Ak som dobre pochopil Vasu poznamku o probleme s IQ revizorov, davate mi nepriamo za pravdu v neopravnenom zapocitavani cakania cestujucim na spoj do dopravnych vykonov.
Tu by asi s vecou pohol medializovany sudny proces s prepravcom. Postup by bol jednoduchy: cestovat s jednorazovym listkom s prestupom a cistym casom jazdy pod casove obmedzenie listku. Do toho treba revizora, odmietnut zaplatit pokutu a pockat na zalobu zo strany prepravcu. Na sudne pojednavanie ist dobre pripraveny a najlepsie s dobrym advokatom. Tam napadnut prepravny poriadok, ktorym si prepravca vynucuje neopravnene platby. ?
"prestupovanie" - podla prepravneho poriadku sa do casu platnosti jednorazoveho listka pocita aj cakanie na nevyhnutny nadvazny spoj. Preco? Je moje statie na zastavke spoplatnitelny vykon dopravneho podniku? Je predsa mozne podla cestovneho poriadku vypocitat dobu prepravy ako sucet prepravneho casu na napr. dvoch nadvaznych spojov. Ak je mensi ako doba platnosti listka, tak podla logiky je vsetko v poriadku. Preco by som k tomu mal priratavat cas cakania na spoj? Vie mi niekto vyvratit moj nazor? ?
Kym boli este v Bratislave dierovacie oznacovace listkov, casto som v MHD videl roznych chytrakov, ktori stali priamo pri dierkovaci a ostrazito hladeli na vsetky strany s listkom v ruke, aby si ho rychlo mohli oznacit, ked zbadaju revizora. A ked nestihli, tak sa vyhovarali, ze uz-uz chceli, ale prave im spadla penazenka a pod.
V severskych krajinach sa podobne finty este len ucia, akosi to tam nebolo bezne - podvadzat, vozit sa nacierno, klamat. Nevravim, ze to tam nerobia, akurat to este nie je povazovane za normalne ako u nas.
U nas sme si dopravny podnik tak vychovali, ze povazuje za bezne, ze ho chce voziaci sa lud odrbat na cestovnom. A okrem toho, sami ludia v DPB to asi vedia najlepsie, ze platit za podobne sluzby je ochotny iba blazon, takze automaticky predpokladaju, ze kto bol pristihnuty na cierno, urcite nemal v umysle si oznacit listok/kupit novy mesacnik.
V takomto zvlcilom vztahu dopravny podnik - cestujuci sa potom niet comu cudovat.
presne si pomenoval zvratene uvazovanie bratislavskeho DP. Apriori neuvazuje o zakaznikoch ale o zlodejoch. Ver mi, ze keby tento dopravca nemal monopol, urcite jeho sluzby nikdy nevyuzijem. Stalo sa mi napr. v Helsinkach, ze uniformovani revizori prichytili cloveka s neoznacenym cestovnym listkom, tvrdil ze na to zabudol. Revizor ten listok zobral, oznacil a vratil cestujucemu. Pokial u sbea nemas ani neoznaceny listok, tak si asi naozaj chcel cestovat nacierno a pokuta ti pravom plati.
hm, a to som si vravel, ten smajl je tam aj tak navyse, kazdemu musi byt jasne, ze je to ironia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kritik
Tu by asi s vecou pohol medializovany sudny proces s prepravcom. Postup by bol jednoduchy: cestovat s jednorazovym listkom s prestupom a cistym casom jazdy pod casove obmedzenie listku. Do toho treba revizora, odmietnut zaplatit pokutu a pockat na zalobu zo strany prepravcu. Na sudne pojednavanie ist dobre pripraveny a najlepsie s dobrym advokatom. Tam napadnut prepravny poriadok, ktorym si prepravca vynucuje neopravnene platby. ?