Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
... aby som to doplnil, riesenie Karlovej Vsi cez spolocnu trat mi teda nepripada ako prinos - bolo by potrebne riesit dva rozchody, mozne rozdielne napajania (nutnost viacsystemovych vozidiel) a aj tak by sa vozidla navzajom na trati obmedzovali (cim dlhsi usek, tym viac) a neexistoval by rozdiel medzi doplnkovym a nosnym systemom (neboli by mozne hustejsie zastavky pre elektricky). Cize tam sa mi zda skor prirodzeny prestupovy bod z elektricky na NDS (ktory by mohol byt aj pri jednom nastupisti, ak by existovalo vhodne miesto - kedze NDS bude mat dvere na oboch stranach) - aj ked neviem kde v Karlovej Vsi by sa to dalo takto realizovat. Pripadne neskor plna nahrada elektricky do Dubravky NDS, ale to by zas zanikla doplnkova kolajova doprava.
Reakcia na: S499.1023 #33118:
"prida sa napajacia kolajnica, nastupistia sa prerobia na vysoke (nastup v rovine podlahy) a na trase zacnu jazdit vozidla kategorie Light Rail, ktore (pripadne) budu moct pokracovat na regionalnych zeleznicnych tratiach (napriklad cez Filialku na Racu a dalej)."
Podla teba je toto o nicom? Hustota zastaviek sa moze znízit odchody a prichody bude riadit kontrolovat elektronický system, a pripadne uvolnenie vlakovych tratí nahradia tieto vozy. Tak bez tych poznámok!
Reakcia na: yale #33116:
Kde je kapacitný dopravný systém a električka klasická to vôbec nie je na závadu a žiadny vlak nevyhukuje. Kľúčový výraz je TRAŤOVÉ ZABEZPEČOVACIE ZARIADENIE ? .
Reakcia na: Peter...T #33117:
Úžsné frázy o ničom. A aký význam má pre "globálnu dopravu" napájacia koľajnica??????
Reakcia na: S499.1023 #33115:
Hovorí sa o globalnej doprave ktorá v buducnosti s cestovaním priamo z mesta do ineho mesta urýchli takuto prepravu osôb . Treba to nejak zjednodusit. Podla mna raz to bude pre mesta v EU dôlezite prepojenie. Nevidím v tom zvrhlost ale bucnost v doprave. napr. Elektricka WIEN- BA
OK, tak sa tretia kolajnica neprida ☺

Pozeral som sa aj na Lijn 51 amsterdamskeho metra (Sneltram), tam je to riesene tak, ze vozidla su napajane z tretej kolajnice v metre (kde zdielaju trasu klasickych vozidiel metra), v stanici, kde vychadzaju na povrch vysuvaju horny zberac a pokracuju po svojej preferovanej trati (ktora vedie v otvorenom lozku bud mimo ciest, alebo medzi pruhmi stvorprudovej komunikacie - a la Karlova Ves).

Tuto trasu zdielaju s elektrickami, pricom Sneltram pouziva zvysenu cast nastupista, elektricky znizenu. Podotykam, ze ide o trat Sneltramu, nie elektriciek - tie sa na trat pripajaju len na useku niekolko stanic medzi sidliskami a neskor sa odpoja na svoju trat vedenu uz po sidlisku bez preferencie. Sneltram pokracuje do koncovej stanice po svojej preferovanej trati.

Z toho mi vychadze, ze tam, kde ma byt pritomny kapacitny system a doplnkova elektricka (s hustejsimi zastavkami), asi nemozu byt na jednej trati (vodicovi elektricky tiez neprida, ak za nim vyhukuje nejaky vlak :-)) a neviem ako by sa to komplikovalo dalej s napajanim, rozchodmi atd. - ci by to vobec stalo za to.
Reakcia na: yale #33108:
Preboha, aká napájacia koľajnica, prečo napájacia koľajnica? Preč s takými zvrhlosťami.
Reakcia na: tr3mp #33113:

Dobry postreh, mne to doslo az teraz. ? Kludne moze ostat vrchne vedenie, ako aj premavka elektriciek, vsak staci pridat tretiu kolajnicu, ako v Stuttgarte, hehe. ?
Reakcia na: yale #33108:
"prida sa napajacia kolajnica, nastupistia sa prerobia na vysoke (nastup v rovine podlahy) a na trase zacnu jazdit vozidla kategorie Light Rail, ktore (pripadne) budu moct pokracovat na regionalnych zeleznicnych tratiach (napriklad cez Filialku na Racu a dalej)."

Nejako mi nejde dohromady pridanie napájacej koľajnice a prevádzka na regionálnych tratiach - nebolo by jednoduchšie ponechať vrchné napájanie (aj keď v inej sústave). Hoci taký hybrid s pantografmi a bočným zberačom by bol zaujímavý 😉
Reakcia na: yale #33108:
práve na toto som myslel a má to uroven ako sa dostat z mesta dalej
Reakcia na: Ferro #33109:
vyjadrujú tak svoj maximálne kladný vzťah ku svojim platiacim zákazníkom ?
Reakcia na: Peter...T #33102:
To čo trepeš?
Reakcia na: fobust #33106:
To je cele DPB aj s ich vlnitym plechom.
tr3mp: tiez uvazujem nad tym, ako to mohli mysliet a najpravdepodobnejsie mi z toho vychadza, ze prestupovat sa nebude:

- trat bude vedena v Petrzalke uz v definitivnej polohe NDS, docasne na 1m rozchode (s pripravou na klasicky rozchod) ako "premetro" ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Premetro ).

