Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: d3k0 #40424:
Investícia mesta do vybudovania a skvalitnenia prestupových uzlov sa mi zdá efektívna - ide o rozvoj mesta, v mnohých prípadoch sa vytvoria aj priestory pre komerčné využitie, prípadne uzly môžu vzniknúť ako súčasť inej výstavby (Hlavná stanica) atď - a sú to náklady kapitálové, zatiaľčo udržiavanie prehustenej siete PtP liniek je prevádzkový výdavok, ktorý sa musí stále opakovať.

Šafárikovo nám. sa musí tak či tak riešiť pri výstavbe električky do Petržalky, Štúrova tak či tak nebude v budúcnosti pre inú dopravu prejazdná. Trnavské mýto - rekonštrukcia podchodu. Vazovovu (Radlinského) a Floriánske by som za prestupové uzly nepovažoval, prestupové uzly by mali byť čo najviac v súlade so stanicami plánovaného nosného systému, S-bahnu a prímestskej autobusovej dopravy, takže ich poloha sa dá vyčítať napríklad aj z výbornej mapky, ktorú nižšie zverejnil tr3mp ( http://hrady.sk/imhd/sbahn-lrt2.png ).
Reakcia na: Vševedko #40429:
Ja ti tvoj názor neberiem, v Žiline som bol, mám na to názor a beriem aj to, že máš iný. Apropo, čo sa týka článku o Žiline na iMHD, tak sa mi skôr zdá, že Žilina je tam popisovaná ako jeden z najlepších dopravných podnikov na Slovensku... ? ? ?
Reakcia na: d3k0 #40424:
A nemáš pocit, že všetky Tebou uvádzané výhrady sú detaily, pri troche dobrej vôle do roka riešiteľné a vyriešiteľné? Budeme radšej ešte desiatky rokov strkať peniaze do redundantnej siete liniek, lebo nemáme "kvalitné prestupné uzly"?
Reakcia na: Jonny #40402:
Tak sa láskavo presť ahuj do Žiliny, maj linky odvšadiaľ všade raz za hodinu a plať za každú jazdu zvlášť, nemaj prestupné cestovné a maj "predplatný lístok" na stanovený počet jázd, ktoré keď si vyčerpáš, budeš veselo cvakať lístky ďalej.
Vôbec sa mi zdá, že si tu mal nejaké poznámky na moju adresu, že som premúdrelý a že Ty nikde svoje názory nepresadzuješ. Tak buď taký láskavý a najprv si niečo o tej Žiline preštuduj (napr. aj tu na iMHD) a potom múdrosti prednášaj.
Reakcia na: Jonny #40398:
Platiť to bude kto?
Reakcia na: d3k0 #40424:
hej aj prestup 88/95 > 12/11/14 je ultrasuper na bezacej hrane:)))
Reakcia na: Jonny #40395:
Trať je v dobrom stave.
Reakcia na: d3k0 #40424:
vzhladom k predpoladanej zmene organizácie dopravy na Štúrovej ulici kôli zdvojkolajneniu električkovej trate po vybudovaní električkovej trate do Petržalky by mohol vzniknut na Šafarikovom nám. 1. kvalitný prestupný uzol ?
Reakcia na: yale #40423:
Velmi rad by som privital minimum liniek a prestupne uzly. Ale je vobec v Bratislave nejaky normalny prestupny uzol? Tvrdim, ze nie:
- prestup Safarikovo nam. a Jesenskeho (z 12 na 11/14 a naopak): cestujuci vystupuje a nastupuje z cesty, na Safku ho castokrat este aj moze zrazit auto
- prestup Technicka univerzita/Florianske nam.: velka vzdialenost medzi zastavkami, barierove prechody pre chodcov, nefunkcna svetelna signalizacia na krizovatke I. Karvasa - Radlinskeho
- prestup Trnavske myto: eskalatory na elektrickove nastupistia chodia iba pocas spicky, smerom nadol chybaju uplne
- prestup Vazovova: nastup v smere do/z Race rovno z cesty, navyse ta tam moze zrazit auto, ktore elektricku este aj predbieha v protismere...

Takze ja osobne nepodporim ziadny ziadny takyto system, kym sa nevybuduju prestupne uzly na urovni a nie ze chudaci dochodcovia budu napr. na Trnavskom myte radsej pobehovat za zakrutou medzi autami, ako by mali ist hore/dole po schodoch. A ani sa im nedivim... Zatial s privretymi ocami podporujem len prestup na Safku/Jesenskeho, lebo ked uz nic ine, aspon je to na hrane.
Reakcia na: Martin Fundárek #40415:
Sieť DPB je naozaj neefektívna a prehustená - treba ju prebudovať z modelu bod-bod na model s jasnými prestupovými uzlami, dopravnými zbernicami a menším počtom liniek, premávajúcim s krátkymi intervalmi.

Keď si zoberiem situáciu v dvoch nástupných bodoch mimo centra, kde MHD využívam:

Bod 1: 5 liniek, z ktorých jedna je okružná (prepája radiály) a zvyšné 4 dopravujú cestujúcich do 2 lokalít v centre. Teda 2 linky sú nadbytočné.

