Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
To čo už sa tu za bludy dočítam?Vo všetkom súhlasím s Martinom Fundárkom,snáď len okrem toho,že zdržanie pobytom v zastávke je trocha viac ako 20 sekúnd.Priemerná doba stanicovania je asi 15 sekúnd,s prirážkou na brzdenie a rozjazd to bude asi 45 sekúnd.Ale MHD je tu predsa na to aby vozila ľudí a nie aby s veľkou cestovnou rýchlosťou obiehala prázdna.Vznik nosného systému na inej báze než na súčasnej električkovej sieti bude znamenať zánik súčasného električkového systemu a v konečnom dôsledku zníženie atraktivity MHD pre verejnosť,zhoršenie pešej dostupnosti zastávok,následne rozširovanie doplnkovej siete smradobusových liniek atď. lubos:To je,s prepáčením,zmeska bludov,hodná ing.Trabalíka.V Karlovej Vsi nikde nie sú použité žiadne staré panely (celá trať okrem oblúka pri Riviére je na klasických pražcoch a koľajniciach S49)
Reakcia na: aNTI #32990:
No také niečo som už skutočne videl. Bolo to v Levoči, kde "sieť" MHD tvorí jedna linka. Tá jedna jediná linka nemá tabuľu s nejakým všeobecným textom "MHD" alebo čo, ale autobus je hrdo označený linkovou tabuľou s číslom 1 (čierny text na žltom podklade). A minulý rok som tam na zastávke videl oznam asi takéhoto znenia:
"Dňa 6.7.2002 z dôvodu konania Mariánskej púte MHD nebude premávať."

Tak tomuto vravím generálna výluka.
?
Reakcia na: Vladimír #32989:
Uvidíme keď sa niečo stane na trati na Špitálskej, aký odklonový variant DPB vymyslí 🙂 inak za zastávky na znamenie sa prihováram, na račianskej radiále je jednoznačne favoritom Nový Záhon.
Reakcia na: Vladimír #32989:
Este k tym vylukam 9-10.08. kde sa bude otacat L6?Najskor cez Safko ak bude premavat.Vie to niekto?
Reakcia na: Papyr #32991:
podla mna su reservy trosku v tom ze ak jazdia... ja viem povies, a aj ostani povedia ze na tej trati sa rychlejsie neda.... bla bla bla a ako potom jazdi balkan?
Reakcia na: Vladimír #32988:
ak sa na nejakej zastavke stoji 20 sekund, tak nie je dovod ju rusit. Totiz ak na zastavke nikto nie je a nikto ani nechce vystupit, doba stanicenia je okolo 2-4 sekund. Ked uvazujete o ruseni zastavok, tak by som zacal tam (aj ked rusenie zastavok je absolutna blbost). Samozrejme, to ze vozidlo stoji 5 (alebo 20) sekund na zastavke, znamena, ze celkove omeskanie oproti nezastaveniu vobec bude 20 (alebo 45) sekund.
Reakcia na: Vladimír #32989:
generalna vyluka celej dopravy ?
Inak pozerám si tie výlukové novinky a zdá sa mi, že to pomaly speje ku generálnej výluke celej električkovej dopravy v Bratislave ?
Reakcia na: mickey #32971:
Zaujímavé veci sa tam možno dočítať 🙂 Napríklad som nevedel, že trolejbusová vozovňa Hroboňova bola pôvodne projektovaná pre 50 vozňov T2 🙂 Viď strana 11 dokumentu B12.

Re #32987 COLOR: Presne tak. Som presvedčený, že nezastavením na zastávke sa ušetrí viac ako 20 sekúnd. Doba 20 sekúnd - to je priemerná doba, ktorú vozidlo strávi na zastávke - kedy ľudia vystupujú a nastupujú. Ale do zdržania musíme ešte počítať brzdenie do zastávky a rozjazd z nej.

Tým teraz nechcem tvrdiť, že treba osekať dve tretiny zastávok. Ja len toľko, že čas 20 sekúnd sa mi nezdá.
Reakcia na: Martin Fundárek #32985:
20 sekund je mozno stav, ak nikto nenastupuje, aj to pri brzdeni klatmi a kotlikovani zo zastavky o 106. Ja davam pri beznych balikoch 30 sekund, ak su medzi nimi rakoviny, 45.
ja som za vsetku srandu... tak nech spravia daku ?
Reakcia na: lubos #32982:
Už som to tu spomínal viackrát #29902): zrušením jednej zastávky ušetríš cca 20 sekúnd. Zrušením tretiny zastávok medzi konečnou v Dúbravke a Šafárikovým námestím tak ušetríš cca 2,5 minúty, čo nie je nijaká výraznejšia úspora. Rovnaký efekt dosiahneš zavedením preferencie na 3 križovatkách a bez nasierania cestujúcich.
Súhlasím s tým, že sú zastávky, ktoré by sa mohli zrušiť, ale to sú skôr výnimky.
Pod pojmom "smerová a výšková úprava" som mal na mysli práve odstránenie zbatočne ostrých oblúkov a prudkých sklonov, ktoré obmedzujú rýchlosť jazdy.
Reakcia na: Ike #32983:
Nemuseli. poptavka funguje (obvykle) i jako tlacitko na znameni
Reakcia na: lubos #32982:
Na krcace som sa pytal hore... ludia su podla nich zvyknuty na dopyt v elinach a na znamenie by moseli mackat az dve tlacitka...
ad Martin Fundarek :

