Reakcia na: yale #42882:
"v prípade električky výstavbou do Petržalky všetko skončí, neexistujú plány na ďalší vývoj tohto systému." - Dovolím si citovať z Návrhu ÚP:"Návrh uvažuje s vybudovaním segregovanej trasy nosného koľajového systému v Petržalke (v osi komunikácie Jantárova), ďalej s prekonaním Dunaja tunelom a s vytvorením okruhu okolo centra mesta v podzemnej úrovni s 2 prestupovými stanicami (Kamenné nám. a Trnavské mýto - Filiálka). Ďalšie vedenie (...) Za zmysluplnú I. etapu je potrebné považovať vybudovanie nosného systému z Petržalky tunelom pod Dunajom po stanicu Trnavské mýto. V súlade s prijatým uznesením MZ č. 251/2003 sa pre 1. fázu I. etapy navrhuje zapojenie radiály z Petržalky do centra mesta cez Starý most na sieť povrchovej električky s rozchodom 1000 mm ako dočasné riešenie do výstavby tunela pod Dunajom."
Toto nie je plán na ďalší rozvoj systému? Či sa dodrží alebo nie, to nemôže teraz nikto povedať, ale plán na ďalšie pokračovanie rozhodne existuje.
yale
Počet liniek zo Šafka by sa v prípade shuttle zvýšil, to je samozrejmé - ale boli by to linky doplnkovej dopravy rozbiehajúce sa hviezdicovými smermi z tohto bodu a bol by to dobrý základ výstavby nového linkového vedenia. Zatiaľčo v prípade električkového triangla sa jednoducho nijaký základ nosného systému nevytvorí, stále budú existovať linky E, A, T bez zjavnej hierarchie.
Električky z Petržalky nebudú prechádzať "radiálne cez mesto", pretože určité smery jednoducho chýbajú (trasu na Hlavnú stanicu by som nenazýval radiálnou) a ak sa pozrieš na mapu nosného systému, ten by do systému pridával presne tieto trasy, čiže má svoju logiku a je navrhnutý pomerne dobre (aspoň v CMO) a trasovanie je dlhodobo stabilizované, nie je dôvod, aby sa realizovali provizóriá.