Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #32277:
No uzrejmime si to ... vo vysokej rýchlosti je prúd prípravy taký vysoký, že OR nepustí servomotor a ZR stojí na mieste, takže sa krásne zapečie. Riešiť by sa to dalo tak, že by elektronika pri výbehu chodila so ZR hore-dole dajme tomu v rámci posledných 10-tich stupňov. Zapiecť by si ho nezapiekol, akurát by si ešte trochu zvýšil priemerný prúd prípravy.

Naopak pri nižších rýchlostiach by to mohla táto elektronika regulovať podobne a držať prúd prípravy trebárs na nejakých rozumných 10A.
Reakcia na: Spectre #32275:
Hehe, s tými 10.000,-/voz by som to bral aj hneď. Myslím, že sa môžeš prihásiť, za 10.000,- / voz sa Ti aj klaňať budú. Nezabudni, že si to všetko budeš musieť nechať schváliť aj dráhovým úradom...a úplatky sú drahé...
Reakcia na: Spectre #32276:
Musel by si pridať ďalší shuntovací stupeň, tam Ti žiadne elektronické inteligentné elektronické riadenie nepomôže.
No a záver máme spoločný - rovnako ako kuplovanie T3 s K2 - dá sa ale nestojí to za tie peniaze.
Reakcia na: S499.1023 #32271:
Zase ti budem oponovať. Aj cez vysoký prúd prípravy by si nemusel nevyhnutne napaľovať zrýchľovač, keby bol inteligentne elektronicky riadený (čo by bola okrem iného súčasť môjho vynálezu dnes teoreticky popísaného). Okrem toho by sa týmto dal docieliť podstatne nižší prúd prípravy (ale len v nižších rýchlostiach), takže daná úprava by mala zmysel aj v meste.

Keby aj išlo o to, nie je problém na strechu hodiť dva odporníky ktoré by boli počas brzdenia (prípravy) v sérií so ZR.

Znova však opakujem, že akékoľvek takého úpravy jedine na báze teoretickej, nakoľko T3 ani K2 nie je dôstojné vozidlo nového tisícročia.
Reakcia na: S499.1023 #32257:
No máš pravdu.. to je najlepší argument, keď sme už ukázali, že sa to dá. Btw. moje vyfantazírované úpravy aj s luxusným mikroprocesorovým riadením vozidla ak by stáli 10.000 / voz, tak to je veľa. K tomu prirátaj dajme tomu 200.000 na vývoj a odladenie.

Tým však nechcem povedať, že by som to zavádzal. Kachny aj T3ky patria do šrotu a nemajú čo jazdiť po ulici v 21. storočí. Iba hovorím, že sa to dá a som veľmi poctený, že som dokázal vyvrátiť aj argumenty laminátky-vševedky ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #32273:

Teraz si zistime, co je horsie... Hmmm... Zeby napalovanie ZR? Alebo predsa len strielanie TM?
Reakcia na: fobust #32272:
Hej, tie by mohli, tým by sa nenapaľovali palce ale strieľali TM:-)).
Reakcia na: S499.1023 #32271:

Ale napr. vozy TV8, ktore maju prud pripravy niekde okolo 0,000 A by mohli, nie? ?
Reakcia na: fobust #32269:
No veď nedá sa pretože by bola vysoká príprava a tým pádom by sa napaľovali ZR ? . Paradoxne lepšie sú na tom vlnitoplechovky vďaka svojmu preklápaciemu zrýchľovaču.
Reakcia na: S499.1023 #32268:

No, niektore T3 su riadne lietadla. ? Mozem vsak suhlasit ze nie je to ziadne extremne, u nas je substrat zvyknuty aj na trolejbusy a par hrobustov... ?
Reakcia na: S499.1023 #32267:

Ano, suhlasim. Nie ze sa neda ale vozy by citelne pribrzdovali, co by malo za nasledok odpalovanie poslednych stupnov na zrychlovaci (ako tomu bolo na 7783). Ak by mali inu vyzbroj tak si to viem predstavit, ale aj tak by bolo lepsie ine sprevodovanie. Nie z hladiska toho, ze by vozy dokazali ist rychlejsie, ale preto, aby dosiahli rovnaku rychlost pri nizsich otackach trakcneho motora. To je to iste ako rada 362/363. Tam o rychlost nejde (aspon tak som sa niekde docital).
Reakcia na: fobust #32262:
Ani s T3 ani s ničím iným v rámci súčasného vozového parku sa nedá ani pri optimálnej adhézii a využití posledného stupňa rozbiehať tak, že by to vlky pociťovali ako nekomfortné.
Reakcia na: fobust #32266:
80 km/h s T3 jedine so zmenou prevodu - čo by prinieslo zhoršenie dynamických vlastností - pri súčasnom prevode sa s T3 takouto rýchlosťou nedá ísť výbehom.
Reakcia na: Kami #32263:

