Vo Viedni tie automaty beru aj bankovky a je po probleme.. Najvacsia sranda je, ze si tam mozes vybrat ako jazyk aj Slovencinu a kupit "1-pasikovy listok"
Ešte treba doplniť pár detailov:
1. V ČR majú 20 Kč v minciach a lístky v Prahe sú o polovicu lacnejšie, takže ak ide viac ľudí, nemusia nosiť so sebou za vedro drobných do automatu. (V tomto smere bohužiaľ NBS zaspala dobu. Vzhľadom na cenový vývoj sme dávno mali mať dvacky v minciach, a dnes už aj 50-ky.)
2. Sieť obchodov (nielen trafík, ako u nás), kde v Prahe dostať lístky, je o dosť hustejšia a otváracia doba taká, že pokiaľ práve nejdeš na nočák, nemáš so získaním lístka väčšie problémy.
re tr3mp, pesia zona s premavkou elektriciek po sturovej:
dakujem ti za taku bezkoliznost, kde vlky pobehuju zlava doprava riadene teoriou o brawnovom chaotickom pohybe...
taktiez ti dakujem za taku rychlodrahu, kde sa aj celych
20km/h da vyvinut!
re vyhybka sturova#jesenskeho:
kua, nebudte ako male deti. vyhybka je zjazdna obojsmerne, len zatial odbocna vetva do jesenskeho nie je jazdena. dovod: protismerny obluk bez prechodnice na jesenskeho caka taktiez na vymenu. rovnako aj srdcovky a zjazdova vyhybka. a mam taky pocit, ze ta nova konstrukcia je spojena (ak vobec je) s tou starou len provizorne. a pozor pre jazdicov tramwajowych: drievko "ural" co jazdu vypina je posunute blizsie k zastavke p.j.safarikovo namestie m.r.stefanika (uplny nazov podla databazy zastavok vozoveho transparentu buse bs170)
Musíš sledovať tlač, tam sa všeličo píše, alebo sa pýtať správnych ľudí
Postup by mal byť asi taký (zatiaľ len ideový, projekt ešte nie je, pokiaľ viem), že sa most odstaví, konštrukcia rozpíli pozdĺž osi (teraz neviem, či cestná alebo železničná časť), odtiahnu od seba a dorobí sa stred. Celé sa to ešte nadstaví na stredných pilieroch, aby sa zväčšila vzdialenosť od hladiny. Čiže most pôjde do kopca a zase z kopca Na mestskej strane sa dokonca môže znížiť jeho vyústenie až o 2,1 m, čím by sa odstránil stupák zo Šafka. Na moste by mala zostať len električková trať a lávka pre chodcov a cyklistov.
Pri takejto konštrukcii by sa mi pozdávalo aj vybudovanie cestného podjazdu Vajanského nábrežie - Dostojevského rad a zmena Štúrovej na pešiu zónu s premávkou električiek. Tým by sa odstránilo kolízne miesto na električkovej rýchlodráhe na Šafku.
Mna skor zaujima ako chcu vyriesit ten prechod elektricky na Starom moste... co tam daju semafor ako pri oprave prac alebo sa aj ta cast po ktorej teraz jazdia osobne auta odstavi a prestava sa na elektrickovu premavku cely most? Hmm... By som cely most zhodil a postaval novy... aj tak raz dr. . e , dufam. ?
Ten trojuholnik je kompletny odkedy tam tu trat postavili. Problem je v tom, ze linka 49 jazdi obojsmerne cez Patronku, ale dnesne draty by tade umoznovali premavku tej linky len v smere k Vojenskej nemocnici.
Pri tempe, pri akom sa stavaju trolejbusove trate myslim, ze to tak skor kupia 24Tr, ktora prejde Patronku na diesel a pod dratmi pojde ako trolejbus Ktovie ci by to potom bola 49 alebo 211 Duobusy by zrejme cislovali tak, ze priemer z toho, cize konkretne tato linka by mohla byt 130
Keď sa robila Mostová/Jesenského, tak nič po Jesenského nikam nejazdilo, bo ani nemohlo. Takže inkriminovaná zjazdová výhybka a kríž boli nepoužívané. V konečnom dôsledku takisto ako ten kusd okolo zastávky, čo nie je spravený. Že nemali stavebné povolenie alebo spracovaný projekt na celú stavbu je práve dôkazom nekoncepčnosti práce DPB. Výhybka leží úplne mimo križovatku, kríž by to zvládlo so zúžením profilu pre autá do jedného jazdného pruhu.
K rozjazdovej výhybke na štúrovej - opakujem ešte raz, je úplne jedno, či idú električky na Kam. nám. alebo na Jesenského, STÁLE PRECHÁDZAJÚ ZMIENENÚ VÝHYBKU. Takže táto výhybka obmedzuje rýchlosť na 15 km/h v obcoh smeroch. Nehovoril som o radoch, ktoré sa tvoria. Hovoril som o tom, že keby električka prešla križovatku rýchlosťou 15 km/h, trvalo by to pri plynulej jazde asi 11 sekúnd (ak počítam dĺžku súpravy 30 m a kolízny úsek 15 m, pri rýchlosti 30 km/h by to bola polovica. O ten rozdiel by mohlo napríklad byť dlhšie voľno v inom smere.
Keby to mali naprojektované vopred, tak by samozrejme nemuseli rozkopávať žiaden už hotový úsek.
Ešte niečo?
PePovi by som neveril najviac zo vsetkych, vid jeho-nase novinky ?
Re #29491 Andy: A z toho obrazku mostu teda je jasne, ze sa tam draty nemaju kam uchytit Jedine ze by na tie lampy co tam budu dali take stoziare ako su v Karlovke na draty... #vomit#
Ľuboš : máš pravdu ten semafor na šafku viac ako jednu električku nepustí a tu výhybku bude využívať iba L12 a to by bol kvôli jednej linke moc veľký luxus.
To chces povedat, ze v mieste oddelenia 209+206 a 204+212 od seba, medzi zast. Magurska a Nem. Kramare je plny trojuholnik pre trolejbusy (tzv. troljuholnik?) Eee?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
Postup by mal byť asi taký (zatiaľ len ideový, projekt ešte nie je, pokiaľ viem), že sa most odstaví, konštrukcia rozpíli pozdĺž osi (teraz neviem, či cestná alebo železničná časť), odtiahnu od seba a dorobí sa stred. Celé sa to ešte nadstaví na stredných pilieroch, aby sa zväčšila vzdialenosť od hladiny. Čiže most pôjde do kopca a zase z kopca Na mestskej strane sa dokonca môže znížiť jeho vyústenie až o 2,1 m, čím by sa odstránil stupák zo Šafka. Na moste by mala zostať len električková trať a lávka pre chodcov a cyklistov.
Pri takejto konštrukcii by sa mi pozdávalo aj vybudovanie cestného podjazdu Vajanského nábrežie - Dostojevského rad a zmena Štúrovej na pešiu zónu s premávkou električiek. Tým by sa odstránilo kolízne miesto na električkovej rýchlodráhe na Šafku.