J:Som celoboh a Ty si Fortiori.Svojim prikladom o tom jazdeni z MA do TT cez BA si akurat dokazal,ze zaclenenie okresu MA pod TT zupu by bolo nevidanou hovadinou.Okresy ako SE,MA,GA patria JEDNOZNACNE do BA kraja.
Mne je to uplne jasne. Uz davno som hovoril (a azda to bude aj niekde nizsie v tejto diskusii), ze predat bratislavske letisko spolocnosti Vienna International Airport by bola obrovska chyba. Ak sa nemylim, Schwechat stagnuje aj kvoli tomu, ze ma jedny z najvyssich letiskovych poplatkov na svete.
Kazdopadne dany clanok si precitaj http://www.ba.sme.sk/clanok.asp?cl=1446566. Zaujimave je, ze vsetcia sa v diskusii pod nim rozculovali nad stahovanim nejakej dediny, kdezto ja som ostal znechuteny z tych spominanych nakladnych letov. Kazdopadne nezabudni sa pozriet, kto je pod clankom uvedeny ako autor. Ja som to skoro prehliadol. ?
Udělat Z MR. Štefánika nákladní uzel by byla ta největší hloupost jakou by BA mohla udělat. A nevěřte lžím Rakušákům ze Schwechatu, že chtějí z BA letiska udělat osobní letiště. Letiště ve světě bojují o každého pasažéra navíc = mají z něho prostě prachy. A čím modernější a vetší letiště = tím víc turistů a investorů v celém regionu či zemi = peníze, peníze a zase jenom peníze. Nedavno byla dokončena studie o vlivu letišť na ekonomiky zemí a regionů. Jednoznačně prokázala, že letecká doprava přináší ohromnou zaměstnanost (na letišti, v turismu i jiných oblastech) a peníze v podobě investorů.
Letiště Schwechat v loni stagnovalo a jeho počet pasažerů klesl na 11,5 milionu. Ruzyně přebírá Vídni letecké linky z celého světa do střední Evropy a tím i pasažéry. Ruzyně roste každým rokem o cca 20%. 1991-1 milion pasažérů, 2002-6,3 milionu, 2003-7,46 miliou, 2004-odhad 8,5 milionu. Ruzyně se stala obrovským konkurentem pro Vídeň a Vídeň si je toho velice vědomá. A udělá vše proto, aby se jí počet pasažérů opět zvyšoval. Udělá to tak, že nákladní dopravu přesune do vlastněné Bratislavy a uvolněné "sloty" po nákladních letadlech využije pro osobní dopravu. Proč by Schwechat kupoval Štefánika, když si chce od Ruzyně ponechat odstup? Bylo by špatné, kdyby hlavní město Bratislava zmizela z evropské letecké mapy.
Nikto nehovorí, že Bratislava nemôže byť samostatný región. Ale prečo by jej bezprostredné okolie malo úplne nelogicky spadať pod Trnavu? Prečo by nemohol byť VÚC Bratislava a VÚC Bratislava - mesto? Nikde nie je napísané, že jedno mesto nemôže byť sídlom dvoch územných celkov. Mne by to takto pripadalo logickejšie.
Doprava nie je alfa a omega života obce. To, že si obce priplácajú na MHD mi vysvetľovať nemusíš, žijem v meste, ktoré má na tomto systéme k MHD pripojených 8 obcí a jedno mesto už od čias, kedy v Bratislave nikoho ani nenapadlo, že MHD môže ísť aj za hranicu mesta s príplatkom zainteresovanej obce. Obec má aj plno iných potrieb. A opakujem, prax (!) ukazuje, že obce majú skôr tendenciu osamostatňovať sa. A aj vo svojom okolí vidím reálne výsledky toho ako sa zmenila bývalá mestská časť po osamostatnení. Som presvedčený, že nikto z jej obyvateľov neľutuje.
presnejsie, skrz neustale setrenie vozokilometrov sa uz nizsie ist neda. Ale setrit sa da aj inde, ako na vozokilometroch, a dokonca inde ako na vozokm by sa malo setrit v prvom rade.
Len som chcel polemizovat s tvojim kategorickym tvrdenim, ze linka s 30 min. int. nema zmysel. Ma. Napriklad, keby vam zacali jazdit nocne linky s intervalom 30 minut, tak sa vsetci od radosti po...tesite.
Ostatne, v PO jazdi vacsina a-busovych liniek v intervale 60 minut, a ako krasne to vsetkym vyhovuje :))) Ale samozrejme, nemame 400 tisic ludi
Kvôli pojmu atraktívny interval. Aj Bratislava má linky s 30min. intervalom, ale skrz neustáleho šetrenia by zrejme sa už nedalo ísť nižšie na iných linkách.
Ak má Praha 30min. interval, tak pretože to s najväčšou pravdepodobnosťou stačí. Ak má Bratislava 30min. interval, tak to tiež stačí ale na doraz a ďalšie zníženie by znamenalo zníženie úrovne cestovania.
Ak v Košiciach je 30min interval bežný a tak majú podiel MHD:IAD 20:80.
S 30 minútovým intervalom na linkách ako 51 súhlasím, ale nesúhlasím aby linky ako 90, 91,.. mali horší interval na to, aby mohla jazdiť L78 cez víkend každých 30minút.
Á poloboh sa ozval. Trnava nie je hlavné mesto aby malo svoj región. Vždy sa oháňaš tým, že by to malo byť tak, ako je to bežné všade inde. Hlavné mesto vo všetkých vyspelých krajnách je samostatný región.
