d3k0: Pripájam sa k otázke S499.1023, lebo odpoveď na jeho rovnakú otázku som tu ešte nevidel... Prečo pri prístupe cez WAP sú napríklad dvojslovné príspevky rozdelené na dve strany?
Akosik zabudli na vekovú štruktúru 18 - 26 rokov. V Bratislave žije alebo do nej denne dochádza až 80.000 vysokoškolských študentov (19% z celkového počtu obyvateľstva), ktorí ešte nie sú plnohodnotne ekonomicky činný. Z nich tu nemá trvale bydlisko okolo 50.000 študentov(12%), na ktorých budú dostávať peniaze mestá, kde defacto nežijú a nebudú mať s nimi vydávky. Tí majú právo na zľavnené cestovné,... no štát na to mestám nedá ani korunu.
Asi by bolo treba pouvažovať na zľavnenom cestovnom len pre Bratislavčanov.
Neodpudzujte si inteligenciu, lebo vam ju vsetku preberie Praha a mne sa zda, ze inteligenciu este budete potrebovat
Ked mas domenu, tak mas obvykle jeden mail defaultny a ostatne smerovane konkretne. To znamena, ze ked napises mail na adresu napr. abcdef@imhd.sk, dojde to automaticky na imhd@imhd.sk. Z toho vyplyva, ze ked napisem nieco na zad@dpb.sk, tak niekam to uz dojst na DPB musi, takze tu na mna nevyplazuj smajliky ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Nodes: No ak si si prečítal to celé tak by si mal mať akú takú predstavu ako to bude. Ale je to trochu chaoticky napísané.
Avšak nechcem to tu už zaťažovať OT, takže ti napíšem maila ak chceš a tam ti to vysvetlím aj s otázkami.
To platí aj pre ostatných ktorí by chceli niečo vysvetliť. Napíšte mi otázky mailom a ja vám skúsim odpovedať. V tejto oblasti som doma, aj keď som ovplyvnený Bratislavským náhladom.
NOKS: Keď bude mať DPB kĺbové vozy nazvyš. V súčasnosti DPB nemá vozidlá na to, aby tam mohol vypraviť kĺbové vozidlá. Skúste napísať na magistrát kedy dajú peniaze na nové autobusy, možno tam vám odpovedia.
"šedivý gang" máš na mysli dôchodcov. ? Ja som sa tiež dnes čudoval ráno o 10 koľko ich bolo v 61. To vieš kilo múky o 10h lacnejšie, treba ísť na nákup. Už aby platili aj nad 70 polovičné cestovné.
Kedy pride taky cas ked bude chodit 50ka dlha?Dostat sa v case navalov po***anych sedivych gangov na mileticku je cestovanie v kratkej natrieskanej karose uplnou mordou...
Ale to je blbosť, to som nikdy nepovedal.
Bratislava by nebola až tak bohatá keby nebolo ostatku Slovenska. To treba povedať narovinu. Veď som aj napísal, že ten spôsob je v podstate správny len chýba aj zasluhový príjem miest a obcí. Niečo čo by mestá a ľudí motivovalo. Teraz dostaneš stále rovnako či vyprudukujše 50% priemeru tvorby HDP EU alebo 115%.
a co takto vyhlasit slobodne mesto Pressburg - osamostatnit sa od zvysku slovenska (pripadne si zobrat aj cast zapadnych uzemi slovenska) ?
mohlo by to znamenat, rapidne znizenie dani, zvysenie rozpoctu a taktiez citelne inu politicku scenu ako je v sucasnosti...
Takže som si FD prečítal celé a som dosť sklamaný.
No fakty. Prerozdelovanie pre VÚC:
Fiškálna decentralizácia bez korekčného mechanizmu by spôsobila veľké jednorazové zmeny vo financovaní VÚC. Z dôvodu rozloženia týchto zmien v čase, obsahuje návrh aj prechodné trojročné obdobie. Počas neho prichádza k dočasnému prerozdeľovaniu zdrojov od tých, ktorí fiškálnou decentralizáciou získavajú, k tým, čo strácajú. Počas trojročného obdobia sa prerozdeľovanie postupne eliminuje. Strácajúce regióny sa počas tohto obdobia musia so situáciou vyrovnať, v čom im výrazne pomôže to, že celkový balík určený na prerozdeľovanie medzi VÚC bude rásť podstatne rýchlejšie ako cenová úroveň.
