Reakcia na: Ámos Keynes #41594:
Re #41591 Peter:
bre dopoludnie. dakujem vam pani za vysvetlenie. fakt, potesilo ma to. lajk je z toho trocha dopleteny a vyzera ako blbec, ale myslim, ze nakoniec to je prave najma lajk, kto sa mhd vozi.
o5, lajkovi sa zda byt metro lepsim riesenim, ale zasa kto sa vozil vo svajciarsku elektrickami v mestach, kde nie je metro, vie, ze aj dobra – rychla a segregovana elektricka, ktora ma dostacujucu kapacitu a jazdi v kratkych intervaloch, staci v mestach pod miliona obyvatelov.
len ma nestraste s tym, ze po novej trati budu jazdit obycajne elektricky!!! to v ziadnom pripade!!! to by bolo strasne. a „hradni pani“, ktori teraz pocas summitu pchali propagacne letaciky,kde spominali aj vystavbu rychlodrahy, by si mali pobalit svich 5 svestek a jit radeji kopat tunel pro metro.
a este mi napada. takze to bude uzkorozhchodna (ci ako sa to povie) trat? teda s rovnakym rozchodom ako su kolajnice teraz na starej trati? nebude ne nezmyselna investicia?
prepacte aj sa pytam sprostosti,len tieto otazky som si zacal klast,ked som sa o to zacal zaujimat a ked mi priatelia, ktorych vodim po BA kladu otazky ohladom nasej nie prave stastnej mhd.
dik moc a prajem vam pekny den
?
Peter
Rychlo tram, Metro.
Tvoj dotaz: Ci je tram do Petrzky dostatocne riesenie
namiesto tazkeho metra a ci je tazke metro pre BA
nevyhnutne?
Na uvod k mojemu postoju par info.
O pojekt BA metra sa zaujimam nejakych par rokov,
mam dost info, projektov a materialov o roznych typoch metra pre BA.
Na zacaitku uvah o metre (rychlodrahe) v BA sa uvazovalo
o rychlodraznom voze R2.
(Pozri : http://www.metroweb.cz/metro/R1/R1.htm
ked si precitas pokec, je tam spomenuta aj BA)
Podobny voz mal byt aj v Prahe (R1) s tym rozdielom, ze vozy pre BA mali odber prudu z troleja,
teda boli spantografom. Pocitalo sa, ze na radialach pojde system na povrchu a v centre v podzemi.
Tento projekt bol zamietnuty, pretoze Sovieti sem dotlacili
Mytisciny
(pozri: http://www.metroweb.cz/metro/81-71/81-71.htm)
a vozy CKD R boli zrejme nevytanou konkurenciou.
Kedze v tom obdobi nebolo mozne, alebo vytane
vymysliet nieco lepsie ako Ruske 81 71, rozhodlo
sa pre BA rychlodrahu pouzit vozy Sovietskej vyroby
ako ich pozname z Prahy. Tomu sa prisposobil
aj projekt systemu, ktory (podla mojich rozhovorov s projektantami BA metra) nebol pre BA najstastnejsim
riesenim - ale bolo to v tom case jedine riesenie
dopravy rychlodraznym systemom na baze metra.
Tolko k "tazkemu" metru v BA.
Podla mna tram trat do Petrzky problem nevyriesi, len
oddiali vystavbu metra na par (10-20?) rokov.
Ak bude v BA niekedy metro, nikdy to nebude metro "tazskeho" typu. Tuto "sancu" BA nevyuzila,
vystavbu klasickeho metra zatavila, haldalo sa ine,
"vhodnejsie" riesenie, az to skoncilo pri eline.
Existuju aj projekty "lahkeho" metra pre BA
kde sa pocita s klasickym kolajovym vozom, odberom prudu
z tretej kolaje, stvorvozovymi supravami pri dlzke nastupista cca 80 m.
Nemusim pripominat, ze hlavnym dovodom proti vystavbe metra v BA je vacsia financna narocnost projektu, na ktore
samotne mesto nema prostriedky.
A metro nie len vec mesta, je to aj vec politicka, ale to uz je ina tema.
Co sa tyka elektrickovych vozidiel pre trat do Petrzky,
uvazuje sa s kupou new nizkopodlaznych vozov,
pouziju sa aj vozy ktore su v premavke v sucastnosti.
Peter.
P.S. :
Niektore z udajov som pouzil na fore v minulosti,
sorry ak ste sa docitali nieco 2 X.
P.S. 2 :
Zastanci rychlotram, nemusite ma udupat pod ciernu zem, ked som za metro. Ja vam vas nazor tiez neberiem.