Pozitívne je na tom to, že štát dorovná 87% do úrovne minulého roku.
Ad banán: No veď hej, len som si nebol istý. ?
Inak tuho som rozmýšľal a asi máte pravdu v tom, že by mesto nemalo sankcionovať ľudí zato, že nie sú Bratislavčania. Ale nejako ich motivovať aby sa sem hlásili na pobyt ich treba a preto by som na to išiel odzadu. (Bratislava má síce oficiálne 430.000 obyvateľov, ale denne sa po nej pohybuje podľa odhadov viac ako 600.000 a s tým sú aj výdavky)
Najprv by som zaviedol takú vec, že ak si niekto kúpi 9 mesačných alebo 3 trojmesačné električenky dostane pri kúpe ďalších nasledujúcich troch mesačných zľavu 10% a pri kúpe nasledujúcej jednej trojmesačnej zľavu 15%. Avšak uplatnenie zľavy by bolo možné len pre toho, kto má trvalý pobyt na území mesta Bratislavy. Mimobratislavčania by neplatili viac ako teraz a ak by chceli platiť menej išli by sa prihlásiť na trvalý pobyt.
Pri kúpe ročnej by bola zľava zarátaná už v cene.
Takáto zľava by hádam aj motivovala študentov kupovať si električenku cez prázdniny čo teraz mnohí nerobia a to by vykrylo stratu spojenú s poskytnutím zľavy. To už nehovorím o motivujúcom slovku A K C I A, ktoré dnes pôsobí ako magnet a kupujete veci, ktoré by ste inak nikdy nekúpili. Hádam by ubudlo aj čiernych pasažierov.
Re #38553 TeHaCe:
1. ľudí neberiem vážne podľa toho aký majú pravopis. A nechápem ľudí, ktorí tak konajú.
2. S pravopisom mám problémy len pri písaní na PC. Ak píšem rukou, tak na A4 mi nájdu tak dve chyby a to dĺžne či mäkčene. Hlavne tie mäkčene zabúdam. Viem, že v dnešnom svete je dôležité vedieť pravopis aj pri písaní na PC, ale bohužiaľ neviem proti tomu bojovať. Vždy sa pozabudnem dávať si pozor.
otazka do plena: co si myslite, kedy bude MHD v BA fungovat ako v inych hl.mestach? dnes je to ubohe...keby bolo mozne strielat, tak polovca DPB ostane mrtva ☺
nezorganizujme nejaky protest? myalim to vazne...myslim ze uz stacilo DPMB...teda ludi so to maju pod palcom...mozeme sa hanbit...a dost ma to rozculuje kazdy den...je to horsie ako v horore
Nevoliť nie je riešenie.
Chybou je, že sa v miestnych voľbách volí podľa straníckych tričiek. Potom sú zastupiteľstvá jednofarebné, alebo má jedna mafia aspoň výraznú prevahu a nemá jej kto pozerať na dlhé prsty.
Riešenie vidím v tom, že kým nedospeje voličstvo k tomu, aby volilo osobnosti, musia mysliaci budú voliť "opačne" (napr. v Bratislave ľavicovú bandu, keďže pravicová má tradične väčšinu), aby sa dosiahla aká-taká rovnováha.
Pretože FD je na hlavu postavená ako taká. Čo mestám ostane, to im ostane, čo zoberie štát, to zoberie štát a rozdelí to. Nejaké mýty o sebestačnosti, to sú bludy. Ako som už niekoľkokrát zopakoval, potom môžeme štát zrušiť.
So spamom problem nemas, ale s gramatikou riadny.. Ako mozes chciet aby ta ludia brali vazne?? ?
Btw zavisi to prave od toho, ci sa dakde na webe nachadza tvoja adresa. Ked ju sem nepises tak sa necuduj ze ti nic nechodi. Tvoje stastie.
Bratislava (TASR) - Proces fiškálnej decentralizácie sa zavŕšil dnešným schválením nariadenia vlády, ktorým sa rozdeľuje výnos z dane z príjmov fyzických osôb medzi samosprávy.
"Niektoré obce na tom budú v roku 2005 lepšie ako keby sa zmena neuskutočnila, niektoré na tom budú horšie," uviedol na tlačovej besede minister financií Ivan Mikloš. V budúcoročnom štátnom rozpočte je podľa neho vyčlenená 300-miliónová rezerva na vykrytie dôsledkov fiškálnej decentralizácie pre malé mestá, hlavné mesto SR Bratislavu a kúpeľné mestá. "Každej obci, bez ohľadu na veľkosť, ktorá by podľa nového rozdeľovania v budúcom roku dostala menej, dorovnáme príjmy do 87 % tohto roka," dodal Mikloš.
Združenie miest a obcí (ZMOS) podľa predsedu Michala Sýkoru akceptuje schválenie nariadenia. "Ani obce ani mestá nebudú spokojné, pretože nebudú mať viac finančných prostriedkov ako v tomto roku. Veľké mestá budú mať problém s financovaním MHD," upozornil. Obce a mestá budú podľa neho zvyšovať dane, najmä z nehnuteľností, aby mohli zabezpečiť život na úrovni tohto roka.
Nariadenie nepodporili ministri za SMK, ktorí sa hlasovania zdržali. "Oceňujeme fiškálnu decentralizáciu aj kompromis, ktorý vznikol. Jediný problém zostal otvorený, a to je osud a financie pre malé obce pod 1000 obyvateľov," skonštatoval vicepremiér Pál Csáky. Vzhľadom na situáciu v Tatrách sa však jeho strana v parlamente pri rokovaní o budúcoročnom štátnom rozpočte pravdepodobne tento problém už nepokúsi riešiť.
Re majaky: dispofeldy maju zlte majaky, nehodari obe auta modre. Paradoxom je , ze taky nakolajovac, co je havarijne a vyprostovacie vozidlo ma taktiez zlty majak. A z takeho Kacerova do takej Dubravky je viac ako 10km, takze osadka vozidla sa moze demokraticky rozhodnut, ci bude stat v zapche na Racianskej, alebo Lamacskej pripadne v Karlovej Vsi. A postihnutec zatial moze demokraticky otrcit kopyta!
Žltý (farba žlť signálna:-) ) maják, tzv. smetiarsky, môže mať ktokoľvek, jeho účelom je napr. upozorňovať ostatných účastníkov cestnej premávky na mimoriadne pomaly idúce vozidlo a podobne.
Právo prednosti v jazde vzniká len použitím majáku modrej alebo červenej farby spolu so zvukovým znamením.
Modré majáky majú myslím len nehodári. Vodič vozidla vybaveného výstražným znamením modrej alebo červenej farby je povinný absolvovať zhustené lekárske a psychologické prehliadky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy