Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #29223:
no snad si ten mikrofon bigmac neda "odstrihnut" 🙂 taky M. o moznost hlasenia do druheho voza prisiel ked sa montoval elektricky pohon zberacov 🙂
Reakcia na: TeBeCe #29219:

SKUSOBNA PREVADZKA TOHO SYSTEMU BY SA MALA SPUSTIT UZ V PONDELOK!!! Ono to nie su kamery, ale opticke snimace vozidla, ktore ho zachytia pri vjazde do zastavky, tym sa vozidlo prihlasi do obvodu. Po uplnynuti nejakebo casu X, potrebneho na dobrzdenie, otvorenie dveri, vymene substratu a zatvoreni dveri - pricom tento priemerny cas nie je problem ziskat z palubakov - da signal "volno" s tym, ze ak sa pojde nejakou rychlostou (tusim 45 alebo 55), tak na najblizsej svetelnej krizovatke voz prejde bez brzdenia. Kiez by som to vedel skor. Musim viac chodit do vozovni, ale teraz popri praci niet vela casu. ?
Reakcia na: TeBeCe #29218:
Uvidime, ako dlho bude fungovat aspon ten mikrofon... Dielenski zacnu nieco opravovat a odstrihnu kable... :)) Inac ti co maju na starosti to hlasenie zastavok, by sa mali ist hanbit do kuta... 🙂

All:
A hanbit by sa mali aj ti, co psi vyluky na web dpb, lebo je tam zase po cca troch tyzdnoch uplne "bezchybny" oznam o vyluke.. 🙂 Presne ta ista chyba ako minule kvoli tej Zahradnickej 🙂 To tie oznamy fakt musia pridavat vzdy vecer 5 minut pred skoncenim pracovnej doby? Naco to tam potom vobec davaju? Aj tak si to nikto okrem nas neprecita...

http://www.dpb.sk/aktuality/Info/MlnivyPrievozska_vyluka.htm
Reakcia na: pista #29220:
to su trabusti, tych trapia kolajnice a nie preferencia ?
Reakcia na: TeBeCe #29219:

A pri Riviere nie su? Pytam sa preto, lebo vcera tam vyskakalo 5 chlapikov z oranzoveho autobusu s oranzovym majakom ? a prechadzali sa po trati smerom od toho nestastneho obluku az ku svetelnej krizovatke.
nad elektrickovymi semaformi na zastavkach Horne Krcace, Damborskeho, Svantnerova, Drobneho vyrastli kamery ? tak snad o par rokov ta preferencia aj bude fungovat....
Obrovska pochvala pre vodica linky 12/5 (teraz popoludni), cislo supravy 7783+7784 !!

Namiesto trapneho ticha po hlaseni Nasleduje zastavka, resp. po gongu na zastavke, vodic sam VYHLASUJE mikrofonom zastavky!! Pred zastavkou Karlova Ves dokonca pridal hlasku "pozor, zmena tarifneho pasma", na zastavke Karlova Ves, zase hlasil "1. tarifne pasmo".

? ? ?
Reakcia na: Jenki #29198:
100% suhlas, vacsinu veci som okomentoval podobne ako ty v poslednych prispevkoch 8))

Re #26193 J: bez rekuperacie, vid #29169 alebo #26198

Re #29170 fobust: problem chladenia nie je len v tom ze chladit treba ked teplota prekroci istu "hodnotu" vyznam chladenia motorov a ostatnych prvkov spociva najma v zivotnosti izolacie, ja som sa ucil ze zvysenie pracovnej teploty o tusim 6 st.C (na hranici pracovnej teploty prislusnej triedy izolacie) skrati zivotnost o polovicu (suvisi to s degradacnymi procesmi v izolantoch) takze to ze by to menej hucalo mna ako technika nezaujima a je podla mna z technickej stranky irelevantne, ide o zivotnost
Reakcia na: galiyosha #29213:
Neviem ci je to presne co chces pocut..Co si spominam na zeleznici mali(maju) tzv. vymenove zamky. Zlozity a jednoduchy. Princip si uz presne nepamatam. Ale zamykali sa s nimi vymeny(vyhybky), vyuzitie nieco v tom zmysle ak jedna kolaj bola napr. slepa aby nahodou do nej nevosla vlakova suprava , tak sa zamkla len do neslepho smeru , a podobne...vyuzivalo sa to najme pri manulanych vyhybkach ak tam bol EMP tak potom uz nebolo treba zamok.. V podstate to aNTI vystihol ?
Reakcia na: galiyosha #29213:
ja sice niesom expert ale myslim ze to je tak ze v uzamykatelnej sa poloha vyhybky este zaisty dakym klinom aby sa to nedalo len tak prehodit, pricom ked je zamknuta tak ze ju prerezes tak ju vlastne poskodis (minimalne to uzamykanie zrusis-zlomis). ja sice niesom expert ale myslim ze vlaky maju uzamykatelne vyhybky.
Aky je rozdiel medzi uzamykatelnou a neuzamykatelnou vyhybkou? Vdaka.
Reakcia na: fobust #29211:
ja si myslim ze k tomu merania a analyzu netreba, nech si to pekne dielenski skusaju na jednom voze v juraaku a ked sa im to podari tak to budu pocut aj uchom... ale samozrejme ze aspon nejaky merac hluku by trebalo. ?
Reakcia na: S499.1023 #29210:

