Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #29661:
Ale fujto. To máš od Martyke, je to hnusné. Mmch., tie laná nie sú kevlarové ale plastové (parafil). V prvom rade si už konečne všetci uvedomte, že každý oblúk, ktorý má menší než obrovský polomer, je z princípu pevný, aj keby bol zavesený na čomkoľvek. Pružné svorky v oblúkoch neslúžia na odpruženie vedenia ale na tvarovanie vedenia. A delta záves je pekná vec ale podľa mňa úplne stači výkyvný záves Kummler-Matter, je lacnejší a pokiaľ sa nejedná o nejaký medzimestský úsek s dĺžkou kompenzovaného úseku aspoň kilometer, tak svoju úlohu splní úplne rovnako.
A len tak úplne na okraj - ten úsek po ulici Pri suchom mlyne bol kedysi od križovatky pri pekárni až po Vojenskú nemocnicu kompletne pružne zavesený a kompenzovaný, až kým squadra ing. Pertinaxa Eskoviča Diódového nerozhodla, že si uľahčí prácu tým, že ojazdené pružné závesy nahradí pevnými a to vrátane toho, ktorý sa nachádza ako posledný pred kompenzačným závažím - čiže závažie momentálne napína akurát tak ten posledný preves. Podobná zvrhlosť je k videniu na električkovej trati na Ružinovskej radiále na zastávke Tomášikova, kde je vedenie kompletne rekonštruované na delta záves, akurát na poslednom prevese pred "šponovákmi" je starý, pevný úsekový delič, ktorý následkom toho v rámci kolísania teplot putuje aj s prevesom hádam aj o dva metre...
Reakcia na: Sarko #29836:
Tie žmurkacie smajlíky mali byť - (78' ) a (73' )...
Reakcia na: Papyr #29656:
Škoda trať rušiť, staré droty aj tak nepoužiješ, bo sú vyťahané a rozkúskované, DP by možno peniaze mal, lenže DP nemá svoje peniaze, DP má mestské peniaze a mesto rozhoduje o tom, či sa použijú na NP trombelus, SOR alebo zatrolejovanie. V tomto prípade majú o zatrolejovaní všetci jasno (dokonce aj DP) už veľa rokov, len mesto je zahryznuté...
Reakcia na: J #29816:

Tr3mp to má ideálne zrátané aj po stránke počtu zastávok. L1 ich má 14, L2 - 25, L3 - 26, L4 - 23 a L5 - 10. Pri L1 a 5 by sa dalo napohľad pozerať ako o zachádzku jednej linky na Hlavnú stanicu a spolu majú tieto dve linky 24 zastávok. Pri prehodení smerov L3 cez Obchodnú a L4 cez Špitálsku, máš na L4 potom 28 zastávok, a to sa potom budú horšie zosúlaďovať napr. prestávky vodičov. Doba obehu navrhovanej L3 cez Špitálsku by bola 36'+37' (73'), doba obehu navrhovanej L4 cez Obchodnú by bola 39'+39' (78'). Pri rozdelení liniek od zastávky Park kultúry po stretnutie na zastávke Legionárska a opačne trvá L3 13,5' a L4 12', takže nielen že by bol preklad intervalov na dúbravskej radiále, ale aj stretanie spojov týchto liniek na Legionárskej a Trnavskom mýte s priamymi prestupmi. Mrknem aj na nadväznosť voči ostatným linkám (tr3mp to má už možno dávno spočítané), ale už teraz musím aj ja konštatovať - je to naozaj dogma. 🙂
tr3mp: Myslíš, že by bola napr 3A a 3B pričom jedna by chodila na letisko a druhá na Dolné Hony?
Presne tak. Zrušila by sa zastávka Atronomická - ostala Chlumeckého a potom Hornbach 😃 A tam by bola zastávka regionbahnu. Ty to privádzaš k dokonalosti ?

Ale stále si neodpovedal na zásadnú vec. Či dovolíš aby tvoj návrh išiel ďalej a väčšia časť ľudí sa spolupodielala na jeho prezentácii,...
Reakcia na: J #29831:
Pokojne nemusí v Ružinove končiť nič a vetvy môžu byť na letisko a na Dolné Hony. A keď už stanica pri Hornbachu, tak nad alebo pod železničnou traťou, aby bol prestup na integrovanú dopravu ...
Reakcia na: Vladimír #29801:
Teší ma, že tu všetci dokážete oceniť moje kvality 😉
Ja ešte doplním filozofiu, z ktorej vychádza môj návrh.
- máme šesť radiál (aj s Hlavnou stanicou),
- na každú radiálu dve linky, to je šesť liniek (jednu z určitých dôvodov vypúšťam),
- linky z jednej radiály vedú do dvoch protiľahlých radiál (presnejšie do dvoch z troch protiľahlých radiál).
Z toho pri troche uvažovania ako najlpší vychádza vytvorený systém. Vypustená je len linka Rača - Ružinov, keďže toto spojenie je možné realizovať buď prestupom v centre, kade by musela viesť aj táto linka + posilnenie kapacít liniek 2 a 3 je zbytočné a navyše je spojenie rýchlejšie busovými linkami po Bajkalskej, Tomášikovej, Galvaniho - Bojnickej.

