Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: yale #33108:
Preboha, aká napájacia koľajnica, prečo napájacia koľajnica? Preč s takými zvrhlosťami.
Reakcia na: tr3mp #33113:

Dobry postreh, mne to doslo az teraz. ? Kludne moze ostat vrchne vedenie, ako aj premavka elektriciek, vsak staci pridat tretiu kolajnicu, ako v Stuttgarte, hehe. ?
Reakcia na: yale #33108:
"prida sa napajacia kolajnica, nastupistia sa prerobia na vysoke (nastup v rovine podlahy) a na trase zacnu jazdit vozidla kategorie Light Rail, ktore (pripadne) budu moct pokracovat na regionalnych zeleznicnych tratiach (napriklad cez Filialku na Racu a dalej)."

Nejako mi nejde dohromady pridanie napájacej koľajnice a prevádzka na regionálnych tratiach - nebolo by jednoduchšie ponechať vrchné napájanie (aj keď v inej sústave). Hoci taký hybrid s pantografmi a bočným zberačom by bol zaujímavý 😉
Reakcia na: yale #33108:
práve na toto som myslel a má to uroven ako sa dostat z mesta dalej
Reakcia na: Ferro #33109:
vyjadrujú tak svoj maximálne kladný vzťah ku svojim platiacim zákazníkom ?
Reakcia na: Peter...T #33102:
To čo trepeš?
Reakcia na: fobust #33106:
To je cele DPB aj s ich vlnitym plechom.
tr3mp: tiez uvazujem nad tym, ako to mohli mysliet a najpravdepodobnejsie mi z toho vychadza, ze prestupovat sa nebude:

- trat bude vedena v Petrzalke uz v definitivnej polohe NDS, docasne na 1m rozchode (s pripravou na klasicky rozchod) ako "premetro" ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Premetro ).

- jazdit budu elektricky, nastupistia budu nizke, napajanie vrchne, pred starym mostom sa odklonia od trasy NDS na most a dalej ako klasicka elektricka.

- akonahle bude k dispozicii prva trat NDS (popod Dunajom, po Hlavnu stanicu alebo po Trnavske Myto), trat v Petrzalke sa prestavia na standardny rozchod, prida sa napajacia kolajnica, nastupistia sa prerobia na vysoke (nastup v rovine podlahy) a na trase zacnu jazdit vozidla kategorie Light Rail, ktore (pripadne) budu moct pokracovat na regionalnych zeleznicnych tratiach (napriklad cez Filialku na Racu a dalej).

- cize pre-metro sa upravi na metro.

Elektricky z petrzalskej trate sa nasledne pouziju na existujucich tratiach elektriciek.

NDS a elektricky teda nikdy nebudu jazdit spolu.

Toto sa mi zda pravdepodobnejsie, ako snazit sa zjednotit elektricky a nejaky iny system na jednu trat.
Reakcia na: Martin Fundárek #32980:
A sú k dispozícii aj podrobnejšie materiály ako na webe? Najmä čo sa MHD (ale aj dopravy všeobecne týka). V jednotlivých rokoch sú uvedené počty liniek jednotlivých trakcií (napr. pre rok 2020: 9 liniek električiek, 16 liniek trolejbusov a 29 liniek autobusov), zaujímalo by ma ako ich navrhli naši dopravní inžinieri. Sú špecifikované, či už v grafickej alebo textovej podobe, ich trasy?

K druhej časti: krásnou preferenciou by bol električkový podjazd napr. pod križovatkou Krížna - Karadžičova, Račianske mýto, Gaštanový hájik, Alexyho a mechanické zábrany na obmedzenie "vletenia" havarovaných cestných vozidiel na segregovanú trať - nejaký druh zvodidiel.
Reakcia na: Papyr #32973:
"Takze sa bude prestupovat na petrzalskej strane mosta z elektricky na rychlodrahu" a Re #32973 galiyosha: "V Petrzalke jedna jedina elektrickova trat neskor prebudovana na "nosny system""
A nebude to náhodou tak (ako bolo veľakrát v poslednej dobe predstaviteľmi mesta spomínané), že úsek Janíkov dvor - Bosákova bude postavený ako trať nosného systému (teda plne oddelená od ostatnej dopravy) a v budúcnosti použiteľný napr. aj pre metro. Prechod električky cez Starý most je dočasné riešenie do výstavby tunela pod Dunajom (čiže s metrom - alebo čo to bude - sa stále počíta). Dôležité je, že toto dočasné riešenie neblokuje výstavbu nosného systému v Petržalke (kvoli tomu, že by sme nemali peniaze na tunel pod Dunajom ešte napr. 50 rokov). V dokumentoch, ktoré som čítal nie je nikde napísané, že sa bude v Petržalke prestupovať z jedného systému na druhý. Skôr pôjde v prvej etape o trať s rýchlodrážnymi parametrami v Petržalke a klasickú elinu s drobnými vylepšeniami v ostatnej časti mesta. Vozidlá môžu samozrejme prechádzať z jednej trate na druhú a prestup nebude nutný (preto sa aj buduje trať v Petržalke s rozchodom 1000 mm). V ďalšej fáze, keď (ak) sa postaví tunel pod Dunaj a trasa B cez stanicu na Trnavské mýto, môžeme prestavať rozchod a vytvoriť prvú linku metra. Nezatvárajú sa tak dvere ani pred jednou možnosťou. V dokumente sa okrem iného píše, že trať NS končiaca v Karlovej Vsi (pred jej predĺžením do Dúbravky) môže byť napojená na električkovú sieť alebo druhá možnosť je, že sa bude prestupovať.
Reakcia na: COLOR #33103:
Za to kultúru maju na lepsej urovni. Tak ubohost je... ?
http://81.88.128.29/soubory/700000/1035445_V1-1.jpg
na tomto obrazku vyzera vieden v porovnani s Bratislavou ako ubohe predmestie :))) Pozor, ma to asi 1,5 MB.
Reakcia na: Martin Kvačala #33100:
Mozno by nebola na figu borovú. napr. Len je tu vela ciernych pasazierov, sice sa mozno vozy trocha udrzuju a vela sa urcite minie aj na opravy, malo je to dotované a radsej si bývali cestujuci kupujú drahsie auta, co tu V BA len tak pribuda, Myslim obrazne , ze v Brne je to opacné a tak to malo Sk co z toho MHD ostáva v BA ostáva , je len vlastná reklama. No verím, ze by sa to dalo zmenit, len by to musel niekto zhora riadne chciet
Reakcia na: Martin Kvačala #33100:
My tiez pretoze vieme ze sa to tak skoro nezmeni ?
?

Jsem velmi skormoucenej, protoze doprava v Bratislave je na figu!
Reakcia na: ufo #33097:
V Cityrunneri sú tie sedačky nad kolieskami. Čo bohužiaľ v ULFe nejde, bo nad kolieskami sa kardany, motory a....
Reakcia na: fobust #33094:
Vyzerá to ako 4402 v dráhovej úprave. ?
Reakcia na: BMko #33078:
treba si pozriet napr. 100% np Cityrunner v Linzi na 900mm, tam kde je podvozok to ma este aj sedacky po obidvoch stranach a uplne postacujucu ulicku na prechod.
Reakcia na: aNTI #33093:
Parameter priemerná záťaž na nápravu získač keď vydelíš hmotnosť vozidla počtom náprav. Zmysel takéhoto parametra je nulový, rovnako ako zmysel existencie FŘT a vlakov, v ktorých neplatí režijka ? .
Rozhoduje parameter maximálnej záťaže na nápravu, ktorý tam nie je uvedený.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.