Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: COLOR #35850:
Hehe 😉 Ja asi tusim co tym myslel (a to, ze rakusky pantograf (zrejme tam bude nejaky elektromotorak, mozno s-bahnovy) nie je stavany na nasu napajaciu sustavu, a tudiz ho po nasom uzemi bude ako vlecniak tahat laminatka, prip. persing), ale pre beznych ludi to vyznieva dosti zabavne (nieco v style, ze vlak bude tahany lokomotivou (ooo, ake neslychane), inak by sa do ciela dostal jedine za pomoci tlacnej sily cestujucich (Flintstonovci rulez)) 😉
Reakcia na: COLOR #35850:
myslíš, že jazda bude aj pre verejnosť? ?
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1776914
Citatelom urcite vela povedala najma veta "Ako informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský, rakúsku súpravu s riadiacim vozňom bude po celej trase ťahať hnacie vozidlo." ?
Reakcia na: fobust #35845:
Ja len upresnim, ze to nebola pevna, ale pruzna. Vecer ked budem doma, tak budu fotky z digitalisu. 🙂
Reakcia na: TeBeCe #35833:
Kedze Klamde nefunguje archiv, tak to sem vyblijem:

Havária vodovodu je reálna aj v tuneli pod Hradom

BRATISLAVA Omnoho tragickejšie ako nedeľná havária vodovodného potrubia na Rázusovom nábreží by sa do análov Bratislavy mohla zapísať podobná mimoriadna udalosť, ak by sa stala v električkovom tuneli pod Bratislavským hradom. Tam totiž tesne popri koľajnicovej trati, po ktorej denne prejde vyše 300 električkových súprav, tiež vedie veľkoprofilová rúra s priemerom 600 mm a v nej pod tlakom prúdia tisíce litrov vody. Nie je ani zakopaná pod terénom, len uložená na podpornej konštrukcii Ak by potrubie nečakane prasklo, resp. by ho poškodila vykoľajená električka, ľudia uväznení v tuneli by nemuseli prežiť. "Taká havária je celkom reálna," potvrdil Pravde Dušan Trabalík, vedúci odboru koľajovej dopravy Dopravného podniku Bratislava. "Električková trať v tuneli je vo veľmi zlom stave. Koľajový zvršok je pôvodný, ešte z roku 1983, keď tam spustili električkovú dopravu. Ako soľ už potrebuje rekonštrukciu," dodal. Podľa neho je obnova trate už aj naplánovaná, ba patrí medzi priority magistrátu - ale tento stav trvá už viac rokov. Potrebných 200 miliónov korún sa stále "iba hľadá". "Nevyhnutné čiastkové opravy lepíme na kolene," doplnil Trabalík. "Ani silný prúd vody by zrejme električku vyplaviť von z tunela nedokázal. Otázne je, či by pasažieri vnútri prežili, alebo ako by sa dostali von," prezradil ďalší zdroj, ktorý si neželal zverejniť meno. "Veľkou hrozbou pri takej havárii by bola elektrina," zdôraznil. Okrem trakčných drôtov električky zhora visí niekoľko vysokonapäťových káblov a tunelom vedie aj tvárnicová trať slaboprúdu. Podľa hovorkyne Bratislavskej vodárenskej spoločnosti Jany Štulajterovej je však mechanické poškodenie vodovodného potrubia vylúčené. "Vyrobené je z ocele, opatrené nátermi proti korózii a izolačným obalom z minerálnej vlny, chránenej pozinkovaným plechom. Na oboch koncoch tunela sú v prepojovacích komorách umiestnené klasické zasúvadlové uzávery, ktoré sa dajú ovládať z úrovne vozovky," argumentovala hovorkyňa. Spresnila, že hoci v tuneli vedie tlakové potrubie s rovnakým priemerom ako pod Rázusovým nábrežím, nejde o tú istú vetvu. Na nebezpečenstvá, ktoré hrozia v hradnom tuneli, Pravda podrobne upozornila už pred tromi rokmi. Vážne problémy by napríklad vznikli aj vtedy, ak by sa v ňom niektorá z električiek vznietila. Chýbajú tam totiž akékoľvek prostriedky na hasenie, požiarny hlásič, snímače škodlivín v ovzduší, tunel sa zvonka nemonitoruje. Vplyvom zvetrávania, zimného zamŕzania a chemických výparov sa postupne rozvoľňuje aj jeho žulové nadložie. Ani únikové cesty z tunela v podstate nejestvujú. Jediný rozšírený ochranný podzemný priestor pri východnom portáli je prehradený práve nebezpečným vodovodným potrubím. Navyše je plný výkalov, použitých injekčných striekačiek a fliaš. Jediná, 142 metrov dlhá spojovacia chodba, ktorá ústi na Palisády, má zase zamrežované vstupy, pretože ju "objavili" bezdomovci. Problémom je vôbec nájsť ju, lebo nie je nijako označená a v tuneli je veľa nefunkčných svietidiel. "Zavrel by som ho okamžite pre všetky druhy dopravy," zopakoval nemenovaný zdroj. Poukázal na odbornú štúdiu Dopravoprojektu Bratislava, vypracovanú v roku 2001, ktorá podrobne mapuje úskalia prevádzky tejto dopravnej stavby. "Odvtedy sa k lepšiemu zmenilo jediné - vďaka jednému z mobilných operátorov je už z tunela možné rádiové spojenie. Predtým sa nedali ani zalarmovať záchranári!" povedal.