Farebné označenie + číslovanie: dve najsilnejšie radiály Petržalka a Dúbravka, preto aj čislovanie od 1 - 4, linka 5 ako doplnok. Farebne 1 a 2 vychádzajú z červenej (ale sú dostatočne odlišné) a 3 a 4 z modrej, čo sú farby metra B a A. Takže aj historický podtón má tento návrh 😉
Reakcia na: BM #29830:
No neviem teraz keď už jazdia 7783-86. Mesto BA deklaruje nákup nových vozov a kúpou starín by zdvihlo vlnu nevôle. Aj podvozky kde zohnať.
tr3mp: No Hornbach a vzrast kúpischopnosti obyvateľstva môže voľačo zmeniť a letisko plánuje tento rok 900tis. pasažierov tak neviem, lebo aj ten nápad do Vrakune a D. H. nie je zlý.
Ale v každom prípade treba to čo si vytvoril spropagovať aj s návštevou u primátora a námestníka a aplikovať to na súčasné vedenie.
Teraz nejde o to kam všade elina pôjde, ale koľko liniek a ako často.
Reakcia na: Vladimír #29827:
Ano presne ako pises.


Co tak odkupit do DPB a zrekonstruovat ?? Ved na Juraku stale chybaju vozidla.
http://www.vecernik.sk/index.php?command=viewarticle&id=24802
Reakcia na: tr3mp #29828:
Ani na také predĺženie L3 na Uzbeckú nie je zlé pomyslenie 🙂
Na Dňoch Bratislavy som sa mal možnosť asi trištvrtehodinu baviť s Koladom a pri tej príležetosti som nazrel do peknej veľkej mapy Bratislavy, kde boli nakreslené súčasné električkové trate, nová trať do Petržalky aj so zastávkami a ďalšie navrhované (celkom rozumné) trate:
- Zlaté Piesky - Vajnory (obratisko pri Pračanskej ulici)
- Ružinov - Nová Vrakuňa (paralelne s Hradskou, ALE JUŽNE) - Hradská - otočka Uzbecká
- Dúbravka - vozovňa Dúbravčice - VW - DNV (teda opačne ako bolo doteraz zvykom, trochu dlhé)
To je podľa mňa viac ako dosť nielen na 15 rokov ...
S opodstatnenosťou trate na letisko som si nie úplne istý, pretože 61 aj pre letisko aj pre Avion zatiaľ stači, v budúcnosti možno nie, ale či to bude na električku?
Reakcia na: BM #29824:
Ja viem, že sú dva. Myslel som ale, že v danom momente ovláda tabule vždy len jeden z nich. A teda musí ovládať 8 kusov. Ale podľa toho, čo píšeš, zrejme ich majú medzi sebou nejako podelené.
Reakcia na: Sarko #29822:
Veď hej, luxus to je. Len neviem či v plnom KTčku, keď stojíš na NP vidíš nejaký transparent cez všetkých tých ľudí na VP. ? Ale je to detail. Treba dať nápisy: Hluchý do prvých a posledných dverí ?
Reakcia na: J #29791:
O K3RN mozme iba snivat. Asi nebude :))
Reakcia na: Vladimír #29788:
Ano ale su tam aj dve palubne pocitace, jeden je v A a druhy je v B kabine. Prepinaju sa medzi sebou na funkcie MASTER a SLAVE
Reakcia na: Vladimír #29821:
No veď som napísal, že 83 a 34 budú stačiť. Ono ak by sa to raz podarilo tak, že sa z Dúbravky aj s prestupom dostaneš na Obchodnú skôr ako 83, tak električka má vyhraté. Aspoň v to dúfam.

Avšak stými dopytovými svetielkami by som si nebol taký istý. DPB je DPB ? ? ? ? ?
Reakcia na: J #29818:
Aj tak to nemá zmysel. Viditeľnosť na displej v krajných článkoch je dostatočná. Naviac od prostredných dverí sa väčšinou posunieš smerom ku kĺbu a keďže je KT8 obojsmerné pri oboch kĺboch vidíš na displej spredu. Ak dáš displej v strednom článku vpravo, pri jazde z "B" kabíny bude vľavo a teda na inom mieste, čo nie je dobré. A mať 4 vnútorné displeje... Už aj 3 sú luxus.
Reakcia na: J #29819:
Sorry, ale keď magistrát vie zariadiť, že sa investujú milióny do električky do Petržalky, tak hádam si bude vedieť vydupať, aby sa po stlačení dopytu v každej bričke rozsvietilo svetielko, nie?

Pozri, kto bude chcieť ísť z Dúbravky na Obchodnú výslovne ekologicky, použije L3 po Karlovu Ves. Odtiaľ bude mať L4 na Obchodnú - v špičke bude čakať 2 min., v sedle 2-3 min., cez víkend 3 min. a v okrajovom režime 3-4 min. Je to nejaká tragédia?
Reakcia na: Marko #29815:
Nebolo by zlé spraviť o tom stránku napr. na iMHD.sk a potom to až predstaviť verejnosti. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.