Tak k tejto teme mozem za seba povedat, ze toto forum sledujem preto, ze sa tu chcem dozvedat a dozvedam nove veci ohladne dopravy. Ci uz je to MHD, alebo vlaky, alebo ponorky ci UFO. Takze ked sa prebera mesto Bratislava, je to tiez OK, pretoze to na 90% suvisi s dopravou.
Ale pre mna osobne (vyjadrite sa, prosim, aj ostatni) je maximalne otravne tu citat nejake politicko-ekonomicke okienka o raste HDP a cojaviemcom moznom. To ma nezaujima, a politika je mi maximalne odporna. Sprotivila sa mi vdaka nasim mocipanom, nech uz su z ktorejkolvek strany. A ja osobne (vyjadrite sa aj ostatni, nech vsetci vieme, kolko nas je) si nezelam na tomto fore nejake politicky a podobne orientovane prispevky. Citujem z textu pod ciarou, co mate vsetci dole na stranke: "Toto diskusné fórum je určené predovšetkým pre debaty o bratislavskej doprave." Predovsetkym znamena, ze mozeme (samozrejme) odbiehat aj inam, ale nemalo by to byt nejak prilis casto, a hlavne do nejakych uplne inych oblasti akymi politika a ekonomika urcite su. Howgh.
Vieš mi povedať odkiaľ si mal info o tendri na dodávku Ik400 v roku 1998 alebo na SORy, či tú jednu slávnu 21Tr? Samozrejme, že je rozdiel medzi tlačou a realitou ale ak nie som v kontakte so správnymi ľuďmi tak odkiaľ mám mať info? Rok 2005 má za sebou len 17 dní uvidíme ako to dopadne, budem veľmi rád ak nová vozy prídu už na konci tohto roku, ale osobne budem za úspech považovať ak prídu na jar roku 2007 a to aj očakávam. redukcia spojov sa začala, jasný signál, že toho, že nie je čo vypravovať a nové vozy nebudú.
Zase len dôkaz toho, že nie si schopný držať sa v medziach slušného správania. Pretože môžeš písať čo chceš ale keď niekto napíše druhému ako reakciu na názor, že je zhúlený, tak nie je o čom. Mimochodom to čo som napísal v #39903 si mal pre pár desiatkami rokov v škole
Mimochodom trávu som v živote ani len v ruke nedržal.
Ale preboha prečo? Prečo by ste tu nemohli diskutovať aj o vlakoch. Je to síce diskus o MHD, ale nedá sa stále baviť len o MHD. Raz za rozoberá mesto Bratislava, inokedy vlaky inokedy hocičo iné, najhoršie je to s politikou, aspoň pre mňa lebo ma považujete za ultrapravičiara či ultraliberála a ruskovca ale v skutočnosti to tak nie je. Ja len nemám rád jednostranný výklad problému a som rád v oponentúre a rád sa teším s čiatskových úspechov, a tak vždy sa do mňa všetci pustíte.
Nevidím žiaden dôvod prečo by ste tu nemohli rozoberať aj napríklad vlaky. Pokiaľ sa to nestane jedinou diskutovanou témou...
Ámos:No ty musíš byť fest zhulený. Esičko:Prosím,pokračuj v písaní príspevkov.Ámos je len jeden a ja si radšej prečítam od Teba 10 príspevkov o železnici než od Miklošofila Ámosa 1 o ekonomike. Tento príspevok nech je pokladaný za vyjadrenie názoru pisateľa a nie nejaký všeobecný odsudok Ámosa alebo niečo také.Ámos nech si sem kopíruje čo chce ak si to mýli so serverom Novinky.sk alebo Finance.gov.sk.
Ale oni mi nadávali za to, že som skopíroval článok, že Bratislava chystá do nákupu a modernizácii vozidiel v roku 2004 - 2006 vraziť 2mld Sk. A boli tam aj iné info o MHD a o rekonštrukciách a výstavbe rôznych ciest pre MHD tiež dôležité.
Jediný m@rtin mi nadával za článok o HDP lebo ho večne žere, že SR má vyšší rast HDP ako ČR, čo v podstate priznal aj v príspevku #39850 a myslím si, že najviacho dožralo práve číslo 8% pre rok 2007. To, že on sem píše o pendolínach, a airbusoch tak som mu tu za to v živote nenadával. Pred pár dňami sa tu rozoberali vlaky a napísal som niekomu niečo? Nie!!! Lebo definujúce podmienku diskusie sú splenené, keď účastnci diskusie:
spolu navzájom hovoria
navzájom sa aktívne počúvajú
v svojich replikách reagujú na to, čo hovorili ich predrečínici
v svojich replikách uvažujú o viacerých názoroch na prediskutovávanú problematiku, než len o jednom
majú v úmysle rozvíjať svoje poznanie, porozumenie a usudzovanie o diskutovanej téme.