Tunel pod Bratislavským hradom

* dĺžka 792 m, prevýšenie portálov cca 18 m
* stavali ho za 2. svetovej vojny, pôvodne slúžil ako protiletecký kryt
* po dokončení v roku 1949 ho sprístupnili pre chodcov aj automobilovú dopravu
* od roku 1983 cezeň jazdia výhradne električky, denne zhruba 330 súprav

Autor: Soňa Pacherová
Vsevedko : hmmm.... za clanky v MD sa peniaze neposielaju...
Reakcia na: Etienne #35835:
Nerad te zklamu, ale diskuse md.sk uz hodne dlouho (co sem ji prevzal) ma wap pristup, novy prispevky si prectes hned navrchu , staci kliknout na neprecteny, mas tam (jako registrovany) i pocet....

Kazdy ma svuj nazor.
Ja bych tam zase nechtel takovyhle. To mi az moc pripomina spis guestbook. Ale nic ve zlym.
Andyinfo:
Na Kollarovom namesti v smere z kopca je utrhnuta pevna svorka. Trolejbusy veselo premavaju aj bez nej. ?
Reakcia na: COLOR #35842:

Nedalo mi nespomenut si na #wodka#... ?
color tomu ver:)neviem co je dnes za den ze ziaden moj bus nemeskal:)) ok idem pa
Reakcia na: šiška #35841:
Dnes musia byt planety v optimalnom postaveni!!! ? Toto musime nejako zapit ? #vodka#
ahoj kolorka...dnes mi nemeškal autobus...deje sa nieco? ?
Reakcia na: Suzan #35836:
"CePo 4.21b • © d3k0 • Akékoľvek neautorizované verejné použitie je zakázané. Všetky údaje sú bez záruky. • Aktualizácia: 7.9.2oo4"

A ešte raz: VŠETKY ÚDAJE SÚ BEZ ZÁRUKY

?
Reakcia na: Suzan #35836:
mame aj ine starosti ako nejake hlupe cestovne poriadky ?
Reakcia na: Suzan #35836:
tvoj problem...
Rýchlo zmeňte poriadok linky č. 82, už som kvôli tomu dnes ráno prišla neskoro do školy! ?
Hello,

pozeram ze sa tu spustila diskusia o mojej ex - md.sk. Rad by som aj ja povedal nazor.

IMHD: Diskusia je jednoducha, prehladna s vyhladavanim a ovela lepsie ladi s web strankou. Mate vsak velku navstevnost a niekedy to forum jednoducho "nestiha" = je tazke najst konkretnu odpoved resp. cely strom diskusie. Ak by ste pridali nieco take bolo by to super. Ako plus mate pridavanie cez WAP co je nanajvys uzitocne.

MD.SK: Diskusia je system PHPBB ktory by som nenazval az tak vhodnym. Ako si urcite vela ludi vsimlo navstevnost md.sk od isteho bodu klesla na 1/4 a diskusne neni tak navstevovane aby bolo treba mat nahodene phpbb. Tam by som prave navrhoval jednoduchu diskusiu - urcite by bola viac user friendly. Ja osobne si radsej preletim diskusiu na IMHD ako sa preklikavat v MD.

LUBOS: Tu nejde o to co si chcel a nechcel, ale o to ako vzdy hovoris svoj nazor na opravu - hovoris to povysenecky akokeby si mal radost z toho ze niekto sa zmylil. Myslim ze ak nechces nikomu ublizovat a si tak velmi humanny, formuloval by si Tvoje prispevky inak.

Toz moj prispevok ?
Reakcia na: TeBeCe #35833:
Presne ako sa v článku píše: Takýto podobný článok uverejnila Pravda už pred tromi rokmi ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.