To znamená, ak som to správne pochopil, že po troch rokoch dôjde k spravodlivému prerozdelovaniu na princípe: "čo vyprudukuješ to aj dostaneš."
To sa však zrejme netýka obcí a miest.
Kritériá pre mestá sú:
A. Obce
A.1. Počet obyvateľov váha 25 %
Finančné zabezpečenie základných samosprávnych kompetencií v oblasti výkonu miestnej verejnej správy podľa zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení ako verejnoprospešné služby, správa a údržba verejného osvetlenia a miestnych komunikácií, kultúrnych pamiatok, zásobovanie vodou a ďalších služieb občanom obce.
A.2. Počet obyvateľov upravený veľkostným koeficientom obce váha 35 %
Kritérium neutralizuje externality, prelievanie úžitku z jednej správnej jednotky do druhej bez zohľadnenia nákladov. Cieľom je rešpektovať zvýšenú potrebu finančných prostriedkov pre obce a mestá, ktoré vykonávajú samosprávne pôsobnosti aj pre obyvateľov okolitých obcí. Súčasne je motivačným faktorom pre medziobecnú spoluprácu, zlučovanie výkonov funkcií samosprávnych orgánov a zlučovanie menších obcí, prípadným zvýšením počtu obyvateľov dosiahnuť preradenie obce do vyššej veľkostnej kategórie a prostredníctvom vyššieho veľkostného koeficientu zabezpečiť pre obec vyšší objem finančných prostriedkov. Podporuje efektívnosť pri riadení samospráv.
A.3. Počet obyvateľov vo veku 3 až 14 rokov váha 35 %
Smerovanie na vekovú skupinu obyvateľov na financovanie samosprávnych kompetencií v oblasti školstva, z čoho vyplýva, že každá obec sa podieľa na výnose dane určenej na financovanie predškolskej výchovy a školských zariadení spravodlivým a transparentným spôsobom, podľa toho, koľko detí je v jednotlivých samosprávach vo veku školskej dochádzky.
A.4. Počet obyvateľov, ktorí dovŕšili vek potrebný na splnenie nároku na starobný
dôchodok váha 5 %
Smerovanie na financovanie potrieb v sociálnej oblasti pre obyvateľov v poproduktívnom veku, pre ktorých obec zabezpečuje opatrovateľskú službu v zmysle platnej legislatívy.
Akosik zabudli na vekovú štruktúru 18 - 26 rokov. V Bratislave žije alebo do nej denne dochádza až 80.000 vysokoškolských študentov (19% z celkového počtu obyvateľstva), ktorí ešte nie sú plnohodnotne ekonomicky činný. Z nich tu nemá trvale bydlisko okolo 50.000 študentov(12%), na ktorých budú dostávať peniaze mestá, kde defacto nežijú a nebudú mať s nimi vydávky. Tí majú právo na zľavnené cestovné,... no štát na to mestám nedá ani korunu.
Asi by bolo treba pouvažovať na zľavnenom cestovnom len pre Bratislavčanov.
Takže čo spravili na MF SR. Žiadna spravodlivoť v perozdelovaní podľa toho kto koľko zarába, vyprudukuje, koľko sa v danom meste priemerne denne robí, spotreba obyvateľstva... akou mierou sa podiela na HDP. NIČ. Zase len hlúpe prerozdelovanie podľa potrieb. To potom nemuseli nič pripravovať a nechať to tak ako to je.
Ja si uvedomujem, že tie regióny majú tiež svoje potreby a Bratislava musí byť s týmito regiónmi solidárna. V podstate ten spôsob bude správny, čo ma však nasralo je, že nedali žiaden zásluhový príjem. Teda napríklad nejaké percentá z DPHčky. Keby z tých 19% dostal štát 16%, mestá 2% a VÚC 1%, tak je to úplne o niečom inom, ale takto. Veď keby dali príjem z DPHčky, tak by aj mestám záležalo na ich správnom vyberaní.