Imho bez preriedenia zastavok nedosiahnes vyznamne zvysenie priemernej prevadzkovej rychlosti. Su zastavky, na ktorych by niektore linky proste zastavovat nemuseli. Osobne si myslim, ze na Karlovesko-Dubravskej radiale su zastavky ako "Horne Krcace", "Dolne Krcace", "Karlova Ves", "PKO" obsluhovane zbytocne velkym mnozstvom vozidiel. Prve dve by napriklad mohli byt celodenne na znamenie...

Dalsia vec je upravenie stavajucich trati... Je napr. Krasne ze sa rekonstruovala trat k Iuvente, ale napojenie hore v Karlovej Vsi je velmi prudke. To iste je mozno povedat o oblukoch pri konecnej Karlova Ves. Otvoreny kolajovy zvrsok je sice pekna vec, ale bohuzial pouzitie stavajucich panelov a hlavovych kolajnic na oblukoch z Borskej na Lackovu, zo zastavky Nad luckami po Segnerovu a zo Segnerovej na Jurigovo namestie (a to uz ani nehovorim o obluku pod mostom Lanfranconi) je absolutne nevhodne a v pripade premavky NP vozidiel ako Anitra ci Siemens Combino, ale aj inych su tieto trate NAPROSTO nevyhovujuce. Pri Riviere by bol namiesto dvoch prudkych oblukov s rovinou v strede vhodnejsi miernejsi obluk bez rovinky a jednoznacne bude treba zaviest mazanie okolesnikov alebo kolajnic. PvvS mi spominal, ze v Liberci idu formou betonovych monoblokov, nieco podobne tomu, co sa robilo na Mostovej... to, v kombinacii so zliabkovymi kolajnicami a zmiernenim oblukov by mohlo zvysit kvalitu trati, ako aj zvysit maximalnu povolenu rychlost.
Reakcia na: Muchomravec #32978:
A to ťa tak rýchlo omrzelo? Alebo si dlho nemal kšeft? 😉
Reakcia na: mickey #32971:
Kto to chce vidieť na papieri, je to vystavené v Primaciálnom paláci, miestnosť č. 19. Oficiálne by to malo byť zverejnené až 10.8., ale už to je nainštalované. Mňa tam vrátnik ochotne pustil aj mimo úradných hodín.

Z návrhu vyplýva, že NDS nevznikne zo súčasnej siete električiek, ale ako novostavba. Starý projekt metra vlastne zostal (snáď okrem zachádzky na Staré grunty), len vozidlá budú iné. Nepovažujem to za dobrý nápad. NDS bude mať zastávky príliš riedko (celá Dúbravka iba tri). Podľa mňa by bolo vhodnejšie súčasné električkové trate zrýchliť
1. zvýšením maximálnej povolenej rýchlosti
1.1. úpravou smerového a výškového vedenia,
1.2. podstatným skvalitnením údržby,
2. odstránením kolíznych bodov
2.1. preriedením úrovňových krížení s IAD,
2.2. plnou preferenciou v zostávajúcich kríženiach s IAD (sú, samozrejme, výnimky, kde sa plná preferencia zrealizovať nedá).
Tým by sa NDS vybudoval podstatne lacnejšie a rýchlejšie a bol by podľa môjho názoru pre cestujúcich výhodnejší.
Reakcia na: Muchomravec #32978:
Vidis, Andy? Uz mas aj ponuku ?
Reakcia na: COLOR #32964:
No ja mam jedno PDA na predaj. HP iPAQ h5450, s ochrannym obalom v perfektnom stave za 8000.- Sk
Reakcia na: n #32975:
Keby aspoň boli CP L65 a L67 zladené tak, že prestup v Jurajovom dvore by bol cca 5 minút. Je totiž smutné, že z Rače sa do Avionu dostanem rýchlejšie cez Račianske mýto. Alebo, po ujdení 56 zo Zlatých Pieskov sa mi oplatí ísť 2kou na Vazovovu a odtiaľ 3,5,11. Ale vôbec, to je špecialita bratislavskej MHD... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.