No neviem ci sa da nejako podstatne odhlucnit bezny T3 1000 mm podovok, ale urcite by slo zdokonalit niektore jeho rachotiace casti, ako napr. blatniky, oblozit ho aspon ciastocne nejakym tlmiacim ramom (vid viedenske Düwagy), samotny podvozok zakryt, aby sa hluk este menej siril. Som presvedceny ze by to slo a stalo by to za to vyskusat to aspon na jenom voze. Ale samozrejme treba hlucnost riesit najma tam kde vznika - styk kolesko kolajnica, ktora je v BA casto vlnkovita. Mne sa zakryte podvozky pacia, aj K2Sky ktore mame vyzeraju s tym krajsie. Spara medzi celom a zvyskom skrine vyzera naozaj odporne, je to humus. Neviem nakolko je to realne a ci by to naozaj nieco prinieslo, ale myslim si ze sucasne podvozky T3 v Bratislave by sa dali odhlucnit, ale v ziadnom pripade nie tymi "novymi, lepsimi kolesami", lebo tie su este hlucnejsie. Na to by vsak bolo treba okrem vole aj nejake merania, analyzu, etc. a to vsetko nieco stoji a kym na to nebudu peniaze, tak to mozeme zabudnut. Mali by sme si vsak uvedomit ze T3 nam budu jazdit minimalne dalsich 20 az 30 rokov, tak by sa s tym malo nieco robit.
Reakcia na: fobust #29207:
No iste, ja to hovorím už od okamihu, keď som prvýkrát videl T3 s "brnenským" čelom - to je najkrajšia tramwaj. Podvozky nie sú pseudoPCC, podvozky sú tzv. bezlicenčné, bez zmeny konštrukcie ich neodhlučníš. Ale náhrada MG staťákom a brúsenie koľajníc zožerú hluku dosť. Vplyv zakrytia podvozkov na hlučnosť nedokážem posúdiť ale vyzerá to na VarCB3 dosť odporne. K tomu tá špára madzi čelom a skriňou, "hranatá" strecha, to sa mi proste nepáči.
Reakcia na: fobust #29207:
Ak sa nemylim, tak len tie s VarCB3. Nevie niekto, ako je to s tymi planovanymi VarCB3 pre Bratislavu?

Re #29208 fobust: Moja rec. Zachovanie usporiadania 1+1 ma na bratislavskych T3P (a prazskych T3R.P) irituje asi najviac.
Reakcia na: fobust #29207:

A samozrejme interier 2+1, treba aspon ponuknut komfort, ked uz nie nizkopodlaznost. V spicke zhustit interval. Substrat je zakaznik, nie naklad. Vsak potom by sme nemuseli mat ziadne sedadla. Kapacita sem - kapacita tam, ale komfort musi byt. A az tak drasticky obsaditelnost neklesne.
Reakcia na: S499.1023 #29206:

Idealna reko je T3P s klasickym celom, ziadne Kotasoviny a bulvy. V bratislave by som spravil na T3P tri zmeny: Nejako odhlucnit tie pseudo PCC podvozky, natriet ich na cierno a zakryt ako T2. to by bolo pekne. Vsak aj nejaka prazska T3P ma uz podvozky zakryte, nie? ?
Reakcia na: fobust #29170:
Komplikuješ zbytočne. Že dielenskí v Cíferi hovoria, že "ani nevedia, že majú TR37" neznamená, že na KP sa nemusia brúsiť palce, čistiť stykačové skrine atď. Polovodičová výzbroj znamená okrem úspor elektriny aj značnú úsporu nákladov na dielenských, a tí sú dnes veľmi drahí. Modernizácia interiéru T3 bez modernizácie výzbroje by bola taká istá zvrhlosť ako modernizácia výzbroje bez modernizácie interiéru (T3G). Len tak mimochodom - porovnávanie T3 a T6 nie je vôbec smerodatné, okrem toho, ako správne píšeš, že je T6 ťažšia, TV3 je najneúspornejšia výzbroj zo všetkých ČKD polovodičových ,pri niektorých režimoch jazdy vykazovala dokonca ešte väčšiu spotrebu než TR37:-).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.