je Barrandov presne tým projektom a krásnym príkladom, ktorého by sa mala v hlavnej línii Petržalka držať, a nie žiadne estakády, úrovňové alebo podzemné riešenia, ktoré sú možno drahšie ako to na Barrandove.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si