Reakcia na: J #31403:
nadalej si myslim, ze je to bananova investicia. Aspon teda to, ze nizkokvalifikovanych zamestnancov bude podstatne viac, ako odbornikov. Ale vychod potrebuje COKOLVEK, akukolvek pracovnu prilezitost, aj bananovu. Kto pozna situaciu vo vlakoch Praha-Kosice, ten vie, aki ludia z vychodu odchadzaju a za akou pracou. Montaze a stavby v Prahe, automobilka v Boleslavi, sestricky do ceskych nemocnic, nocni straznici v Prahe, ano, aj profesionalni vodici autobusov. Na vychode zije tiez dost ludi s nizkym vzdelanim, ale chutou pracovat. Lenze migracia obyvatelstva nebude fungovat vzdy tak, ako dnes, kedy jeden clen rodiny pracujuci v CR alebo Nemecku zivi zbytok. Casom to bude tak, ze sa tam prestahuju cele rodiny. Ze to nie je pre Slovensko idealne, je snad jasne...Predlzenie dialnice D1 od Budimira po Milhost st.hr. by sa malo zacat realizovat co najskor. Dokonca by sa tym jednym vrzom vyriesil i obchvat Kosic a samotna stavba by nebola taka narocna, kedze by viedla v celej trase po rovine (udolie Torysy). Zaujem na predlzeni v useku Hidasnemeti st.hr. - Miskolc by mala mat aj madarska vlada, pretoze vychodne casti Madarska su na tom podobne, ako vychod Slovenska. Zas na druhej strane - ked sa dnes postavis na hranicny priechod Milhost-Hidasnemeti, zistis, ze pre ten objem dopravy, ktory tam je, bohate postacuje ta dvojprudova cesta...
J
Vidíš, nedávno to bola banánová investícia, teraz by na východ bodla. Vláda predsa rozhodla, že stimuly bude dávať len investorom do NR, BB, KE a PO. Možno sa podarí priťiahnuť niekoho veľkého ešte. Veď keď KIa mohli dať prísľub, že napoja ZA na dialnicu, tak to isté by sa dalo, že napoja KE na Maďarskú diaľnicu. Investorovi môže byť jedno, kade pôjde.
A čo sa výberu lokality investície týka, nerozhoduje o tom vláda. KIA dostala na výber niekoľko lokalít, vybrala si ZA. Zostáva len dúfať, že aj na východe sa ľady pohnú. Nič viac by som si neželal viac. Totižto bohatší východ=bohatšia Bratislava a keď bude východ na tom dobre, tak možno aj východniarska nevraživosť voči Bratislave sa dá na ústup.
Re #31401 Papyr: Taký voz určite nie, len bohužial odmietajú to čo máme a tak sadajú do svojich 5 miestnych tátošov. Skutočne nie je dôvod odmietať 24Tr. Treba ho porovnať s trolinom a víťaza kúpiť.
Zajtra idem do Viedne a čo ma veľmi prekvapilo je, že cesta autobusom do Viedne stojí vlakom menej ako busom. A u busu aj keď si uplatním zľavu. Vlak stojí 315, bus 410 a so zľavou 350. ? ? ? Takže všetci ideme vlakom