Bod 2: 8 liniek, z nich jedna okružná, ostatných 7 opäť vozí cestujúcich iba na 2 body. Takže opäť by stačili tri spoje, ktoré budú dopravovať cestujúcich na kvalitné prestupové body s ponukou spojenia na dôležité smery v krátkom intervale.

Pritom uvažujem len linky stojace na konkrétnej zástavke, ak by som bral všetky linky, ktoré prechádzajú neďaleko, t.j. majú zástavky v pešej dostupnosti, to by som sa asi nedopočítal. Takisto hustota zástavok je vysoká - sú miesta, kde ten istý spoj zastavuje po 80 metroch...
Reakcia na: galiyosha #40417:
Na FD CVUT niekto publikoval diplomovku, ktora uvazuje s modelom prevedenia casti prazskej MHD na bud a) CNG busy, alebo b) trolejbusy. V ekonomike i ekologii vedu trolejbusy na celej ciare pred CNG busmi.
Reakcia na: Beus #40418:
Ano, suhlas. Ani ja si akosi nespominam na vyrobcu planov slovenskych miest, ktory by si dal zalezat viac ako VKU.

Martin Fundarek: Ktoreho vydavatela mas na mysli?
Hej pani,vy ste vsetci BUS-aci??
Reakcia na: Martin Fundárek #40415:
takmer offtopic: nastrbil si moj pohlad na VKU ako najdoveryhodnejsi zdroj map - kto potom robi lepsie plany miest, ked nie oni? (nech viem, co kupit, ak bude treba)
Dve veci ma na tej správe iritujú:
1. Možno som zle čítal, ale nikto sa nepozastavil nad alarmujúco nízkym počtom revízorom v Bratislave.
2. Ráta sa s cenou, ak sa nemýlim, 13,60 za kubík CNG. Tá cena je už teraz prekročená a -- pokiaľ to bola cena vrátane DPH -- veľmi výrazne. Už pri tejto nízkej cene bola v audite spochybnená výhodnosť rekonštrukcií, najmä pri kĺbových vozidlách. Napriek tomu sa pripravuje plynofikácia Ikarusov radu 400 (ozaj, má niekto v tomto smere nejaké novinky?) a píše sa tam, že nové autobusy by mali mať pohon výhradne na CNG. Nie som proti ekologickým riešeniam, to vôbec nie, ale tie peniaze, ktoré sa vyhádžu na CNG, sa radšej mohli investovať do rozširovania elektrickej trakcie...

V Respekte inak vyšiel celkom slušný článok o slovenských Rómoch: http://respekt.inway.cz/clanek_detail.php?sel_id=153&rocnik=2005&cislo=04. Tentoraz už nie je dôvod ani na horký smiech, ako tomu boli pri onom notoricky známom článku v Reflexe... ?
"Vzápätí sa však radný Dušan Hruška ako bývalý učiteľ matematiky pohral s inými číslami. Z podielu tržieb a odjazdených vozokilometrov vypočítal, že v jednom vozidle MHD akoby štatisticky cestoval vždy iba jeden platiaci cestujúci." (Pravda, 29.1., Štatistika odtiaľ potiaľ, S.Pacherová)
Reakcia na: Vrtacik #40271:
Paráda. Najprv sa napíše, že počet zamestnancov je vcelku primeraný, a o pár riadkov nižšie, že z toho jednoznačne vyplýva, že treba zoštíhľovať:-).
Nesmierne sa mi páčia aj kydy o príliš hustej sieti zastávok a liniek - samozrejme, že pár takých prípadov tu je, ale sú skôr ojedinelé.
A keď múdri konzultanti navrhujú rušiť nočné spoje, prečo nenavrhnú aj urobiť niečo so služobnými linkami 40x, ktoré vozia iba vzduch? Často by na počet cestujúcich stačila felda. A v čase, keď jazdia normálne denné linky, tak by sa mali služobné spoje zrušiť úplne.

Re #40290 Jonny: VKÚ má celkom dobré turistické mapy, ale plány miest nemajú najkvalitnejšie - veľa nepresností, slabá podrobnosť.

Re #40340 Vrtacik: Nesúhlasím s tvrdením Večerníka, že na automaty sa nedá vždy spoľahnúť. Podľa mňa sa na ne nedá spoľahnúť vôbec. Aj keď automat práve nie je upchatý, tak potrebujem 3-4 pokusy na to, aby automat všetky mince akceptoval a milostivo vydal lístok.

Re #40362 Ámos Kenyes: "keď mám na zastávke automat, ktorý má otvorené viac hodín do roka ako stánok, neviem prečo by som mal dávať stánkarovi ešte zarábať"
Pretože automaty sú nespoľahlivé. Pretože automaty neberú bankovky a nevydávajú - a čo keď človek chtivý cestovania nemá dostatok drobných alebo presný obnos? A pretože ako dopravca by som mal mať záujem cestujúcich prilákať a nie odpudzovať, preto by som mal mať záujem na čo najširšej distribučnej sieti.
Reakcia na: Adam T #40406:
Na čo je kniha zameraná? Mohol by si sem (alebo do mailu) hodiť stručný obsah?
Boha... Tak to je diskusia... Normalne som hotovy... Bavte sa o sexe ale nie o blbostiach.......... ☠

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement