Reakcia na: chaos v mysleni #42298:
Mne osobne hovoril p. Ing. Kolada, ako uňho lobujú každý druhý deň nejaké firmy za postavenie metra rôznych váh (od najľahšieho, cez ľahké až po ťažké ? ). Akurát že jeden z hlavných problémov je, že každá táto firma je napojená na nejakých ľudí v Ba, ktorí sa na tom nabalia, a väčší problém je, že žiadna nebola ochotná akceptovať požiadavky mesta na nákup istého typu vozidiel a na trasovanie v určitých trasách. Tí inžinieri - predstavitelia zahraničných firiem vždy dojdu už aj s konkrétnym svojim typom vozidiel a svojim návrhom trás. Výsledkom mala byť zvyčajne 1 linka metra pod zemou z Petržalky, pod Dunaj s konečnou napr. na Hviezdoslavovom nám. , Hlavnom nám., v zóne Pribinova, a pod...
yale
V predloženom pláne sa napr. nikde nespomína také plánovanie električkovej trate tak, aby všetky prvky (rozchod trate, oblúky, rozmery staníc, nosnosť konštrukcií) umožňovali jednoduché prispôsobenie na prevádzku s inými vozidlami, takisto sa v štúdii ignoruje riešenie problematiky Šafárikovho námestia - predstavoval by som si, že takáto štúdia by mala obsahovať návrh dopravného riešenia vrátane vplyvu na existujúce električkové trate v centre, zatiaľ sa len mlčky predpokladá, že doprava z novej radiály bude v pohode prechádzať "lievikom", a tiež, že električky ktoré sa budú na novú radiálu dostávať cez centrum z ostatných radiál, budú môcť prichádzať na Šafko tak presne, aby sa zaradili do taktu na radiále do Petržalky. Zaujímavý je aj predpoklad, že cesta električky zo Šafka na Hlavnú stanicu sa magicky skráti zo súčasných 13 minút na 8 minút (pričom na omnoho dlhších tratiach sa očakáva úspora iba v rozsahu 2-3 minút)... Celé riešenie Šafka (pričom je zásadné pre ďalší rozvoj) je v projekte zanedbané, nie je napr. jasné ani umiestnenie zastávok pre smer do Karlovej Vsi (najbližšia zastávka bude až Nový most?)...
"Nová zmena" s prekvalifikovaním Starého mosta na električkovo-automobilový prinesie ešte viac problémov a otázok...