jo jo, a silové součástky z ČKD Polovodiče se při oživování fasovaly na váhu, a stejně to furt nejelo, hořelo a střílelo, proražené diody a mrtvé tyristory se ze zkušebny odnášely v kyblíčku... ?
n: No vodič aj tak musí čakať na príkaz, nemôže si myslím svojvoľne urobiť odklon, kde sa mu zapáči. Hádam nie je problém, aby dispečing ihneď po ohlásení mimoriadnej udalosti a cez vysielačky ohlásil odklon. Aj keď ho možno nezachytia všetci, v priebehu pol hodiny sa tam určite 10 vlakov nenazbiera a potom to už riadia dispečeri v teréne.
celkom spoko teoria, ma vsak drobne nedostatky "...do vysielačky, čo by už mali zachytiť a spozornieť všetci vodiči, ktorí tým smerom idú...", simplexna prevadzka na kanale je pri volani z vozidla mozna len medzi vozidlom a dispecingom t.j. pocut to bude dispecer a nie vozy ktore idu tym smerom.
Neviem presne ako je to na E ale na A kopec vozov RDST nema, alebo je nefunkcna, resp. polofunkcna, takze vseobecne hlasenie z dispecingu sa k vodicovi zvycajne dostane az na konecnej ked sa niekoho spyta co to v tej vysielacke pipalo.. 8))
Re #29858 tr3mp: Re #29865 lubos (!): no s tymto od mikeho>
1: Hlavná Stnica - Obchodná - Ľ. Štúra. Obsluhovaná sólami z Juráku (10ks + striedači) Po tom, ako mi Juráci sóla zrušili, by som tam dal kachny (asi 6KS+ 2xT z Juráku 4KS)
2: Ružinov - Trnavské mýto - Nejaký okruh v meste, asi Vazovova, Obchodná, tunel, Šafko, Špitálska, Trnko, Ružinov
asi 20KS kachny
4: dnešná L4 dupláky asi 28 - 30ks 2xT3 z Juráku
5: dnešná L5 dupláky 2xT z Krasňan 31 ks (maximálny možný počet )+ 7KS 2xT z Juráku
sa mi zda pekne, len ako pisal tr3mp skutocne nema zmysel spajat ruzinov s petrzalkou, podla mna ma skorej zmysel spajat vajnorsku po zst nove mesto, kedze je tam polus a kopa prevadzok vyrobneho a skladoveho typu.
ako pisal lubos ta 5 a potom aj ta predlzena 4 do petrzky by mohli byt iba po kratsie konecne, pricom nechat 12 a 11 a do petrzky tiez jednu tociacu sa v centre!
kolik stál Ik280 nevím. Poslední T3SUCS stály kolem 350.000Kčs, KT8 z roku 1989 stály 1.250.000Kčs. Staří tatrováci vzpomínají, že pro SSSR byl nějaký speciální vysoce výhodný ceník, například 1xT3 = 2,5xŽigul, prostě super kšeft made by RVHP ?
Trio nebo Astra na 1000mm by klidně byly, kdyby je nějaký 1000mm provoz chtěl. Vyhodit jen tak 8milKč za předváděcí 1000mm podvozky se nechce ani Škodovce, ani Inekonu.
re bm: prides si pre facku sam, alebo mam prist za tebou ja? ale to uz potom nebude facka, ale komplet bitka, aby som ti tie vzkm vybil z hlavy. vzkm moze byt ukazovatel pre udrzbu a mozno statistiku, ale urcite nie ukazovatel pre tvorbu grafikonu. tam je zaujimava kapacita a interval, dopyt a ponuka. som ochotny diskutovat o miesto.km, ale urcite nie o vzkm, pretoze prave planovanie grafikonov a vykonov siete je vrazdenim fungujucej verejnej dopravy, vid: dpb, zssk, mhd sad nr, zv a nespocetne dalsie prevadzky.
Ano, reakcna schopnost dispecerov, ale to uz zachadzas do takych veci ako manazment, postihovanie zamestnancov, dodrzovanie planov a ich vytvorenie, na co asi v dnesnej dobe podmienky nie su... ludi presmerovanim liniek bohuzial nezmenime... a ked si predstavim niektorych, co tam sedia.... a daju na vyber skratit L12 po Karlovu Ves ako nahradu za predlzeniu L4....
Inak mas samozrejme pravdu. K tym navrhom - pisal som tam vsetko co ma aktualne napadlo... ako vravim, vyriesene to mas skvele... V tom mojom povodnom navrhu este nebola trat do Petrzalky, pretoze vtedy sa este planovalo metro a sucasny primator este nebol v kresle...