Samozrejme ze nemozes s T3 jazdit dennodenne a stale 110 km/h. To by najneskor po tyzdni odisli... Ale tych 60 km/h sa v pohode da, len by trebalo upravit predpisy. Aj 80 si viem predstavit, o zmysle tejto rychlosti uz pochybujem, pri sucasnych medzistanicnych vzdialenostiach.
Reakcia na: fobust #32262:
Jasne, nechcel som tym povedat, ze K2 a T3 su vozidla idealne na rychlodraznu prevadzku... Len mi slo o to, ze aj so sucasnymi vozidlami a tratami by sa dalo jazdit rychlejsie, keby sa chcelo, ak by to ich stav umoznoval.
galiyosha:No práve z Tebou udávaných dôvodov asi bude zošrotovaný.Alebo si karosériu kúpi DP Ústí nad Labem a vyrobí si z toho normálnu 22Tr?. fobust:Je to proste zvrátená súprava...
Reakcia na: galiyosha #32261:
mna by zaujimalo ci mame elektricky ktore mozu jazdit trvale 80 km/h (T6?) ? Aj Fobustova MB da viacej, ale najdalej zajde s rychlostou cca 80 km/h.
Reakcia na: galiyosha #32261:

No tak niektori vodici sa rozbiehaju na "plnu jazdu", teda podla motta co to da. A ked maju lenivu hajtru, napr. ex. 7063, tak si to ako substrat ani nevsimnes. A su aj iste T3 ktorych rozjazd pripomina skor kachny ako vykonne vozidla.
Reakcia na: metro #32259:
Podla mojho najlepsieho svedomia ziadna kategoria vozidiel oznacovanych ako "rychlodrazna elektricka" neexistuje -- ved aj "stara cervena elektricka" ti da cez 100 km/h. Pricinou toho, ze sa tak rychlo u nas nejazdi, nie su vozidla ako take. Rychlejsiu jazdu nedovoluje ani technicky stav vozidiel, ani trati, kratke medzistanicne vzdialenosti (naco ti je maximalna rychlost, ked sa proste nestihnes rozbehnut, a keby si sa rozbiehal prudsie, ludia by popadali zo sedaciek?), pomerne caste krizenia s automobilovou dopravou a prechody pre chodcov...

Rychlodrazna elektricka je jednoducho "obycajna" elektricka, ktorej trat je v maximalnej moznej miere segregovana (oddelena od inej dopravy), a tam, kde to mozne nie je, je aspon oproti inej doprave na krizovatkach preferovana, pricom mava zvacsa aj vacsie medzistanicne vzdialenosti. Tym je danemu systemu umoznene dosahovat cestovnu rychlost v konecnom dosledku porovnatelnu s metrom ci rychlodrahou. Aby som pre priklad nechodil zbytocne daleko: ak pojdes do Brna, prevez sa napriklad tolkokrat spominanou linkou 8. Ta je celkom dobrou inspiraciou pre Bratislavu.

Pokial viem, ziadna generalna vymena vozidiel sa neplanuje. Po prve na nu nie su peniaze, po druhe -- naco aj? Ani keby sa hned menil rozchod, nebolo by nevyhnutne treba vyradit stare vozidla -- a rozchod sa (bohuzial) menit nebude. Stare elektricky postupne dozivaju, tak sa (snad) budu priebezne nahradzat novymi. Okrem toho sa cast z nich bude rekonstruovat. Nevidim teda dovod, preco by nemohli premavat nadalej aj na novych tratiach...

Re #32232 S499.1023: OK, ospravedlnujem sa za svoju nevedomost. Ten prototyp 22 TrAC sa planuje niekomu odpredat alebo kedze pravdepodobne nema spravene skusky a dalsi exemplar uz nikto nkdy nevyrobi, bude zosrotovany? Ci sa ta zbytocne pytam, ked o tom asi o moc viac nevies? 🙂 Urcite by sa pre dvojmotorovu 22 TrAC neskor naslo viacero kupcov nez len BA. Teraz je nad tym ale asi uz zbytocne polemizovat...
Reakcia na: metro #32259:

Rychlodrazne elektricky vobec nie su limitovane rozchodom, aj stara komunisticka norma pripustala pri rychlodrahach rozchod 1000 mm. Mam niekde doma jej presne cislo, mozem pozriet, ak velmi chces. Okrem ineho sa v tej norme pisalo o medzistanicnych vzdialenostiach, mimourovnovosti, etc... Nove vozidla na metrovy rozchod existuju. Este nie je rozhodnute aky typ elektriciek sa bude kupovat, ale zrejme bude nizkopodlazny. Na buduci rok maju prijst nejake typy na testy, takze po zapozicanych smradobusoch Solaris, Citaro a MAN sa budeme moct tesit aj na elektricky....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.