Podla zastavkoveho CP je jazdna doba medzi zastavkami Pri Suchom mlejne a Slavicie udolie 0 minut. Znamena to, ze ked zrusili chodnik v Mlynskej doline, je tam doprava zadarmo??
Vodic nie je zodpovedny za zly technicky stav vozidla pri preberani, ale je zan zodpovedny vozmajster, ktory ten voz dovolil vypravit. to ale neznamena, ze ak je to evidentne viditelne a zretelny nedostatok, tak je povinny dat to vodic odstranit. to ze sa prepadnu schody by mal na starosti revizny technik, ktory dovolil vypravenie vozidla
Ak som spravne pochopil ty si sofer autobusu. Musim povedat ze sa ti velmi cudujem, pokial nechas ludi stat na schodoch dveri vo svojom autobuse, a uz vobec by som sa netesil na to, ze niekto sa tam prepadne. Celkom lahko sa totiz takemu vodicovi moze stat, ze bude celit trestnemu stihaniu pre zabitie z nedbanlivosti (trestne sadzba 1-5 rokov) alebo este horsie - vseobecne ohrozenie, kde nie je mozne ulozit ani podmienecny trest.
Nemyslim to v zlom, skorej naopak - napriklad odbory vodicov v MHD by sa mali tymto vazne zaoberat - vymoct si od dopravneho podniku zlepsenie technickeho stavu a napriklad aby sa zmensili intervaly na preplnenych linkach - lebo to uznavam ze vyhadzovat ludi nie je velmi prijemne. Ale malo by sa to nejak riesit. Sucasna situacia je najhorsia pre vodicov - oni si beru na seba vsetko riziko, preto ze dopravny podnik nema dost penazi na viac liniek a opravy vozidiel. Keby zacali vodici ludi vyhadzovat tak by sa mozno niekto na magistrate zobudil a zacal riesit katastrofalnu situaciu, takto je vedenie DPB aj magistrat spokojny, lebo spinava robota - porusovanie vyhlasky a tym cela zodpovednost je na vodicoch.
na druhej strane, to čo by mal vodič teoreticky spraviť, je v praxi realizovateľné len veľmi ťažko. Neviem ako ty, ale ja si neviem predstaviť vodiča (ani seba ako toho vodiča), ktorý by mal reálne na každej zastávke slušne žiadať cestujúcich, aby nenastupovali, resp. vystúpili z vozidla, pretože je prekročená max. obsaditeľnosť a on si nechce zobrať na zodpovednosť, keby sa náhodou niekomu niečo stalo. Veď by to boli jeho posledné slová! Na mieste by ho dav vlčákov ukameňoval, umlátil, ukopal, upálil, utopil, obesil, ukrižoval a napichol na vidle! A to by som zase ja ako vodič nechcel. A myslím, že by to nechcel zažiť žiaden vodič, preto radšej riskujú, že sa počas jazdy v preplnenom autobuse stane nejaké nešťastie... ?
máš pravdu, ten môj príspevok bol písaný ironicky. Aspoň vidíš, vidím, vidíme, ako to v tejto krajine, v tomto meste a v tomto podniku všetko pekne funguje - v teoretickej rovine, ale prax je úplne odlišná, skoro opak teórie. Najhoršie na tom je, že sa všetci tvária, že to nikomu nevadí. napr. ja už roky čakám na to, kedy sa nejaký ten prehrdzavený schodík prepadne aj s cestujúcim a dotyčný to neprežije. Nie, že by mi išlo o to aby sa nejaký nešťastník zabil, ale je to zrejme jediný spôsob ako dosiahnuť, aby sa niekto začal zaoberať problémom nevyhovujúceho technického stavu vozidiel a tento problém aj nejakým spôsobom riešiť... ?
Dost casto sa stava, ze vodic da signalizaciu na zatvorenie dveri, este ked vsetci nevystupili- to vtedy znamena, ze vodic uznal, ze vozidlo je moc prazdne a nesmiem vystupit? To sa mi stava dost casto.
Dalej mi povedz kolko vodicov tu signalizaciu pouziva a v kolkatich vozidlach vobec funguje...
Ked je vozidlo preplnene-lepsie je pockat na dalsi spoj, ale ten bude prazdny nebodaj? A kto ma cas cakat pri 20 minutovych intervaloch, ktore su bezne pri nasich autobusoch? Na taku MHD sa potom mozem zvysoka...