Lebo k etickým pravidlám, ktoré umožňujú diskusiu patria:
prístupnosť rozumovej argumenácii: ochota účastníkov vypočuť si dôvpdy, dôkazy a argumenty ostatných a tiež dovoliť, aby argumenty druhých ovplyvnili ich vlastné názory
pravdivosť: účastníi hovoria to o čom sú P R E S V E D Č E N Ý, bez úmyselného klamania druhých lebo predstierania niečoho čomu neveria
sloboda prejavu: všetci môžu slobodne vyjadriť svoj názor tak, že pri tom nie sú obmedzovaní názormi druhých, nikto sa im nevysmieva alebo ich neuvádza do rozpakov
rovnosť príležitostí: všetci majú rovnakú príležistosť k tomu aby prehovorili a aby im ostatní venovali svoju pozornosť, aby nikto nemusel trpieť tým, že niekoľko osôb úplne ovládne diskusné pole
úcta k ostatným: účastníci rešpektujú práva a názoy ostatných, venujú im pozornosť a zamýšľajú sa nad tým, čo hovoria iní, reagujú šetrne a správajú sa k nim s úctou ako k plnohodnotným rovnocenným partnerom
nepredpojatosť, bez predsudkov: diskutujúci sú otorení k názorom druhých, ochotní zmeniť svoj názor, šetrní voči názorom ostatných a ochotní zdržať sa zatiaľ súdu.
Ešte raz sa spýtam. Môžem skopírovať na tomto fóre nejaký článok alebo vždy si budem musieť vypýtať od teba povolenie? Písal som v tom príspevku aké je to super, že bude investovaných 2mld. do vozov? Práve naopak. Napísal som, že som na to zvedavý. Tak do mňa nerýp a nauč sa čítať.
Re #39837 Vševedko: Opakujem a pýtam sa, môžem sem na verejné diskusné fórum skopírovať článok, ktorý si mimochodom nemohli všetci prečítať, lebo na internete ešte nebol?
Re #39850 m@rtin: Nie klameš. Lebo u teba v Prahe som ti hovoril, že som P O Č U L a že tak tú info treba brať, že MAN sa im lúbil a že by ho chceli a že zase v tom bude nejaké všimné, lebo tak isto sa im lúbilo všetko okrem Citybusov. A keď som sa z Prahy vrátil tak v mailoch som sa s tebou zhodol v názore, že informácii o nových vozoch pre Bratislavu uverím, až keď prídu. Doslova som napísal: "Úplne ti rozumiem. Na ten nákup som skeptický už aj ja a až tu niečo bude tak potom im zatlieskam."
Áno naposledy som sa tešil z článku spred roku a dvoch mesiacov v Novom Čase,že za 678 či 768 mil. sa kúpia nové vozy a uveril som. A nielen ja, aj napríklad taký Vladimír pridal príspevok "Slzička sa mi tlačí do očí, že si hlavné mesto kúpi nové autobusy." Z kade má človek čerpať informácie ak nie z písaného slova? Prečo je Gutembergova kníhtlač niektorými historikmi považovaná za koniec stredoveku? Lebo nastal obrovský prísun informácii a to pomohlo zmeniť stredoveké pomery a vyústilo do renesancie. Všetky média sú dnes založené na písanom slove a obrazoch. Len niekde ti to prečíta človek, ktorého hneď aj vidíš alebo počuješ (pričom je aj stovky kilometrov od teba) a obrazy sa aj hýbu. Inak v tom nie je žiaden rozdiel.
Ja neviem ale vy všetci asi prvé čo ráno spravíte zavoláte primátorovi, generálnemu, premiérovi, ministrom,... a pozisťujete čo je nové a či náhodou zajtra neprídu nové busy. Vy tlač nečítate, televíziu nepozeráte, rádio nepočúvate a ste ako tie tri opice čo si zakrývajú oči, ústa a uši.
a ta co robi NR - BA je akej farby ? Klasicky cerveno-biela ? Ci ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes
Nevidím žiaden dôvod prečo by ste tu nemohli rozoberať aj napríklad vlaky. Pokiaľ sa to nestane jedinou diskutovanou témou...