Prečo preboha by mali mať rovnaký nárok na zľavy ako Bratislavčan, keď do mestskej kasy neplatí ani korunu. A síce robí v Bratislave ale peniaze za neho putujú do hornej dolnej v ktorej sa zdržuje tak 20% z roka. Dedina s ním nemá výdavky ale hlavne, že dostáva za neho prachy. Aj cesty dere v Bratislave, ale peniaze dostáva Prešovský VÚC ktorého cesty nedere. A mohli by sme ísť ďalej.
Bratislavčania si uvedomujú, že východu treba pomôcť ale čo je veľa to je veľa. Keby sa prešiel na taký model ako je v tých tvojích skvelých Čechách, kde je všetko podľa teba ideálne, tak v tom Prešove skapete od hladu. Mohli nám nechať aspoň to málo, nie ešte brať viac. Veď čo, že v hlavnom meste nie je na čom voziť ľudí v MHD a tiež nie je pomaly počom voziť ľudí, dôležité je že východniari si zase cudzie prachy prejedia. Som si istý, že keby hlavné mesto bolo chudobné a vedúcim regiónom boli Košice, tak tu máme Český model fiškálnej decentralizácie a všetci by kričali, že tak je to najspravodlivejšie. ?
a páchali to opravdu v Lučenci? Loni jsem byl (mimo jiné) v Košicích a v SNV a tam mi tvrdili, že jeden Novoplan z DP Košice je někde v Levoči, kde probíhá zpětné inženýrství za účelem další výroby...
V Poprade, čo som videl foto od Ikarusa, jazdí(ia) Novoplány ako školské busy. Ale s tými našimi ani s tým čo je na tej fotke sa to nedá porovnať. Iná káva, až začínam pochybovať, že to čo majú v Poprade je ozaj Novoplan.
offtopic :
1. Koľko máte busboardov Poštovej banky, sa mi nechce veriť, že mi máme viac.
2. VUB Generali už u vás jazdí? ? ?
Ako tak nieco hnusne vyzerajuce ako ten Novoplan som nevidel... Nech sa pozru ako vyzeraju najnovsie Neoplany, vlastne sorry, ved Novoplan to ma v nazve, ze je to parodia na Neoplan....
Ad Novoplan - KAZDY novoplan, ktory zatial v Lucenci vypluli je iny... Tento je z nich vraj najlepsi, ale na druhu stranu ma najazdenych minimum km... Takze ak by po Ba uliciach jazdil dlhsie, onedlho by isto vyzeral strasne...
Mne sa nepacili na lavej bocnici tri rady sedadiel otocene dozadu. Okrem toho myslim nesplna normy, pretoze za tym poslednym by mala byt prepazka, aby cestujuci nemohol spadnut.
Ten plynovy Novoplan je celkom fajn, aj ked to predsa len nie je nic prevratne a na hrboloch sa trasie vsetko, co sa tam triast moze Najvacsou srandou je asi to, ze hoci je v palubaku nahrana bratislavska verzia BUSE, hlasenie zastavok je tam z ineho mesta (zeby Kosice?), takze vacsinou sa ozyva iba "Nasledujuca zastavka (ticho)", pripadne namiesto ticha nejaky nezmyselny nazov Kedze vsak boli repraky dost tiche, nerozumel som presne, co to povedalo.
2141 je uz cca. 4 mesiace odstavená v jame, mala zlý rám. Jej vodič mal potom pridelenú 2148 tá už je asi mesiac v jame tiež, div sa svete opäť rám. Terazky má vodič buď 2706 alebo 2707.
Ámos Keynes:
Čo sa týka zmeny koeficientu žiaľ musím konštatovať, že sa im to podarilo presadiť a Bratislava tým definitívne prichádza o 400 miliónov, čo sa určite prenesie do zvýšenia miestných daní. Čo som čítal v denníku HN tak ministerstvo financií ešte rokuje s primátorom BA o poskytnutí nejakej dotácie na vykrytie tejto straty z nejakej rezervy ministerstva financií. Nespecifikovali ale výšku tejto dotácie.
Jednoducho povedané malé dediny a mestečká do 20 000 obyvateľov sa zľakli, že fiškálna decentralizácia im už neprinesie také dotácie ako doteraz, lebo už nebudú môcť ciciať Bratislavu a iné veľké mestá tak si aspoň presadili túto zmenu koeficientu. A veta, že dobrý starosta nezdvihne dane nie je argument. Podľa mňa fiškálna decentralizácie je o tom, že dobrý starosta si pritiahne investorov aby uživil dedinu a nicicial iných.