Dalej co si pisal,- "ak uz dvere takmer priliehali a ona tam vopcha ruku, je to jej chyba lebo vodic sa uz venuje vychadzaniu zo zastavkoveho boxu a musi sa venovat vyjazdu" - vodic sa nesmie pohnut, ked nema dokonale zatvorene dvere, aj keby tam vopchal niekto ruku-to nie je argument, ze sa musi venovat vychadzaniu zo zatstavky, nema co vychadzat, ked nema zatvorene dvere poriadne, sa uz uvedom a nepis blbosti chlapce
odkial beries tak dokonaly opis situacie-si tam bol? Za to, ze by mi niekto vbehol do dveri, ho mam tahat po zemi?
Autobus nema cakat na cestujuceho- autobus ma cakat na cas , kedy ma pravidelny odchod...
Napisal si to tak, ako keby ta holka vsetko toto urobila, a za vsetkych niesla vinu.
Pozri pravne je to zrejme tak, ale v ba podmienkach budme radi ze nam MHD chodi a nerypme do hovna! Vacsina ludi sa radsej potlaci na schodoch, ako by mala cakat na dalsi spoj (a ze sa na tych schodoch tlacia).
No, zda sa ze cAPSLOCKovcov uz chvalabohu zrusili bez nahrady, ale uz po niekolky raz apelujem na vas, ostatnych spoludiskutujucich: Ked sa tu vyskytnu podobne dementne prispevky, NEREAGUJTE na ne, ich to potom prestane bavit. Ked im na kazdu ich somarinu niecim zmysluplnym odpoviete, len ich este viac vyburcujete k tomu, aby svoje nezmysly hnali do extremov (ako napr ta...ehm...ako to slusne..."basnicka"). Najprv troska zarozmyslajte, nez nieco napisete...niekedy sa viac oplati mlcat.
Podla mna toto je tema pre vodicov. Oni sa vlastne dobrovolne vystavuju riziku - ked toleruju to, ze cestujuci stoja na schodoch, alebo je autobus preplneny. Ked sa nahodou nieco stane, napriklad to co taham 30 metrov to dievca, vina bude na vodicovi. Pokial sa preukaze, ze autobus bol preplneny, alebo ze dievca vypadlo preto, ze stalo na schodoch - vodic ma smolu. A to nehovorim o tom, ze niekto moze z dveri vypadnut za jazdy a zahynut - potom bude mat vodic velmi tazke chvile, ked sa ukaze ze pocet osob v autobuse prekrocil povolenu hranicu a ludia stali kde nemaju.
Toto je doslova zapadoeuropska prax, ktora je u nas iba teoriou. Kazdopadne zaujimava uvaha, pokial chces narobit rozruch, tak sa skus s tvojimi postrehmi obratit na zodpovedne oddelenie magistratu ?
To ze vodic autobusu sa nesmie pohnut pokial stoja ludia v priestore dveri - na schodikoch SOM NEVYMESLEL JA, ale vyplyva to z vyhlasky o premavke na pozemnych komunikaciach a z technickych parametrov vozidiel - priestor schodikov autobusov nie je urceny na to aby tam stali osoby za jazdy, preto vodic - zodpovedna osoba musi na to dohliadnut, pokial tam niekto stoji a on nic neurobi VYSTAVUJE SAM VODIC SEBA MOZNEMU POSTIHU - moze dostat pokutu, zobrat mu vodicak, a ked niekto napriklad vypadne z dveri a zisti sa ze stal na schodoch - na vine bude zase len vodic autobusu. Lebo vyhlaska o premavke na pozemnych komunikaciach, ktoru dufam vsetci vodici dobre poznaju (ale svorne ignoruju) jasne hovori, ze za spolujadcov - cestujucich zodpoveda vodic, ma dohliadnut aby dodrziavali vyhlasku - konieckoncov cestujuci nemusia mat vodicak a namusia ani vyhlasku a technicke parametre vozidla poznat.
Co sa tyka maximalneho poctu osob vo vozidle - tu je vyhlaska este viac jednoznacna - hovori ze vodic ma dohliadnut na to, aby maximalny pocet prepravovanych osob nebol prekroceny. Potrebuje to dalsi komentar? Ak si bol niekedy v nejakom civilizovanom meste tak vies, ze vodici bezne ludi z autobusu vyhadzuju pokial je preplneny, nepocitaju ich vzdy (aj ked napriklad v londyne ano), ono sa to da aj odhadnut, ze ten autobus uz asi na toto stavany nie je.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe