Tak nejako si to predstavujem. Alebo aspoň nejaký rakúsky motorák (starších majú hromady - u nich to už nejazdí, ale BRKS by to mohla kúpiť, resp. používať)
Ide mi o to, že by som rád zistil nejaký odchod -najlepšie z BA, aby som si to mohol vyfotiť.
Keby tam tak nasadili Blauer Blitz, to by bola pecka ?
Hehe Ja asi tusim co tym myslel (a to, ze rakusky pantograf (zrejme tam bude nejaky elektromotorak, mozno s-bahnovy) nie je stavany na nasu napajaciu sustavu, a tudiz ho po nasom uzemi bude ako vlecniak tahat laminatka, prip. persing), ale pre beznych ludi to vyznieva dosti zabavne (nieco v style, ze vlak bude tahany lokomotivou (ooo, ake neslychane), inak by sa do ciela dostal jedine za pomoci tlacnej sily cestujucich (Flintstonovci rulez))
Kedze Klamde nefunguje archiv, tak to sem vyblijem:
Havária vodovodu je reálna aj v tuneli pod Hradom
BRATISLAVA Omnoho tragickejšie ako nedeľná havária vodovodného potrubia na Rázusovom nábreží by sa do análov Bratislavy mohla zapísať podobná mimoriadna udalosť, ak by sa stala v električkovom tuneli pod Bratislavským hradom. Tam totiž tesne popri koľajnicovej trati, po ktorej denne prejde vyše 300 električkových súprav, tiež vedie veľkoprofilová rúra s priemerom 600 mm a v nej pod tlakom prúdia tisíce litrov vody. Nie je ani zakopaná pod terénom, len uložená na podpornej konštrukcii Ak by potrubie nečakane prasklo, resp. by ho poškodila vykoľajená električka, ľudia uväznení v tuneli by nemuseli prežiť. "Taká havária je celkom reálna," potvrdil Pravde Dušan Trabalík, vedúci odboru koľajovej dopravy Dopravného podniku Bratislava. "Električková trať v tuneli je vo veľmi zlom stave. Koľajový zvršok je pôvodný, ešte z roku 1983, keď tam spustili električkovú dopravu. Ako soľ už potrebuje rekonštrukciu," dodal. Podľa neho je obnova trate už aj naplánovaná, ba patrí medzi priority magistrátu - ale tento stav trvá už viac rokov. Potrebných 200 miliónov korún sa stále "iba hľadá". "Nevyhnutné čiastkové opravy lepíme na kolene," doplnil Trabalík. "Ani silný prúd vody by zrejme električku vyplaviť von z tunela nedokázal. Otázne je, či by pasažieri vnútri prežili, alebo ako by sa dostali von," prezradil ďalší zdroj, ktorý si neželal zverejniť meno. "Veľkou hrozbou pri takej havárii by bola elektrina," zdôraznil. Okrem trakčných drôtov električky zhora visí niekoľko vysokonapäťových káblov a tunelom vedie aj tvárnicová trať slaboprúdu. Podľa hovorkyne Bratislavskej vodárenskej spoločnosti Jany Štulajterovej je však mechanické poškodenie vodovodného potrubia vylúčené. "Vyrobené je z ocele, opatrené nátermi proti korózii a izolačným obalom z minerálnej vlny, chránenej pozinkovaným plechom. Na oboch koncoch tunela sú v prepojovacích komorách umiestnené klasické zasúvadlové uzávery, ktoré sa dajú ovládať z úrovne vozovky," argumentovala hovorkyňa. Spresnila, že hoci v tuneli vedie tlakové potrubie s rovnakým priemerom ako pod Rázusovým nábrežím, nejde o tú istú vetvu. Na nebezpečenstvá, ktoré hrozia v hradnom tuneli, Pravda podrobne upozornila už pred tromi rokmi. Vážne problémy by napríklad vznikli aj vtedy, ak by sa v ňom niektorá z električiek vznietila. Chýbajú tam totiž akékoľvek prostriedky na hasenie, požiarny hlásič, snímače škodlivín v ovzduší, tunel sa zvonka nemonitoruje. Vplyvom zvetrávania, zimného zamŕzania a chemických výparov sa postupne rozvoľňuje aj jeho žulové nadložie. Ani únikové cesty z tunela v podstate nejestvujú. Jediný rozšírený ochranný podzemný priestor pri východnom portáli je prehradený práve nebezpečným vodovodným potrubím. Navyše je plný výkalov, použitých injekčných striekačiek a fliaš. Jediná, 142 metrov dlhá spojovacia chodba, ktorá ústi na Palisády, má zase zamrežované vstupy, pretože ju "objavili" bezdomovci. Problémom je vôbec nájsť ju, lebo nie je nijako označená a v tuneli je veľa nefunkčných svietidiel. "Zavrel by som ho okamžite pre všetky druhy dopravy," zopakoval nemenovaný zdroj. Poukázal na odbornú štúdiu Dopravoprojektu Bratislava, vypracovanú v roku 2001, ktorá podrobne mapuje úskalia prevádzky tejto dopravnej stavby. "Odvtedy sa k lepšiemu zmenilo jediné - vďaka jednému z mobilných operátorov je už z tunela možné rádiové spojenie. Predtým sa nedali ani zalarmovať záchranári!" povedal.
Tunel pod Bratislavským hradom
* dĺžka 792 m, prevýšenie portálov cca 18 m
* stavali ho za 2. svetovej vojny, pôvodne slúžil ako protiletecký kryt
* po dokončení v roku 1949 ho sprístupnili pre chodcov aj automobilovú dopravu
* od roku 1983 cezeň jazdia výhradne električky, denne zhruba 330 súprav
Nerad te zklamu, ale diskuse md.sk uz hodne dlouho (co sem ji prevzal) ma wap pristup, novy prispevky si prectes hned navrchu , staci kliknout na neprecteny, mas tam (jako registrovany) i pocet....
Kazdy ma svuj nazor.
Ja bych tam zase nechtel takovyhle. To mi az moc pripomina spis guestbook. Ale nic ve zlym.
ahoj kolorka...dnes mi nemeškal autobus...deje sa nieco? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
COLOR
Citatelom urcite vela povedala najma veta "Ako informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský, rakúsku súpravu s riadiacim vozňom bude po celej trase ťahať hnacie vozidlo." ?