najprv len taka dolezita vec:dkujem tym zamestnancom dpb, ktori robia kvalitne a spolahlivo svoju pracu. no a teraz:uplne s tebou suhlasim (ako som tu uz viackrat pisal), ze BA nepotrebuje a najmenej dalsich 20 rokov nebude potrebovat tazke metro ako ho pozname napr. z prahy alebo viedne, a ze to, co sa navrhuje, je dostacujuce riesenie. lepsie povedane, ze rychlodrazna vysokokapacitna elektricka staci. vobec nemusi chodit pod zemou. v amerike napr. taka MARTA jazdi kade tade hore dole (ale vzdy segregovana od ostatnej dopravy!). ale zasa ak si nedame pozor, a postavime tu nieco, co bude len obycajna elektricka, tak mozme ist do kelu aj s celym dpb a p. zacharom na cele. treba davat pozor, aby sa to, co zacneme stavat, dalo pouzit aj za 20rokov. ci na tie kolaje sa bude dat posadit aj nieco ine, ci to nebude stat na kazdom rohu a ci sa tym bude dat prejst dlhy usek za kratku dobu a ci turista v meste pojde napr. od tesca na racianske par minutiek a kedykolev sa bude moct vratit spat do svojho hotela pri carltone. ale to este stale nestaci. je tu vzdy jedna vec a ta stoji menej ako metro, ci rychloelektricka. snaha kompetentnych a propagaciu mhd, o jej lepsiu udrzbu, snaha o naozaj sluzby zakaznikom. dpb sa tvari, ze nam robi neviem aku sluzbu, ale zatial sa len stale stazuje na to, kolko ju co stoji, kolko musi vynakladat na vandalov a pod. proste fnuka a fnuka…a potom si manazment rozdeli odmeny a je to. p. zachar by sa mal obcas prejst po nejakej vozovni. kontrolovat pracu zamestnancov a to, ci si napr. aj sofer uprace miesto. ci servisny robotnici nenechali vacsiu spinu ako cestujuci. mal by sa obcas povozit po meste a vidiet, co naozaj ludia potrebuju.
a na margo pana l. romana: heh, veru tak, ten si len hovie u synov v restikach a obcas zapoti nejaku kravinu, aby sa zviditelnil,ked to prave potrebuje…uplna klasika.
nndro - rozdiel je v elektrickej vyzbroji. ked sa pri rozjazde zapocuvas, zistis, ze 7715 piska a 7777+7778 ma klasicky zvuk ?
Inak samozrejme je rozdiel aj v tom, ze vozidlo 7715 je po kompletnej GO s modernizaciou, ale dovodom odlisneho typoveho oznacenia je hlavne el. vyzbroj - u T3P je to TV Progress a u T3SUCS odporova vyzbroj TR37
K NDS: Mnohí diskutujúci by si mohli uvedomiť, že súčasný zámer na výstavbu električkovej trate do Petržalky nie je víťazstvom "električkofilov", ale skôr modifikovanou stratégiou zástancov metra - akýmsi "reálnym metrofilizmom". Územnoplánovacia dokumentácia a jej návrhy totiž žiadnu električkovú rýchlodráhu ako hybridný systém medzi plne segregovanou a uličnou koľajovou dráhou nepozná. Návrh ÚP hovorí o výstavbe prvej etapy NS ako električkovej rýchlodráhy so zapojením do existujúcej siete na Šafárikovom nám. Úsek Bosákova - Janíkov dvor je navrhovaný ako plne segregovaná trať, ktorá bude po dostavbe tunela popod Dunaj tvoriť petržalskú časť NS (nazvime to metro).
