Reakcia na: yale #42882:
"v prípade električky výstavbou do Petržalky všetko skončí, neexistujú plány na ďalší vývoj tohto systému." - Dovolím si citovať z Návrhu ÚP:"Návrh uvažuje s vybudovaním segregovanej trasy nosného koľajového systému v Petržalke (v osi komunikácie Jantárova), ďalej s prekonaním Dunaja tunelom a s vytvorením okruhu okolo centra mesta v podzemnej úrovni s 2 prestupovými stanicami (Kamenné nám. a Trnavské mýto - Filiálka). Ďalšie vedenie (...) Za zmysluplnú I. etapu je potrebné považovať vybudovanie nosného systému z Petržalky tunelom pod Dunajom po stanicu Trnavské mýto. V súlade s prijatým uznesením MZ č. 251/2003 sa pre 1. fázu I. etapy navrhuje zapojenie radiály z Petržalky do centra mesta cez Starý most na sieť povrchovej električky s rozchodom 1000 mm ako dočasné riešenie do výstavby tunela pod Dunajom."
Toto nie je plán na ďalší rozvoj systému? Či sa dodrží alebo nie, to nemôže teraz nikto povedať, ale plán na ďalšie pokračovanie rozhodne existuje.
macXio
Metro by kopírovalo električky, tie by sa mohli rovno zrušiť po dostavbe celého metra.
V tomto roku sa má začať upravovať karloveská radiála, t.j. na všetkých križovatkách by mala mať električka úplnú prednosť.
Pred pár mesiaci som videl, v nejakých novinách, schému električkových trás v budúcnosti, po dobudovaní nosného systému (električka).
Podľa toho by mal byť centrálny mestský okruh, ktorý by viedol v tej trase ako bolo plánované metro v centre, zároveň by bola ponechaná aj časť exitujúcich tratí v centre nad zemou.
Ostatné trate (radiály), vrátane vajnorskej by mali byť postupne rýchlodrážne, alebo aspoň na niektorých miestach s úplnou preferenciou na križovatkách.
Na dúbravskej radiále sa počíta s predĺžením trate po lokalitu Dúbravčice (plánované depo, prestup na vlaky v plánovaj železničnej zastávke Dúbravčice).
Vajnorská radiála by mala pokračovať zo Zlatých pieskov po ŽST Vajnory (prestup na vlaky, autobusy).
Ružinovská radiála by mala byť predĺžená na letisko.
Výhľadovo, je možné že sa predĺži aj petržalská trať ešte viac na juh do lokality Petržalka-Juh kde sa uvažuje na výstavbou.
Teraz čo napíšem sa pre niekoho môže zdať hlúposť, podľa mňa MHD v Karlovaj Vsi resp. Dlhých dieloch, alebo vo Východnom, predbehla budúcnosť. Autobusové linky z týchto lokalít nejdu priamo do centra, ale je zabezpečený prestup na "nosný systém". Tak by to malo byť postupne aj v niektorých ďalších častiach mesta.
Teraz to nevyzerá v Karlovke bohvieako, ale po vybudovaní trolejbusov na Dlhé diely, a pri preferencii električiek sa to zlepší.
Pre porovnanie dávam linku 91, po dokončení petržalskej trate, pretože už nebude chodiť z Čunova pod Nový most, ale len po Janíkov dvor, kde bude prestup na eletričky.
Vypadalo by to dosť čudne, keby trolejbusy/duobusy z Dlhých dielov premávali súbežne s eletričkami až do centra, a zas bus z Čunova ani nie po veľmi súbežnej trase, len po Petržalku.
Podľa návrhu linkovania mi dosť čudné pripadá, že z Petržalky do Dúbravky sú plánované až 3 linky (12, 83, 85) a to chce DPB rušiť súbehy liniek...
no a čo sa týka Kamzíka, lanovky a dopravy tam, by sa tam hodila nejaká doprava z Koliby. Mohli by tam chodiť napr. midibusy (SOR) medzi Kolibou a Kamzíkom, to je taká trasa že by stačil jeden bus,... a cesta je dosť široká, ale hlavne by sa malo začať využívať parkovisko na Brečtanovej, hlavne že tam je značka niečto v tom zmysle: majeto hlavného mesta Bratislavy...