Reakcia na: papuca #43414:
Moj nazor na zaklade dlhodobeho pozorovania je, ze zo strany vedenia mesta bol ticho akceptovany rozvojovy scenar "A" - teda dalsi rast individualnej dopravy a stagnacia, pripadne pokles MHD. Ak vychadzas z tohto scenara, potom su kroky magistratu dlhodobo pochopitelne, pre stagnacny variant naozaj netreba robit velke nakupy, staci raz za cas zrekonstruovat nejake vozidlo z minuleho storocia (napriklad pritlct tackerom schody :-))
Po dostavbe rozostavanych dopravnych stavieb (dialnica Einsteinova, tunel Sitina, most Kosicka), vyhladovo aj Severnej tangenty, sa moznost pohybu autom po meste zlepsi - dostup do centra samozrejme nebude az taky idealny, ale kedze pokracuje presun obchodov, sluzieb aj firiem smerom z centra von, je to len otazka najdenia vhodneho rezimu - pri nerieseni hromadnej dopravy v centre bude centrum postupom casu stracat na vyzname, a na navstevu divadla resp. koncertu uz nie je utrata za podzemnu garaz taka vyznamna polozka.
Na rozdiel od tu prevladajuceho nazoru si nemyslim, ze stagnacia je zapricinena vyhradne nedostatkom penazi. Peniaze aj na mestskej urovni su otazkou priorit a tiez schopnosti ich ziskat... Posledne mestske volby boli v roku 2003, do dnesneho dna sa dalo urobit daleko viac, ako iba audit, ktory nakoniec pre DPB vyznel takmer pochvalne (a teraz uz pol roka cakame na "audit linkoveho vedenia"), a projekt "volebnej elektricky".
Zhodnotenim tohto stavu je, ze pre najblizsich 10 rokov je asi najvhodnejsim riesenim dopravy zaobstarat si auto a diverzifikovat svoje poziadavky na rozne sluzby tak, aby si v spicke nemusel chodit do centra. Bratislava sa sice bude formovat podla toho a mestotvorne funkcie budu vsade a nikde, ale zrejme nikomu z kompetentnych to nevadi.
SDF