Ide teda skôr o reálny pokus ako vybudovať metro (postavenie aspoň prvej časti Bosákova - Janíkov dvor) a v prípade dostupných peňazí neskoršie dobudovanie tunela popod Dunaj, či iných úsekov. Takto sa rozloží budovanie na menšie a teda aj lacnejšie a ľahšie realizovateľné úseky. Dočasné využitie Starého mosta môže (ale nemusí) oddialiť budovanie tunela popod Dunaj. Aj v prípade oddialenia je možné (a podľa môjho názoru pravdepodobnejšie), že budovanie metra po etapách Janíkov dvor - Bosákova a Bosákova - centrum bude rýchlejšie ako keby sa celý úsek metra Petržalka - centrum (aj s tunelom) staval naraz.
K článku "Po Starom moste budú autá jazdiť naďalej" len krátko:
To, že dodatočné financie na tento návrh zabezpečuje Ľubo Roman, dáva reálnosti celého návrhu asi takú vierohodnosť ako má lanovka na hrad Naviac nikde v článku som nevidel, že aj keby po moste jazdili autá, tak by jazdili po električkovej trati.
nuz zial, strasne mi to, co nam obcas predvadza dpb (cest tym, co sa naozaj snazia) pripomina istu situaciu. ked sme sa prestahovali z ciech na slovensko, bolo potrebne, aby sme 3 roky zili na dedine. tam mali obnovovat radnicu, cesty a pod. stale neboli peniaze, tak sa len latalo, a latalo. radnica sa za lacny peniaz opravila a hotovo. keby aspon ludia, co mali na starost cistotu a poriadok v obci nemali socialisticky pristup k praci, bolo by tam aspon cisto. ale zial, lacne opravene vecicky prestali vyhovovovat a zacali sa samozrejme kazit. turistou (blizko tatier) nikto neprilakal.
potom, asi po 6 rokoch prisla zmena. nova pani starostka nepoznala frazicku „neda sa“. ked bolo treba, vybavila aj certa. aj na vlastne naklady casto zobrala auto a behala po uradoch a kade tade po slovensku a europe, az kym nevybavila aspon nieco. radnica sa znovu srekonstruovala, cesty lepsie opravili a spravila sa kampan, ktora malu obec trocha predstavila turistom. ludia, ktori boli zodpovedni za cistotu a udrzbu nemohli len tak postavat a uz za bieleho dna popijat. muselo sa makat a k sebe vyberala tych ludi, ktori nie len ze chceli zarobit, ale praca ich velmi bavila a aj ked nebolo prave na odmeny, ludia s nasadenim pracovali dalej.dnes, je tam pekne, relativne cisto a hlavne, zacali sa tam ubytovavat v zime liziari, v lete horali ;o) a co sa stalo, ludi a aj dedina na seba zacala trocha zarabat. dokonca mnohi zapadni turisti niekedy uprednostnia hotel v centre mesta… a o tom je zlepsovanie sluzieb…
No jasné, že metro je drahé jak svina... Ani nehovorím, že metro treba. Lenže zatiaľ nikto nevymyslel lepší (relatívne) spôsob dopravy. Rýchly a kapacitný. Pri budúcich potrebách tohto mesta si vzhľadom na súčasnú a plánovanú dopravnú infraštruktúru nemôžme myslieť, že v budúcnosti pri neuveriteľne zvýšených nárokoch vystačíme s vozmi električiek s kapacitou 300 pas aj keby za sebou chodili každé 2 minúty. V ostatných veľkomestách jazdia v špičke narvané súpravy metra (kapacita 1250 ľudí) každú minútu - až dve !!! A to s tými električkami neurobíme ! A za pár rokov budeme musieť. Takže prídu na rad autobusy ? Tá električka má byť ako dopravným prostriedkom, ktorý bude kapacitne stíhať tak 10 rokov ? Ste sa zbláznili ? Máte nad 50 rokov, že už budete pod zemou a nebude Vás to zaujímať ?