V normalnej štátnej SADke by to tak zrejme bolo, ale zrejme si si ešte nevšimol, že Bratislavskú SAD už predali a kompetencie o prerozdelovaní dotácií na výkony vo verejnom záujme bude prerozdeľovať VÚC a to na základe verejnej súťaže na dodávku výkonov. žiaden súkromník, ktorý chce zarobiť nebude voziť vzduch cez babu.
Som rád, že si tie vrstevnice spomenul. Ono totižto ak by začali chodiť busy z Malackého okresu do Trnavy tak budú chodiť buď cez Babu a to nespravia skrz jej problematickú zjazdnosť cez zimu a náročnosť pre busy a tak by chodili cez Bratislavu.
Poslednou vecou je, že súhlasím so súčasným nastavením FD, čiže sa pošle niečo do centra a tam sa to prerozdelí podľa počtu obyvateľov, vekovej štruktúry,... Avšak tieto peniaze budú stačiť na bežné výdavky a niečo na kapitálové. Mne tam len chýba aj zasluhový systém, keby BA dostala aspoň časť z toho čo vyprodukuje. Veď aj Bratislava potrebuje rozvoj. Asi zabúdaš na to, že na roky 2004 - 2006 dostalo slovensko takmer 80mld. Sk z ktorých BA nemôže čerpať ani korunu. A z akých peňazí si teda Bratislava má opraviť cesty,... keď časť musí použiť na originálne kompetencie a na to ostatné už neostane. Nikdy som nepovedal aby dali BA čo jej patrí do poslednej koruny, čiže všetky dane, ktoré vyprodukuje a aby si ostatné Slovensko robilo čo chcelo a živorilo ďalej. Ja len chcem peniaze na rozvoj aj tohto mesta. Veď to musíš uznať, že ostatok Slovenska dostane ročne na kanalizačnú, cestnú sieť ale aj MHD. Aj na nové vozy, či stavbu trolejových tratí,... 25mld. SK A tak by BA mohla dostať aspoň 1,5 až 2mld. na kapitálne výdavky, ale len zo svojich daní.
Už teraz existuje spolupráca Bratislavskej župy a Trnavskej pri výkonoch vo verejnom záujme z Trnavskej župy do Bratislavy. Je tam ešte veľa nezmyselností ale na to treba čas.
Re #28194 Vladimír: Nie náhodou obce v okolí rozmýšlajú o platení si MHD výkonoc a zachádzok busov do týchto obcí. To je jeden z obrovských výhod pričlenenia malej obce k hlavnému mestu. Ľudia z okolia robia práve v Bratislave a ich pričlenenie by bolo pre nich iba plus. Samozrejme, že by boli aj nevýhody, ale tie prichádzajú VŽDY. Treba len porovnať čoho je viac.
Napríklad http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1300857 či už realizované Čierna Voda a Chorvátsky Grob.
Re #28196 Galiyosha: No mne by bolo jedno aký uzol by z Bratislavy spravili. Dôležité je pre mňa koľko zamestnajú ľudí, koľko preinvestujú a koľko odvedú do štátnej kasy na daniach. A pokiaľ Bratislavu nesprivatizuje Swechat či bude z Bratislavy nákladný uzol alebo budú aj nejaký cestujúci rozhodne trh a cenová politika letiska.
Avšak uznávam a presvedčili ste ma, že by začlenenie Malaciek, Pezinka a Senca do Trnavskej župy prinieslo zrejme viac negatív ako pozitív. Zabudol som toťiž na všemocnú a všadeprítomnú byrokraciu a tak by zrejme problém bol aj v úplnych prkotinách.
Záverom len chcem dodať, že štát si prebiehajúcou výstavbou mostu Košická a dvoch diaľničných úsekov, ktoré odbremenia dopravu v centre splatil svoj dlh hlavnému mestu. Len by nemusel začať vytvárať pomaličky nový.
Samozrejme slabším regiónom treba pomôcť lebo tu platí priama úmera. Čím bohatšie zaostalejšie regióny, tým bohatšia Bratislava. A zrejme všetkým nám ide o bohatšie Slovensko.
Preco si myslis, ze linka s 30 min. int. nema zmysel? Cez vikend, vecer, v noci, na malo zatazenej trase a tak to zmysel ma Linky s 30-minutovym i vacsim intervalom ma i Praha, a to idu v znacnej casti svojej trasy samotne (napr. 116, 216).
pokracovanie:-co myslis,ze v tych fondoch sa tie peniaze kotia?Vsak tam sa tiez dostali len prerozdelovanim.Ak by malo dojst k aplikacii Tvojich prasacin,tak mozeme stat ako taky zrusit a nech sa kazdy postara o seba...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Doprava nie je alfa a omega života obce. To, že si obce priplácajú na MHD mi vysvetľovať nemusíš, žijem v meste, ktoré má na tomto systéme k MHD pripojených 8 obcí a jedno mesto už od čias, kedy v Bratislave nikoho ani nenapadlo, že MHD môže ísť aj za hranicu mesta s príplatkom zainteresovanej obce. Obec má aj plno iných potrieb. A opakujem, prax (!) ukazuje, že obce majú skôr tendenciu osamostatňovať sa. A aj vo svojom okolí vidím reálne výsledky toho ako sa zmenila bývalá mestská časť po osamostatnení. Som presvedčený, že nikto z jej obyvateľov neľutuje.