- jazdit budu elektricky, nastupistia budu nizke, napajanie vrchne, pred starym mostom sa odklonia od trasy NDS na most a dalej ako klasicka elektricka.

- akonahle bude k dispozicii prva trat NDS (popod Dunajom, po Hlavnu stanicu alebo po Trnavske Myto), trat v Petrzalke sa prestavia na standardny rozchod, prida sa napajacia kolajnica, nastupistia sa prerobia na vysoke (nastup v rovine podlahy) a na trase zacnu jazdit vozidla kategorie Light Rail, ktore (pripadne) budu moct pokracovat na regionalnych zeleznicnych tratiach (napriklad cez Filialku na Racu a dalej).

- cize pre-metro sa upravi na metro.

Elektricky z petrzalskej trate sa nasledne pouziju na existujucich tratiach elektriciek.

NDS a elektricky teda nikdy nebudu jazdit spolu.

Toto sa mi zda pravdepodobnejsie, ako snazit sa zjednotit elektricky a nejaky iny system na jednu trat.
Reakcia na: Martin Fundárek #32980:
A sú k dispozícii aj podrobnejšie materiály ako na webe? Najmä čo sa MHD (ale aj dopravy všeobecne týka). V jednotlivých rokoch sú uvedené počty liniek jednotlivých trakcií (napr. pre rok 2020: 9 liniek električiek, 16 liniek trolejbusov a 29 liniek autobusov), zaujímalo by ma ako ich navrhli naši dopravní inžinieri. Sú špecifikované, či už v grafickej alebo textovej podobe, ich trasy?

K druhej časti: krásnou preferenciou by bol električkový podjazd napr. pod križovatkou Krížna - Karadžičova, Račianske mýto, Gaštanový hájik, Alexyho a mechanické zábrany na obmedzenie "vletenia" havarovaných cestných vozidiel na segregovanú trať - nejaký druh zvodidiel.
Reakcia na: Papyr #32973:
"Takze sa bude prestupovat na petrzalskej strane mosta z elektricky na rychlodrahu" a Re #32973 galiyosha: "V Petrzalke jedna jedina elektrickova trat neskor prebudovana na "nosny system""
A nebude to náhodou tak (ako bolo veľakrát v poslednej dobe predstaviteľmi mesta spomínané), že úsek Janíkov dvor - Bosákova bude postavený ako trať nosného systému (teda plne oddelená od ostatnej dopravy) a v budúcnosti použiteľný napr. aj pre metro. Prechod električky cez Starý most je dočasné riešenie do výstavby tunela pod Dunajom (čiže s metrom - alebo čo to bude - sa stále počíta). Dôležité je, že toto dočasné riešenie neblokuje výstavbu nosného systému v Petržalke (kvoli tomu, že by sme nemali peniaze na tunel pod Dunajom ešte napr. 50 rokov). V dokumentoch, ktoré som čítal nie je nikde napísané, že sa bude v Petržalke prestupovať z jedného systému na druhý. Skôr pôjde v prvej etape o trať s rýchlodrážnymi parametrami v Petržalke a klasickú elinu s drobnými vylepšeniami v ostatnej časti mesta. Vozidlá môžu samozrejme prechádzať z jednej trate na druhú a prestup nebude nutný (preto sa aj buduje trať v Petržalke s rozchodom 1000 mm). V ďalšej fáze, keď (ak) sa postaví tunel pod Dunaj a trasa B cez stanicu na Trnavské mýto, môžeme prestavať rozchod a vytvoriť prvú linku metra. Nezatvárajú sa tak dvere ani pred jednou možnosťou. V dokumente sa okrem iného píše, že trať NS končiaca v Karlovej Vsi (pred jej predĺžením do Dúbravky) môže byť napojená na električkovú sieť alebo druhá možnosť je, že sa bude prestupovať.
Reakcia na: COLOR #33103:
Za to kultúru maju na lepsej urovni. Tak ubohost je... ?
http://81.88.128.29/soubory/700000/1035445_V1-1.jpg
na tomto obrazku vyzera vieden v porovnani s Bratislavou ako ubohe predmestie :))) Pozor, ma to asi 1,5 MB.
Reakcia na: Martin Kvačala #33100:
Mozno by nebola na figu borovú. napr. Len je tu vela ciernych pasazierov, sice sa mozno vozy trocha udrzuju a vela sa urcite minie aj na opravy, malo je to dotované a radsej si bývali cestujuci kupujú drahsie auta, co tu V BA len tak pribuda, Myslim obrazne , ze v Brne je to opacné a tak to malo Sk co z toho MHD ostáva v BA ostáva , je len vlastná reklama. No verím, ze by sa to dalo zmenit, len by to musel niekto zhora riadne chciet

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.