Hovorili o tom, že na samosprávy presmerujú až 50% daní a z toho si budú financovať všetko. Štátu zostané len veľké nemocnice, polícia, armáda, vysoké školstvo a iné veci, ktoré zostanú v kompetenciách centrálnej vlády. V Rakúsku sa dokonca aj dialnice financujú zo zdrojov krajinských vlád.
Daňové príjmy v tomto roku sú 195mld. Sk a mestám dajú 33mld. Sk. Takže žiadnych 50% ale iba 16,9%.
V konečnom dôsledku Bratislava si zrejme nepomôže v príjmoch z 2,2mld. Sk, čo dostane od štátu na originálne kompetencie tento rok, ani o korunu a dostane tak isto. Mimobratislavčania na ministrestvách (hlavne v tých vysokých postoch) sa prejavili, že nezabudli keď boli teľatami. Bratislava ako druhý najvýkonejší región z pristupujúcich krajín bude zase z tých najchudobnejších čo sa rozpočtu týka. Ja by som rád videl rozpočty Budapešti, Varšavy, či takej Rigy v prepočte na obyvateľa. To len snáď Slováci si nevážia svoje hlavné mesto.
Ešte že tam máme to KDH a to chce pre hlavné mesto samostatnú rozpočtovú kapitolu v súvislosti s výdavkami, ktoré ako hlavné a biele mesto má.
Re #28005 Nodes: No keďže moj prvý príspevok bol písaní s nedostatočnými informáciami, nebude to tak. Ako Bratislavčan musím povedať bohužial, ako Slovák vďaka bohu ale so škrípaním zubov a veľkou nevôlou.
Sorry za dĺžku.
Re: #28094
Usetrena nafta, plat vodica. Keby sa zrusili zbytocne spoje zostali by peniaze na tie, kt. su potrebne. Kolko ludi cestuje do tych koncin? 10/den?
Robi sa nejake sledovanie vytazenosti jednotlivych spojov? Taka 79 chodi stale prazdna. Uplne zbytocny spoj. Namiesto neho by mohla radsej 78 premavat pocas vikendov.
Koukam ze SORry Busu zustaly i brnensky znackovace. Jsou este funkcni ? Nebo sou zhasly ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
No fakty. Prerozdelovanie pre VÚC:
Fiškálna decentralizácia bez korekčného mechanizmu by spôsobila veľké jednorazové zmeny vo financovaní VÚC. Z dôvodu rozloženia týchto zmien v čase, obsahuje návrh aj prechodné trojročné obdobie. Počas neho prichádza k dočasnému prerozdeľovaniu zdrojov od tých, ktorí fiškálnou decentralizáciou získavajú, k tým, čo strácajú. Počas trojročného obdobia sa prerozdeľovanie postupne eliminuje. Strácajúce regióny sa počas tohto obdobia musia so situáciou vyrovnať, v čom im výrazne pomôže to, že celkový balík určený na prerozdeľovanie medzi VÚC bude rásť podstatne rýchlejšie ako cenová úroveň.
To znamená, ak som to správne pochopil, že po troch rokoch dôjde k spravodlivému prerozdelovaniu na princípe: "čo vyprudukuješ to aj dostaneš."
To sa však zrejme netýka obcí a miest.
Kritériá pre mestá sú:
A. Obce
A.1. Počet obyvateľov váha 25 %
Finančné zabezpečenie základných samosprávnych kompetencií v oblasti výkonu miestnej verejnej správy podľa zákona SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení ako verejnoprospešné služby, správa a údržba verejného osvetlenia a miestnych komunikácií, kultúrnych pamiatok, zásobovanie vodou a ďalších služieb občanom obce.
A.2. Počet obyvateľov upravený veľkostným koeficientom obce váha 35 %
Kritérium neutralizuje externality, prelievanie úžitku z jednej správnej jednotky do druhej bez zohľadnenia nákladov. Cieľom je rešpektovať zvýšenú potrebu finančných prostriedkov pre obce a mestá, ktoré vykonávajú samosprávne pôsobnosti aj pre obyvateľov okolitých obcí. Súčasne je motivačným faktorom pre medziobecnú spoluprácu, zlučovanie výkonov funkcií samosprávnych orgánov a zlučovanie menších obcí, prípadným zvýšením počtu obyvateľov dosiahnuť preradenie obce do vyššej veľkostnej kategórie a prostredníctvom vyššieho veľkostného koeficientu zabezpečiť pre obec vyšší objem finančných prostriedkov. Podporuje efektívnosť pri riadení samospráv.
