Reakcia na: petert #42330:
Nepise sa o nej preto, lebo vobec nie je nutna. V Liberci zacali v roku 1990 a dodnes nie su hotovy, navyse cast siete aj ostane na rozchode 1000 mm, nebude sa tam menit. Su to vyhodene peniaze a ti, co zmenu obhajuju casto nemaju dostatok odbornych vedomosti, otazky financne, ako aj dalsie ktore s tym suvisia, nikto neriesi.
piki
Električka nestačí, lebo metro je nielen o kapacite ale hlavne o rýchlosti prepravy a nezávislosti na vonkajších podmienkach (zápchy, dážď, snehová kalamita apod). Keďže ide o záležitosť finančne veľmi náročnú, bude v budúcnosti zrejme iba v centrálnej mestskej oblasti a všade tam, kde sa bude dať bude ako rýchlodráha na povrchu na samostatnom telese. Stratia sa tým síce niektoré vyššiespomínané výhody, ale bol by to kompromis medzi nákladmi a kvalitou. Z tohto hľadiska by preto mala byť budovaná aj dráha do Petržalky. Vybudovať rýchlodráhu na normálnom rozchode 1435 mm ako prvú vetvu nového dopravného systému. Inak budeme mať, ako som už minule napísal, iba ďalšiu vetvu bratislavskej úzkokoľaky, ktorá postupne (ako poznáme DPB) upadne na kvalitu ostatných tratí, takže to bude o ničom. Teraz má Bratislava jedinečnú šancu vybudovať niečo nové a bola by obrovská škoda ju nevyužiť.