Serem ti na elektrickofyilov... Lenze... Dobre postavme metro... A kto bude cestovat a platit za listok na 10 minut 1500 SKkk aby sa vobec nieco postavilo ""!!!! To je trosku udrbane... Aj by som chcel aby BA mala metro ale jasne a zretelne je tu odvovodnene , ze preco nie a objasnene ze kde je aj sever !!! Uvidime co sa stane po dobudovani elektricky do Petrzalky a otvoreniu Mosta KOsicka..--- To nikto nemoze vediet .. samozrejme okrem nejakych dopravnych analytikov kt. na to maju skoly !!!
Ak nechceš byt odj*baný električkofilmi, tak o metre nepíš..............Oni to nikdy nepochopia, že "niesme takí bohatí, aby sme stavali lacné veci, ktoré neprinesú rapídny obrat v kavalite cestovania"
A navyše vačšina na čele s ...ma odpor voči metru
A či sa to niekomu páči alebo nie, toto mesto to metro, pokiaľ bude chcieť byť konkurencie schopným a rozvíjajúcim sa mestom jednoducho bude musieť mať. A je mi veľmi ľúto, že si niektorí myslia, že toto mesto jednoducho bude fungovať s tak shitnou dopravou akú plánujú. Skúste si založiť zastúpenie firmy mimo územia Starého mesta, Nového mesta alebo Ružinova. Si ihneď o Vás pomyslia svoje... Je to jednoducho pre ľudí ďaleko. Lebo zdolanie tých pár km zaberie neskutočne veľa času...
Do ďalšieho pokračujúceho hyzdenia tohto mesta, želám všetkým zainteresovaným veľa úspechov a aby z toho natieklo čo najviac. Ďakujeme... ? Ste ešte horší ako stavitelia pred 1989 s tým rozdielom, že vy aspoň nebúrate historické budovy... Takže vďaka, v podstate sme naozaj radi, že Vás máme... Inak by sme nevedeli asi čo s takými ideálnymi vyhliadkami do života pre ĽUDÍ v tomto meste, akoby nestačilo že máme v meste rafinériu a chemičku...
Presne tak, a kopa blbečkov na to naletí ? Nedávno sa Ďurkovský vyjadril, že s metrom sa počíta, toto riešenie sa nezavrhlo, čo len ešte viac potvrdzuje to, že tá smiešna električka nemože byt nikdy nosným systemom!!!!
Neber to ako útok, ale NOSNÝ DOPRAVNÝ SYSTÉM NEEXISTUJE !!! Je to len povolebný a predvolebný (neviem presne ako to slušne nazvať keď ťa niekto oklame...) Len tak medzi rečou... Že niekto vyslovene hlúpo zavedie zatiaľ električku do Petržalky - to je Nosný dopravný systém ??? Systém ? - od systému má veľmi ďaleko, dopravný - možno áno, nosný ? - to ani náhodou !!!
Ludia, preboha, toto je tá vaša rýchlodráha ??? To bude naozaj strašne rýchle, nielenže to vyustuje na Šafku v križovatke, ale pravdepodobne to bude stat aj v zácpe na Starom moste, toto je ten váš nosný systém ??? Takto ste to chceli ??? Nič sa nezmení v doprave s Petržalky do centra okrem linkového vedenia v Petržalke, na moste aj tak všetko ostane stát!!!!!!!! Toto je tá vaša zvrátená predstava o preferencii a SEGREGÁCII ??????????????????????Hambím sa za ludí, ktorí takto uvažuju a maju takuto zvrátenú predstavu o nosnom systéme !!!! FUJJJJJJJJJ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠
no jo, ty novejsi busy v praze jsem taky nevidel nejak pocmarane (jezdim casto budem za vrsovic na florenc-myslim, ze je to cislo 137 nebo tak nejak), ale stare tramvaje maji toho plno (23 napr.), ale je videt snaha o cisteni. novejsi tramvaje jsou asi udrzovanejsi. tag-no comment… pokud se nemylim, na slovensku uz za takovy pocin, jako je „umeni“ pocmarat vozidlo verejne dopravy hrozi i basa. diky Bohu ;o)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
sommelier