A.3. Počet obyvateľov vo veku 3 až 14 rokov váha 35 %
Smerovanie na vekovú skupinu obyvateľov na financovanie samosprávnych kompetencií v oblasti školstva, z čoho vyplýva, že každá obec sa podieľa na výnose dane určenej na financovanie predškolskej výchovy a školských zariadení spravodlivým a transparentným spôsobom, podľa toho, koľko detí je v jednotlivých samosprávach vo veku školskej dochádzky.
A.4. Počet obyvateľov, ktorí dovŕšili vek potrebný na splnenie nároku na starobný
dôchodok váha 5 %
Smerovanie na financovanie potrieb v sociálnej oblasti pre obyvateľov v poproduktívnom veku, pre ktorých obec zabezpečuje opatrovateľskú službu v zmysle platnej legislatívy.
Akosik zabudli na vekovú štruktúru 18 - 26 rokov. V Bratislave žije alebo do nej denne dochádza až 80.000 vysokoškolských študentov (19% z celkového počtu obyvateľstva), ktorí ešte nie sú plnohodnotne ekonomicky činný. Z nich tu nemá trvale bydlisko okolo 50.000 študentov(12%), na ktorých budú dostávať peniaze mestá, kde defacto nežijú a nebudú mať s nimi vydávky. Tí majú právo na zľavnené cestovné,... no štát na to mestám nedá ani korunu.
Asi by bolo treba pouvažovať na zľavnenom cestovnom len pre Bratislavčanov.
Takže čo spravili na MF SR. Žiadna spravodlivoť v perozdelovaní podľa toho kto koľko zarába, vyprudukuje, koľko sa v danom meste priemerne denne robí, spotreba obyvateľstva... akou mierou sa podiela na HDP. NIČ. Zase len hlúpe prerozdelovanie podľa potrieb. To potom nemuseli nič pripravovať a nechať to tak ako to je.
Ja si uvedomujem, že tie regióny majú tiež svoje potreby a Bratislava musí byť s týmito regiónmi solidárna. V podstate ten spôsob bude správny, čo ma však nasralo je, že nedali žiaden zásluhový príjem. Teda napríklad nejaké percentá z DPHčky. Keby z tých 19% dostal štát 16%, mestá 2% a VÚC 1%, tak je to úplne o niečom inom, ale takto. Veď keby dali príjem z DPHčky, tak by aj mestám záležalo na ich správnom vyberaní.
Hovorili o tom, že na samosprávy presmerujú až 50% daní a z toho si budú financovať všetko. Štátu zostané len veľké nemocnice, polícia, armáda, vysoké školstvo a iné veci, ktoré zostanú v kompetenciách centrálnej vlády. V Rakúsku sa dokonca aj dialnice financujú zo zdrojov krajinských vlád.
Daňové príjmy v tomto roku sú 195mld. Sk a mestám dajú 33mld. Sk. Takže žiadnych 50% ale iba 16,9%.
V konečnom dôsledku Bratislava si zrejme nepomôže v príjmoch z 2,2mld. Sk, čo dostane od štátu na originálne kompetencie tento rok, ani o korunu a dostane tak isto. Mimobratislavčania na ministrestvách (hlavne v tých vysokých postoch) sa prejavili, že nezabudli keď boli teľatami. Bratislava ako druhý najvýkonejší región z pristupujúcich krajín bude zase z tých najchudobnejších čo sa rozpočtu týka. Ja by som rád videl rozpočty Budapešti, Varšavy, či takej Rigy v prepočte na obyvateľa. To len snáď Slováci si nevážia svoje hlavné mesto.
Ešte že tam máme to KDH a to chce pre hlavné mesto samostatnú rozpočtovú kapitolu v súvislosti s výdavkami, ktoré ako hlavné a biele mesto má.
Re #28005 Nodes: No keďže moj prvý príspevok bol písaní s nedostatočnými informáciami, nebude to tak. Ako Bratislavčan musím povedať bohužial, ako Slovák vďaka bohu ale so škrípaním zubov a veľkou nevôlou.
Sorry za dĺžku.