Jonny:
Súhlasím s určitými obmedzeniami pre mimo bratislavských občanov tejto republiky ale nie v takých rozmeroch ako uvádza Ámos Keynes. Ale to len v prípade, že tu nemajú prihlásené prechodné prípadne trvalé bydlisko. Týka sa to najviac týždňovkárov, ktorý tu pracujú a bývajú v podnájmoch alebo prenájmoch a nie sú tu prihlásený. Týmto by som zvýšíl všetky poplatky, ktoré plynú do mestskej pokladnice. Toto by ich možno donútilo prihlásiť sa na príslušnom úrade, čo by ale zase nebolo po vôli majiteľov realít, v ktorých prebývajú lebo by im touto cestou prišli úrady na to, že prímajú nezdanené peniaze teda ľudovo čierne peniaze. A takých je v Bratislave stovky ak nie aj tisíce. Týmto by sa zvýšil aj príjem do mestskej kasy čo by sa odzrkadlilo aj v znížení daní pre obyvateľov Bratislavy.
Papyr:
Správne hovoríš dobrovoľne, nikto ich k tomu nenúti. Môzu ostať doma a poberať Kaníkov aktivačný príspevok 1.500,- Sk. A ak sa rozhodnú tu pracovať určite nie zadarmo čo sa dá z tvojej reakcie pochopiť. Sme v trhovom hospodárstve a pokiaľ štát nevie poskytnúť dostatočné dotácie na dopravu, tak sa to niečím vykryť musí a prečo by to mali byť práve bratislavčania, veď ako už bolo povedané dobrý starosta dane nezvíši môj dodatok "svojim obyvateľom ale nie cezpoľným".V tomto prípade sa táto veta obrátila proti tým, ktorý žiadali zmenu koeficientu. A nakoniec fiškálna decentralizácia je práve o tom, že štát sa zbavil akýchkoľvek dotácií a nechaľ voľnú ruku samosprávam v určovaní svojich daní a poplatkov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Cookies
Čo sa týka zmeny koeficientu žiaľ musím konštatovať, že sa im to podarilo presadiť a Bratislava tým definitívne prichádza o 400 miliónov, čo sa určite prenesie do zvýšenia miestných daní. Čo som čítal v denníku HN tak ministerstvo financií ešte rokuje s primátorom BA o poskytnutí nejakej dotácie na vykrytie tejto straty z nejakej rezervy ministerstva financií. Nespecifikovali ale výšku tejto dotácie.
Jednoducho povedané malé dediny a mestečká do 20 000 obyvateľov sa zľakli, že fiškálna decentralizácia im už neprinesie také dotácie ako doteraz, lebo už nebudú môcť ciciať Bratislavu a iné veľké mestá tak si aspoň presadili túto zmenu koeficientu. A veta, že dobrý starosta nezdvihne dane nie je argument. Podľa mňa fiškálna decentralizácie je o tom, že dobrý starosta si pritiahne investorov aby uživil dedinu a nicicial iných.
Jonny:
Súhlasím s určitými obmedzeniami pre mimo bratislavských občanov tejto republiky ale nie v takých rozmeroch ako uvádza Ámos Keynes. Ale to len v prípade, že tu nemajú prihlásené prechodné prípadne trvalé bydlisko. Týka sa to najviac týždňovkárov, ktorý tu pracujú a bývajú v podnájmoch alebo prenájmoch a nie sú tu prihlásený. Týmto by som zvýšíl všetky poplatky, ktoré plynú do mestskej pokladnice. Toto by ich možno donútilo prihlásiť sa na príslušnom úrade, čo by ale zase nebolo po vôli majiteľov realít, v ktorých prebývajú lebo by im touto cestou prišli úrady na to, že prímajú nezdanené peniaze teda ľudovo čierne peniaze. A takých je v Bratislave stovky ak nie aj tisíce. Týmto by sa zvýšil aj príjem do mestskej kasy čo by sa odzrkadlilo aj v znížení daní pre obyvateľov Bratislavy.
Papyr:
Správne hovoríš dobrovoľne, nikto ich k tomu nenúti. Môzu ostať doma a poberať Kaníkov aktivačný príspevok 1.500,- Sk. A ak sa rozhodnú tu pracovať určite nie zadarmo čo sa dá z tvojej reakcie pochopiť. Sme v trhovom hospodárstve a pokiaľ štát nevie poskytnúť dostatočné dotácie na dopravu, tak sa to niečím vykryť musí a prečo by to mali byť práve bratislavčania, veď ako už bolo povedané dobrý starosta dane nezvíši môj dodatok "svojim obyvateľom ale nie cezpoľným".V tomto prípade sa táto veta obrátila proti tým, ktorý žiadali zmenu koeficientu. A nakoniec fiškálna decentralizácia je práve o tom, že štát sa zbavil akýchkoľvek dotácií a nechaľ voľnú ruku samosprávam v určovaní svojich daní a poplatkov.