"Predpokladám, že v budúcosti sa presadí nielen metro, ale aj autobusy na pohon zemným plynom." To je z ktorého roku? Veď metro už definitívne nebude a plyňáky už nejaký ten čas jazdia.
Bol som tam pozriet, o doprave sa povedalo pomerne malo,
ale aspon par veci:
- nosny system bude kolajove vozidlo (doteraz nerozhodnute akeho typu)
- prepojenie nosneho systemu s regionalnou zeleznicou je daleky vyhlad
- najvacsie oblasti pre novu vystavbu: Petrzalka - juh (oblast pod Janikovym Dvorom a nad Jarovcami), Lamacska brana (priestor medzi Lamacom, Dubravkou, Zahorskou a Devinskou)
- v sucasnosti je v BA trvalo pritomnych (teda nielen obyvatelov) cca 600-650 tisic ludi, z toho 140 tis. dochadza a 20 tisic je tu na sezonnych pracach (?asi stavbari)... demograficky vyvoj je vsak negativny, pri "katastrofickom" scenari za 20-30 rokov poklesne pocet obyvatelov o 150000...
- pocet pracovnych prilezitosti v BA by mal byt dlhodobo okolo 400 tisic
- elektricka na Hlavnu stanicu bude ponechana aj v pripade, ze HS bude mat obsluhu nosnym systemom
- planovane depo NS Krasnany sa meni na Zabi majer
- depo Lamacska brana je planovane v mensom rozsahu
- Severna tangenta uvazovana v tretom variante (teda poza Hlavnu stanicu, odbocenie estakadou z Prazskej ponad Jaskovy rad, dalej tunelom po Smreciansku a koridorom medzi Pionierskou a zeleznicnou tratou, mimourovnove krizovanie Racianskej s vyustenim na Jarosovu)
- Neuvazuje sa so zeleznicnou stanicou Filialka, aj ked Zeleznice ju stale chcu, namiesto toho sa uvazuje s rozvojom stanice Predmestie. V tejto suvislosti by sa elektrickova slucka na Vinohradoch (Gastanovy hajik) premiestnila pred zeleznicnu stanicu Predmestie.
- V suvislosti s BID sa pocita so zahustenim zeleznicnych zastavok v BA
Diskusia bola znacne odveci a nikto sa nevyjadroval k podstate uzemneho planu (ktorym je vyhlad rozvoja mesta do buducnosti), ale iba k svojim vlastnym problemom, asi takto:
- majitelia pozemkov, ktori chcu stavat, sa rozculovali preco ich pozemky su vedene ako vinica atd.
- nemajitelia pozemkov sa rozculovali, preco niekto chce stavat na jedinom zelenom placku, ktory este v okoli maju
- ostatni sa pytali veci, ktore si v tom plane mozu precitat
Dokumenty uzemneho planu su k dispozicii v miestnosti 18 v Primacialnom palaci. A samozrejme na internete.
Pripomienky sa prijimaju postou aj e-mailom, podrobnejsie informacie na www.bratislava.sk
Este jedno take iste stretnutie je buduci tyzden v rovnakom termine (Zrkadlova sien Prim. palaca, stvrtok, 17:00), ale asi viac sa da zistit prestudovanim toho planu ?
To je možné, zas také 15Tr asi moc nemajú, lebo tam sa cestujúci pýtajú vodiča aj cez sklo a on im odpovedá..
Každopádne, takéto situácie, keď vodič zatvára dvere skôr ako je zdravé riešim niekedy niekoľkými stlačeniami signalizačného tlačidla, pokiaľ je možné... Napríklad minule som vystupoval z trolejbusu a vodič začal zvoniť, ešte keď dvaja ľudia vystupovali, tak som mu odzvonil naspäť a spamätal sa skôr, než by nejaký cestujúci schytal monokel.
Ale celé to nejde dokopy.. Veď to nikto vo voze nevidel? Však mi niekedy idú prasknúť bubienky od toho, keď napr. niekto zareve, keď náhodou nejaká nestihne vystúpiť. Nie je možné, aby prešiel 30 metrov.. Noviny zvyknú preháňať...
Hej 30m + ju este muselo pekne obuchat minimalne o 2 stlpy verejneho osvetlenia... ale aj tak za to vsetko moze dpb, ze zamestnava soferov, co nevedia naco je im taka vec, ze zrkadlo a ze na linku, ktora je rano na prasknutie da 12 interval...
v BA vsetko mozne. Ale je to dost brutalne 30 metrov tahat niekoho spadnuteho na chrbat. Necudujem sa, ked tu robia vodicov aj slepi, hluchi, retardovani invalidi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Bigmac