Tak si zoberme, že sa stane DN pred ŽST Vinohrady presne o 16:00. Vodič to zahlási do vysielačky, čo by už mali zachytiť a spozornieť všetci vodiči, ktorí tým smerom idú. O 16:00 je stav takýto:
L3 - najbližší vlak je pred Račianskym mýtom, predošlý už pri vozovni Krasňany (žiadny uviaznutý vlak)
L5 - najbližší vlak je za zast. Vysoká, predošlý je pri Mladej garde (jeden uviaznutý vlak)
L7 - najbližší vlak je pred Račianskym mýtom, predošlý je už odstavený na konečnej ZŠT Vinohrady (žiadny uviaznutý vlak)
L11 - najbližší vlak je pred zast. Ursínyho, predošlý je pri zast. Černockého (jeden uviaznutý vlak)
Beriem do úvahy len vlaky prichádzajúce od centra. Tak či tak uviaznu len 2 vlaky z L5 a L11. Vlaky z L3 a L7, ktoré v tom čase prichádzjú na Rač. mýto sa už opreratívne odkloniť dajú, ale dajme tomu, že to dispečeri ešte do pár minút nestihnú a tiež pôjdu na Račiansku, ale to sú len 4 vlaky. Ale ak sa tam nahrnie ďalších 6 vlakov, tak od času medzi vznikom DN a odklonom liniek prejde až od 20 min. do pol hodiny...!
Nie som si istý, či reaguješ na môj alebo Mikov návrh, pretože reaguješ na dve veci, ktoré sa v nich súčasne nevyskytujú (odsek "ak pojde niekto z Race napr. k ministerstvu financii" sa nevyskytuje u mňa, "Vedies trasy liniek vzdy cez dve radialy." zase nie u Mika (linka 2). Preto odpovedám.
Keď pôjde niekto z rače k MF SR, má dve možnosti:
- 2 na Vazovovu, prestup na 5 k MF.
- 2 na Račianske mýto, prestup na trolejbus
Vedenie liniek vždy cez dve radiály. Treba mať vypracovaný presný plán, čo pri nehodách na jednotlivých úsekov a linku odkloniť. Napr.: Nehoda v Karlovke - náhradná busová doprava 3 Tunel - Dúbravka a 4 Tunel - Karlova Ves, eliny 3 a 4 po tunel, tam zmena linky na 4 a 3. Nehoda na Račianskej - elina 2 Petržalka - Vazovova (točenie cez Americké nám.), bus Vazovova - Krasňany, elina 2 Krasňany - Rača
Ďalšie podobne. Len to chce poriadnu organizáciu a hlavne v prípade nehôd neimpovizovať ale postupovať podľa vopred pripravených postupov. Takisto treba naplánovať, čo v prípade súčasného výpadku na dvoch a viacerých radiálach.
pri 7115 som nebol, ale pri 7075 bolo za nou mozno 10 vlakov... To je myslim vcelku v pohode na dany spickovy interval a vzdialenost od najblizsej vyhybky...
ked mas dobrych dispecerov a organizaciu, tak ta vypadok jednej radialy nemoze rozhadzat, okamzite mozes presmerovat dotknute linky tak ze sa budu otacat niekde cez mesto, vo funkcnej casti siete ti mozno budu chybat 2 - 3 vozy ktore ti stihnu ujst do odrezanej casti ale to sa da doplnit zo zalohy. Proste len musis zablokovat radialu hned po vyskyte mimoriadnej udalosti aby ti tam nevliezali vozy a neostali tam visiet... (a podla toho co som videl pred tyzdnom pri tej havarke, tak aj to sa uz pomaly nasi dispeceri ucia , vozov tam neuviazlo az tak vela )
To trasovanie je perfektne, ale mam niekolko otazok resp. pripomienok:
Je potrebne upravit zastavky pri Technickej univerzite - Florianske namestie. Pri tvojom systeme ak pojde niekto z Race napr. k ministerstvu financii, bude musiet prestupovat bud na Vysokej, alebo pri technickej univerzite, prejst cez krizovatku a nastupit na zastavke v smere na Hlavnu stanicu. (problem je to za predpokladu, ze dotycny je starsi clovek, invalid, dieta alebo mamicka s kociarikom).
Vedies trasy liniek vzdy cez dve radialy. To znamena, ze ak ti vypadne jedna z nich v dosledku nehody, pripadne v dosledku poruchy, vypadne ti ta linka aj na druhej radiale. Moj povodny system skor baziroval na tom, ze linky jazdili iba s jednou konecnou a cez mesto prechadzali priebezne. Hlavnym uzlom bolo Safarikovo namestie a Namestie SNP. Tym sice docielis trochu vacsi pocet liniek, ale obmedzis riziko vypadku na jednu radialu (Samozrejme okrem nehody co by sa stala v meste, co sa ale da riesit docasnou operativnou obchadzkou a zmenou trasy, pretoze v meste mas trate vetvene. To znamena, ze ja by som robil linky na kazdu radialu jednu a k tomu mozno nejake posilove linky (aby boli vyuzite aj konecne Karlova Ves, Vinohrady a ZST Nove Mesto... skusim vyhrabat ten variant.
? ludia prečo vodiči v autobusoch v lete kuria ale česť vínimkám ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si