Reakcia na: Max #37843:
Ten odbornik zo SME som bol asi ja. To ze vodic autobusu sa nesmie pohnut pokial stoja ludia v priestore dveri - na schodikoch SOM NEVYMESLEL JA, ale vyplyva to z vyhlasky o premavke na pozemnych komunikaciach a z technickych parametrov vozidiel - priestor schodikov autobusov nie je urceny na to aby tam stali osoby za jazdy, preto vodic - zodpovedna osoba musi na to dohliadnut, pokial tam niekto stoji a on nic neurobi VYSTAVUJE SAM VODIC SEBA MOZNEMU POSTIHU - moze dostat pokutu, zobrat mu vodicak, a ked niekto napriklad vypadne z dveri a zisti sa ze stal na schodoch - na vine bude zase len vodic autobusu. Lebo vyhlaska o premavke na pozemnych komunikaciach, ktoru dufam vsetci vodici dobre poznaju (ale svorne ignoruju) jasne hovori, ze za spolujadcov - cestujucich zodpoveda vodic, ma dohliadnut aby dodrziavali vyhlasku - konieckoncov cestujuci nemusia mat vodicak a namusia ani vyhlasku a technicke parametre vozidla poznat.
Co sa tyka maximalneho poctu osob vo vozidle - tu je vyhlaska este viac jednoznacna - hovori ze vodic ma dohliadnut na to, aby maximalny pocet prepravovanych osob nebol prekroceny. Potrebuje to dalsi komentar? Ak si bol niekedy v nejakom civilizovanom meste tak vies, ze vodici bezne ludi z autobusu vyhadzuju pokial je preplneny, nepocitaju ich vzdy (aj ked napriklad v londyne ano), ono sa to da aj odhadnut, ze ten autobus uz asi na toto stavany nie je.
Max